Marketingul direct merge bine si pe timp de criza
Data publicarii: Astazi, 03-04-2009 | AfaceriMarian Seitan, General Manager Hit Mail, crede ca domeniul in care activeaza va fi putin afectat de dificultatile economice din acest an. Seitan a vandut pachetul majoritar al firmei sale de marketing direct catre o companie franceza care ii va oferi resursele si cunostintele pentru a administra afacerea.
Marian Seitan sta putin crispat pe scaunul din biroul sau slab luminat din exterior. In timp ce povesteste, muta de colo-colo obiectele pe birou. Soarbe din cand in cand din ceaiul pe care ii place sa-l bea cu lapte, ca englezii, si cu un plic de zahar.
Vorbeste rar, aproape soptit. Spune ca punctul sau forte este seriozitatea: "Pot sa-i fac pe oameni sa aiba incredere in mine. Nu sunt deloc oportunist", declara Marian Seitan. Cu exceptia catorva luni de pe vremea studentiei, cand a lucrat la o firma franceza, el a fost toata viata patron, experienta pe care o apreciaza pentru ca "era un mediu de multinationala".
Direct marketing-ul din Romania detine o cota estimata de Marian Seitan la 4% din veniturile inregistrate de industria de marketing si comunicare.
Firma franceza aduce experienta
La aproximativ 12 ani de cand si-a facut firma, Seitan a fost contactat de compania frantuzeasca de marketing direct, Mediapost. In aprilie, anul trecut, seful Hit Mail a inceput sa discute cu francezii despre intrarea acestora in actionariatul firmei romanesti.
Astfel, la inceputul acestui an, Marian Seitan a acceptat sa vanda 60% din participatiunile Hit Mail, catre Mediapost, el ramanand cu restul de 40%. Seful Hit Mail a declarat ca tranzactia nu are nicio legatura cu criza economica si ca a decis sa vanda pentru ca "este bine sa ai un partener foarte puternic care sa te ajute in planurile de dezvoltare". In plus, cu ajutorul noului asociat, intentioneaza sa introduca pe piata din Romania mai multe proiecte noi.
Marketingul direct si cel online vor fi pe plus
In cei 12 ani de cand conduce compania, a invatat ca resursele umane, clientii si comunicarea sunt la fel de importante pentru ca afacerea sa functioneze.
In viziunea lui, criza va afecta mai putin industria de direct marketing decat alte domenii. "In toate cercetarile pe care le-am vazut in strainatate, direct marketingul era pe locul al doilea, dupa publicitatea online in ceea ce priveste evolutia in vreme de criza. Ambele vor fi pe plus anul acesta", e de parere Seitan.
Observand evolutia proiectelor din ultima perioada, el a simtit o scadere a acestora. Cu toate acestea, isi pastreaza optimismul, mai ales ca are sustinerea unei companii puternice. "Pozitia noastra pe piata va fi, in cel mai bun caz, aceeasi sau semnificativ mai buna dupa ce se termina criza, pentru ca acum avem acces la resurse si la know-how mai bune decat concurentii nostri in acest moment", argumenteaza Seitan.
Omul de afaceri mai are in Romania si alte firme in care apare ca actionar: Hit Online Marketing, Mail Services Marketing si Stiri Online Romania. Dar acestea sunt afaceri mici pe care se va concentra mai putin.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză