Managerii romani devin autoritari sub presiunea crizei
Data publicarii: 19-03-2009 | HR/CariereManagerii romani tind sa devina autoritari cu angajatii ca raspuns la conditiile economice actuale care ii preseaza, considera specialistii HR de pe piata locala. "Exista tendinta ca managerii sa se intoarca la atitudinea din perioada 1998-2004, cand se mergea pe principiul ca daca angajatilor nu le convine jobul sunt liberi sa isi caute un altul. Acest tip de comportament va fi din ce in ce mai prezent si din cauza faptului ca vanzarile scad", spune Doru Dima, director national pentru compania de consultanta HR Profiles International, care adauga ca perspectiva de a inceta activitatea este atat de reala incat unii manageri vor fi extrem de tentati de a deveni autoritari, exigenti, necomunicativi. Alaturi de reactia rapida, este nevoie de o atitudine flexibila si de creativitate din partea managementului, spun specialistii HR.
"Criza cu care ne confruntam este una de sistem. Acum este nevoie de unitate si de disciplina, dar inteleasa ca aliniere la un scop, nu ca respectarea orbeasca a unor reguli care nu mai duc nicaieri. Din pacate, foarte putini manageri inteleg si fac distinctia de mai sus, ceea ce face ca multe organizatii sa fie conduse in directia adancirii problemei", mentioneaza Adrian Stanciu, managing partner pentru Human Synergistics, companie de consultanta specializata in cultura organizationala.
Potrivit unui studiu realizat recent de compania britanica telecom BT Business, 42% dintre angajati renunta la locurile de munca din cauza stilurilor de management depasite, cum ar fi monitorizarea excesiva, concentrarea asupra proceselor pe care angajatii le folosesc pentru a atinge rezultate si nu pe rezultatele in sine si insistarea pe prezenta angajatilor la locul de munca. "Managerii romani considera ca disciplina la serviciu reprezinta un factor-cheie al succesului profesional. Din nefericire, nu este valabil pentru oricare job. Sunt activitati care nu necesita neaparat prezenta la locul de munca sau punctualitatea ca factori-cheie de performanta", spune Dima. Problema consta in faptul ca fiecare manager are un anumit stil de lucru pe care doreste sa-l transfere catre subordonati, adauga acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut