Comertul electronic in Romania este nepromovat, dar face vanzari de milioane
Data publicarii: 02-08-2006
"Cand vorbim de comert electronic in Romania, toti analistii sunt de acord cu potentialul extraordinar al acestei piete dar nimeni nu poate evalua cu exactitate ce presupune aceasta activitate in prezent ca volum de business", precizeaza Sergiu Cone, editorialist la NoCash, intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. "Aceasta pentru ca, pe langa magazinele virtuale care vand prin intermediul unor procesatori inregistrati in Romania avem si comercianti care proceseaza la extern. Cu putina sinceritate bancile ar trebui sa recunoasca faptul ca e-commerce este deja o afacere pentru ele. Daca luam de exemplu cele 44 de milioane USD tranzactionate in 2005 prin RomCard, bancilor le revine un comision de 2% cat se poate de curat. Or asta inseamna deja obtinerea unui profit de aproximativ 890.000 USD care s-a impartit intre trei banci. Cred ca nu este rau deloc pentru un serviciu care nu este promovat nici macar in pagina de start a site-urilor bancilor romanesti inrolate 3D Secure", a adaugat editorialistul NoCash.
Prima categorie de comercianti inseamna magazine virtuale inrolate in sistemul 3D Secure - cel mai inalt standard in materie de securizare a tranzactiilor pe Internet - iar informatiile pe acest sector sunt centralizate de procesatorul RomCard (companie care a implementat acest standard in Romania simultan la BCR, Raiffeisen Bank si Banca Tiriac). Potrivit RomCard, la sfarsitul primului semestru din acest an, erau semnate contracte cu peste 200 de comercianti in vederea configurarii site-urilor proprii pentru a putea vinde on-line pe Internet, in sistem 3D Secure. Dintre acestia insa, doar 78 isi desfasoara efectiv activitatea si realizeaza vanzari on-line pe card bancar. Din aceasta categorie, cel mai apreciat magazin virtual este www.emag.ro - a fost desemnat magazinul anului 2005 de Link Magazine in cadrul Galei Premiilor e-commerce.
Categoria comerciantilor care proceseaza prin intermediul unor companii din strainatate nu este monitorizata de nimeni si, prin urmare, nu exista statistici oficiale despre numarul acestor magazine virtuale si volumul de business pe care acestea il genereaza. Asa este cazul cu www.nu-ma-uita.ro, care este o florarie on line ale carei tranzactii sunt procesate prin intermediul IKOBO Payment System. Un alt exemplu este www.cadoultau.ro, care accepta la plata prin card bancar direct pe Internet insa proceseaza prin sistemul 2checkout.
Amanunte despre comertul electronic in Romania
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday