Managerii romani devin autoritari sub presiunea crizei

Data publicarii: 19-03-2009 | HR/Cariere

Managerii romani tind sa devina autoritari cu angajatii ca raspuns la conditiile economice actuale care ii preseaza, considera specialistii HR de pe piata locala. "Exista tendinta ca managerii sa se intoarca la atitudinea din perioada 1998-2004, cand se mergea pe principiul ca daca angajatilor nu le convine jobul sunt liberi sa isi caute un altul. Acest tip de comportament va fi din ce in ce mai prezent si din cauza faptului ca vanzarile scad", spune Doru Dima, director national pentru compania de consultanta HR Profiles International, care adauga ca perspectiva de a inceta activitatea este atat de reala incat unii manageri vor fi extrem de tentati de a deveni autoritari, exigenti, necomunicativi. Alaturi de reactia rapida, este nevoie de o atitudine flexibila si de creativitate din partea managementului, spun specialistii HR.

"Criza cu care ne confruntam este una de sistem. Acum este nevoie de unitate si de disciplina, dar inteleasa ca aliniere la un scop, nu ca respectarea orbeasca a unor reguli care nu mai duc nicaieri. Din pacate, foarte putini manageri inteleg si fac distinctia de mai sus, ceea ce face ca multe organizatii sa fie conduse in directia adancirii problemei", mentioneaza Adrian Stanciu, managing partner pentru Human Synergistics, companie de consultanta specializata in cultura organizationala.

Potrivit unui studiu realizat recent de compania britanica telecom BT Business, 42% dintre angajati renunta la locurile de munca din cauza stilurilor de management depasite, cum ar fi monitorizarea excesiva, concentrarea asupra proceselor pe care angajatii le folosesc pentru a atinge rezultate si nu pe rezultatele in sine si insistarea pe prezenta angajatilor la locul de munca. "Managerii romani considera ca disciplina la serviciu reprezinta un factor-cheie al succesului profesional. Din nefericire, nu este valabil pentru oricare job. Sunt activitati care nu necesita neaparat prezenta la locul de munca sau punctualitatea ca factori-cheie de performanta", spune Dima. Problema consta in faptul ca fiecare manager are un anumit stil de lucru pe care doreste sa-l transfere catre subordonati, adauga acesta.

Business Standard

Ultimele stiri pe BankNews.ro: