Noua regula pe rezidential: Un contract semnat la 100 de contacte adunate
Data publicarii: 26-03-2009 | ImobiliareLocuintele scoase la vanzare in cadrul Targului Imobiliar National (tIMOn), ce se desfasoara in perioada 26-29 martie in Bucuresti, sunt in proportie de 70% finalizate sau in curs de finalizare pana la jumatatea anului, deoarece expozantii au realizat ca potentialii cumparatori sunt sceptici in a achizitiona proprietati off-plan, potrivit organizatorilor evenimentului.
Cea mai ieftina locuinta prezentata la targ este un apartament cu doua camere in statiunea Mamaia, al carui pret este de 10.500 de euro plus TVA. In Bucuresti, cea mai ieftina locuinta este o garsoniera, al carei pret este de 34.000 de euro, din cadrul proiectului Red House, dezvoltat de Apulum 94. Totodata, daca la targurile precedente cele mai scumpe locuinte plecau de la un milion de euro, la editia actuala a tIMOn, preturile la penthouse-uri, duplexuri si vile incep de la 250.000 de euro. "Potentialii clienti care se mai asteapta la scaderi substantiale de preturi, ca urmare a constrangerilor financiare pe care le au dezvoltatorii unor ansambluri rezidentiale, se insala. Dezvoltatorii care sunt in prag de colaps vor sa vanda volume mari, de aceea sunt panditi de cautatorii de oportunitati, dar ei nu vor vinde catre end-useri, pentru ca nu au timp sa astepte. Castigatorul nu va fi cumparatorul final", a declarat Vlad Vlasceanu, managing director al Ad-Media, organizatorul TIMON.
La a 12-a editie a tIMOn vor fi prezente aproximativ 60 de companii imobiliare, spre deosebire de 40 de expozanti cati au fost prezenti la targurile precedente, care scot la vanzare peste 5.000 de apartamente si 500 de vile si terenuri. Discounturile pe care le practica expozantii de la tIMOn sunt cuprinse intre 5 si 40% fata de pretul de lista afisat de dezvoltatori in ultimele luni, multi avand si optiunea de negociere a preturilor de vanzare in functie de optiunile financiare ale clientilor.
Chiar daca vanzarile in cadrul targurilor imobiliare sunt reduse, singurul beneficiu al dezvoltatorilor fiind contactele pe care acestia reusesc sa le adune, motivul principal al participarii ramane notorietatea. "Am participat la toate targurile de anul acesta si am reusit sa adunam 400 de contacte. Rata de succes a acestora este de un contract semnat la 100 de contacte stranse. Participarea la targ iti creeaza notorietate, arata ca existi si nu dispari de pe piata", a declarat Carmen Sandulescu, directorul financiar al Impact Developer&Contractor. Rata de succes a scazut simtitor fata de anii trecuti. In 2007 se semna un contract la 30 de contacte, iar anul trecut rata era de unu la 50.
Vanzarile pe segmentul rezidential al Impact au scazut in primele trei luni cu 47%, la 20 milioane de lei, inclusiv TVA, comparativ cu aceeasi perioada din 2008, cand au totalizat 32 milioane de lei. In primul trimestru de anul trecut, compania a avut vanzari de 38 milioane de lei, cu TVA, pe segmentul rezidential, catre clienti romani si straini. Dezvoltatorul a incheiat in acest an contracte doar cu clienti romani, iar in perioada similara din 2008, vanzarile companiei exclusiv catre cumparatori locali au totalizat circa 24 milioane de lei.
Vanzarile din primele trei luni din 2009 sunt similare cu nivelul inregistrat in primele trei luni din 2007, se arata intr-un comunicat al firmei. In intervalul ianuarie-martie 2009, compania a incheiat 39 de contracte, din care 33% cu plata integrala, 10% in rate si 57% de inchiriere cu optiune de cumparare. Din contractele achitate integral, circa 70% au fost realizate prin finantare bancara, acordata, in cea mai mare parte, de CEC. Cele mai vandute au fost apartamentele cu doua camere, deoarece s-au incadrat in limitele legale pentru aplicarea unui TVA de 5%, dar si datorita finantarilor mai mici acordate de banci. Potrivit Impact, majoritatea clientilor cu care au fost semnate contracte in perioada analizata provin din sectorul farmaceutic si FMCG, fata de 2008, cand cei mai multi au provenit din sectorul serviciilor, in special ale celor financiar-bancare.
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday