Publicitatea bancara s-a axat pe economii
Data publicarii: 01-04-2009 | MediaReclamele bancilor comerciale s-au imputinat si au inceput sa promoveze in special depozitele. In perioada ianuarie - februarie 2009 au fost difuzate pe TV, radio si presa scrisa 6.260 de insertii publicitare ale bancilor, cu 46% mai putine fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Publicitatea la banci a incetinit "motoarele" la inceputul acestui an. Criza financiara a avut un efect puternic asupra instiutiilor de credit, care pe langa faptul ca au investit mai putini bani in reclama, si-au schimbat si strategia in ceea ce priveste produsele promovate. Astfel, institutiile bancare fie si-au invitat consumatorii sa faca economii cu dobanzi avantajoase, fie le-au propus credite cu sume mai mici, in loc de imprumuturi consistente pe termen lung.
La inceputul acestui an, reclamele la banci s-au imputinat pe toate mediile. Astfel, volumul brut de publicitate de pe TV a scazut, in perioada ianuarie - februarie 2009, cu 52% fata de aceeasi perioada a aceluias an, potrivit Alfacont Mediawatch. Nici celelalte canale de comunicare nu au stat mai bine, publicitatea din ziare scazand cu 54% , iar cea de la radio cu 65%.
BCR - Banca pentru locuinte a derulat o campanie puternica prin care isi invita clientii sa economiseasca pentru a primi, peste cativa ani, un credit pentru locuinta. BCR a avut cele mai multe insertii publicitare (2.100), pe TV, radio si presa scrisa.
Provident, promovare agresiva
Institutia financiara nebancara Provident a difuzat 985 de insertii, in presa scrisa, radio si TV a caror valoare, calculata la rate card (fara discounturi), este de 1,9 milioane de euro.
Provident a profitat de criza de faptul ca in acest an conditiile de creditare au devenit mai severe pentru a derula o campanie puternica pe toate canalele de comunicare pentru a face credite pe sume mai mici. Garanti Bank a lansat la acest inceput de an, in parteneriat cu magazinul Praktiker, o campanie care promoveaza utilizarea Bonus Cardurilor de cumparaturi. Reclama s-a facut in special pe radio, in-door si pe internet, dar nu si la TV.
Banci precum ING, Unicredit, Banca Romaneasca si Bancpost s-au intrecut in aceasta perioada in campanii la produse care ofera dobanzi avantajoase la depozite. Banca Romaneasca a lansat, inca din noiembrie 2008, produsul "Super Depozit"."Prin initierea acestei campanii, principalul obiectiv al Bancii Romanesti a fost acela de a-i determina pe romani sa constientizeze importanta economiilor personale", a declarat Lakis Couninis, director de retail si retea Banca Romaneasca.
ING a dezvoltat in ultima perioada doua campanii de publicitate: ING Depozit si ING card Cont'Rol. Acestea au avut parte de o promovare puternica pe toate canalele de comunicare, dar cel mai bine s-a vazut componenta outdoor: la metrou, mash-uri si in statiile de autobuz.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an