Publicitatea bancara s-a axat pe economii
Data publicarii: 01-04-2009 | MediaReclamele bancilor comerciale s-au imputinat si au inceput sa promoveze in special depozitele. In perioada ianuarie - februarie 2009 au fost difuzate pe TV, radio si presa scrisa 6.260 de insertii publicitare ale bancilor, cu 46% mai putine fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Publicitatea la banci a incetinit "motoarele" la inceputul acestui an. Criza financiara a avut un efect puternic asupra instiutiilor de credit, care pe langa faptul ca au investit mai putini bani in reclama, si-au schimbat si strategia in ceea ce priveste produsele promovate. Astfel, institutiile bancare fie si-au invitat consumatorii sa faca economii cu dobanzi avantajoase, fie le-au propus credite cu sume mai mici, in loc de imprumuturi consistente pe termen lung.
La inceputul acestui an, reclamele la banci s-au imputinat pe toate mediile. Astfel, volumul brut de publicitate de pe TV a scazut, in perioada ianuarie - februarie 2009, cu 52% fata de aceeasi perioada a aceluias an, potrivit Alfacont Mediawatch. Nici celelalte canale de comunicare nu au stat mai bine, publicitatea din ziare scazand cu 54% , iar cea de la radio cu 65%.
BCR - Banca pentru locuinte a derulat o campanie puternica prin care isi invita clientii sa economiseasca pentru a primi, peste cativa ani, un credit pentru locuinta. BCR a avut cele mai multe insertii publicitare (2.100), pe TV, radio si presa scrisa.
Provident, promovare agresiva
Institutia financiara nebancara Provident a difuzat 985 de insertii, in presa scrisa, radio si TV a caror valoare, calculata la rate card (fara discounturi), este de 1,9 milioane de euro.
Provident a profitat de criza de faptul ca in acest an conditiile de creditare au devenit mai severe pentru a derula o campanie puternica pe toate canalele de comunicare pentru a face credite pe sume mai mici. Garanti Bank a lansat la acest inceput de an, in parteneriat cu magazinul Praktiker, o campanie care promoveaza utilizarea Bonus Cardurilor de cumparaturi. Reclama s-a facut in special pe radio, in-door si pe internet, dar nu si la TV.
Banci precum ING, Unicredit, Banca Romaneasca si Bancpost s-au intrecut in aceasta perioada in campanii la produse care ofera dobanzi avantajoase la depozite. Banca Romaneasca a lansat, inca din noiembrie 2008, produsul "Super Depozit"."Prin initierea acestei campanii, principalul obiectiv al Bancii Romanesti a fost acela de a-i determina pe romani sa constientizeze importanta economiilor personale", a declarat Lakis Couninis, director de retail si retea Banca Romaneasca.
ING a dezvoltat in ultima perioada doua campanii de publicitate: ING Depozit si ING card Cont'Rol. Acestea au avut parte de o promovare puternica pe toate canalele de comunicare, dar cel mai bine s-a vazut componenta outdoor: la metrou, mash-uri si in statiile de autobuz.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut