Marketingul direct merge bine si pe timp de criza
Data publicarii: 03-04-2009 | AfaceriMarian Seitan, General Manager Hit Mail, crede ca domeniul in care activeaza va fi putin afectat de dificultatile economice din acest an. Seitan a vandut pachetul majoritar al firmei sale de marketing direct catre o companie franceza care ii va oferi resursele si cunostintele pentru a administra afacerea.
Marian Seitan sta putin crispat pe scaunul din biroul sau slab luminat din exterior. In timp ce povesteste, muta de colo-colo obiectele pe birou. Soarbe din cand in cand din ceaiul pe care ii place sa-l bea cu lapte, ca englezii, si cu un plic de zahar.
Vorbeste rar, aproape soptit. Spune ca punctul sau forte este seriozitatea: "Pot sa-i fac pe oameni sa aiba incredere in mine. Nu sunt deloc oportunist", declara Marian Seitan. Cu exceptia catorva luni de pe vremea studentiei, cand a lucrat la o firma franceza, el a fost toata viata patron, experienta pe care o apreciaza pentru ca "era un mediu de multinationala".
Direct marketing-ul din Romania detine o cota estimata de Marian Seitan la 4% din veniturile inregistrate de industria de marketing si comunicare.
Firma franceza aduce experienta
La aproximativ 12 ani de cand si-a facut firma, Seitan a fost contactat de compania frantuzeasca de marketing direct, Mediapost. In aprilie, anul trecut, seful Hit Mail a inceput sa discute cu francezii despre intrarea acestora in actionariatul firmei romanesti.
Astfel, la inceputul acestui an, Marian Seitan a acceptat sa vanda 60% din participatiunile Hit Mail, catre Mediapost, el ramanand cu restul de 40%. Seful Hit Mail a declarat ca tranzactia nu are nicio legatura cu criza economica si ca a decis sa vanda pentru ca "este bine sa ai un partener foarte puternic care sa te ajute in planurile de dezvoltare". In plus, cu ajutorul noului asociat, intentioneaza sa introduca pe piata din Romania mai multe proiecte noi.
Marketingul direct si cel online vor fi pe plus
In cei 12 ani de cand conduce compania, a invatat ca resursele umane, clientii si comunicarea sunt la fel de importante pentru ca afacerea sa functioneze.
In viziunea lui, criza va afecta mai putin industria de direct marketing decat alte domenii. "In toate cercetarile pe care le-am vazut in strainatate, direct marketingul era pe locul al doilea, dupa publicitatea online in ceea ce priveste evolutia in vreme de criza. Ambele vor fi pe plus anul acesta", e de parere Seitan.
Observand evolutia proiectelor din ultima perioada, el a simtit o scadere a acestora. Cu toate acestea, isi pastreaza optimismul, mai ales ca are sustinerea unei companii puternice. "Pozitia noastra pe piata va fi, in cel mai bun caz, aceeasi sau semnificativ mai buna dupa ce se termina criza, pentru ca acum avem acces la resurse si la know-how mai bune decat concurentii nostri in acest moment", argumenteaza Seitan.
Omul de afaceri mai are in Romania si alte firme in care apare ca actionar: Hit Online Marketing, Mail Services Marketing si Stiri Online Romania. Dar acestea sunt afaceri mici pe care se va concentra mai putin.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România