BEI ar putea prelua finantarea autostrazii Bucuresti-Ploiesti

Data publicarii: 02-04-2009 | Economie

Banca Europeana pentru Investitii negociaza cu Ministerul Transporturilor preluarea finantarii autostrazii Bucuresti-Ploiesti si a centurii Capitalei, a declarat directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Dorina Tiron.

O noua intalnire pe aceasta tema intre reprezentantii ministerului si oficialii BEI va avea loc peste doua-trei saptamani.

Initial s-a luat in discutie si finantarea prin fonduri BEI a centurii Ploiestiului, care are termen de finalizare in toamna acestui an. "Credem ca terminam in acest an centura Ploiestiului, astfel incat sa nu mai fie necesari si banii de la BEI", a declarat Tiron.

Autostrada Bucuresti-Ploiesti este impartita in doua tronsoane, fiind finantata, in prezent, in totalitate de la bugetul de stat. Pe tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei, in lungime de 19,5 km, lucreaza consortiul italian Pizzarotti/Tirena Scavi, valoarea contractului fiind de 152,8 milioane de lei. Pe tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, de 42,5 kilometri, lucreaza consortiul romanesc UMB Spedition/Pa &Co International/Euroconstruct Trading '98/Com-Axa. Valoarea totala a contractului se ridica la circa 100 de milioane de euro.

La largirea la patru benzi a Centurii de Nord a Bucurestiului lucreaza consortiul format din Alpine si FCC, grecii de la Aktor si asocierea Romtrade-Jaypart. Largirea la patru benzi a Centurii de Sud a Capitalei, proiect in valoare totala de 68.187.062 milioane de euro (fara TVA), va fi realizata de Delta ACM 93 S - Tehnologica Radion-SIRD - Pro Cons XXI, Euroconstruct Trading 98 SRL - Romstrade  - Consitrans si Straco Grup  -  SCT Bucuresti  - Genesis International  - OJSC Mostobud - OJSC Altcom -Expert Proiect. Doua portiuni de centura, cele cuprinse intre A1 si DN 7, respectiv intre A2 si DN 2, ambele cu o lungime de circa sapte kilometri, nu au fost cuprinse pana acum in proiect.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: