Dacia a produs 242.415 autovehicule in 2008
Data publicarii: 12-03-2009 | AutoCompania Dacia a produs anul trecut cu 19.723 mai multe autovehicule decat in anul 2007, ajungand la 242.415 pana la sfarsitul lunii decembrie 2008, in crestere cu 8,85%, potrivit raportului financiar al companiei.
Pe modele, Dacia a produs anul trecut 83.371 de vehicule Logan Berlina, cu 33.779 mai putin decat in 2007, 88.957 vehicule Logan MCV, cu 9.172 mai putin decat in 2007, si 7.541 vehicule Logan Furgon Van, in crestere cu 129 fata de numarul produs in 2007.
De asemenea, Dacia a produs 6.403 vehicule Logan Pick-up si 56.143 Sandero. Productia pentru aceste modele a inceput in anul 2008.
Vanzarile totale de autovehicule Dacia s-au ridicat anul trecut la 239.964 unitati, in crestere cu 18.470 unitati fata de anul 2007. Vanzarile Sandero, lansat in iunie anul trecut, au reprezentat 23% din totalul acestora.
In ceea ce priveste urmatoarele game, in 2008 au fost vandute 84.569 de vehicule din gama Dacia Logan Berlina (-31.780 fata de anul anterior), 6.787 de vehicule Dacia Logan Fourgon VAN (-682), 4.881 de vehicule Dacia Logan Pick-up si 89.428 de vehicule Dacia Logan MCV, minus 8.247 de unitati comparativ cu vanzarile din anul 2007.
Producatorul auto Dacia a realizat in 2008 o cifra de afaceri de peste 7,64 miliarde lei, mai mare cu 10% fata de anul anterior, cresterea inregistrata fiind datorata in special vanzarilor auto la export, in timp ce vanzarile pe piata interna au scazut, potrivit raportului financiar al companiei.
Vanzarile auto au fost anul trecut de 5,631 milioane lei, in crestere cu 10 procente fata de anul anterior, cand au insumat 5,093 milioane lei. Pe piata interna, vanzarile auto au fost de 2,359 milioane lei, in scadere cu 6% fata de 2007, iar pe piata externa de 3,272 milioane lei, in crestere cu 26% fata de 2007.
Anul trecut, au fost vandute piese de schimb in valoare de 1,610 milioane lei, mai mult cu 4% fata de aceeasi perioada a anului precedent, din care1,455 milioane lei pe piata interna si 155 milioane lei pe piata externa.
In 2007, Dacia a raportat o cifra de afaceri de 6,936 milioane lei. Producatorul auto a vandut pe plan mondial peste 230.000 de automobile in 2007, in crestere cu 17,4% fata de 2006, in timp ce vanzarile grupului Renault au avansat cu 2,2%, pana la peste 2,48 milioane unitati.
Renault SA, cu sediul social in Franta, care detine pachetul majomiritar de actiuni la S.C. Automobile Dacia S.A. (99,43%), este detinatoarea a multiple filiale, impreuna formand un grup multinational (Renault, Dacia, Samsung). Dacia este a doua marca a Grupului Renault, iar tara noastra reprezinta a sasea piata a Grupului.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare