Programul pentru investitii derulat de ANIMMC are deja succes
Data publicarii: 02-08-2006Bugetul alocat Programului pentru anul acesta este de 44,525 milioane lei (RON), principiul de accesare a acestuia fiind "Primul venit, primul servit". Totodata, trebuie stiut faptul ca vor fi finantate prin program doar acele dosare care contin integral documentele prevazute in procedura de implementare a acestuia si care sunt publicate pe site-ul ANIMMC: www.animmc.ro, la Sectiunea Programe - Programe 2006. In acelasi timp, firmele care pot beneficia de aceasta sustinere financiara trebuie sa aiba unul dintre obiectele de activitate (Coduri CAEN) care sunt agreate in Program si care respecta prevederile procedurale publicate, de asemenea, pe site-ul institutiei, la aceeasi sectiune.
Detalii despre inregistrarea dosarelor
Inregistrarea dosarelor se face in perioada 31.07.2006 - 25.08.2006, intre orele 8.30-16.30. Solicitantii trebuie sa depuna dosarul, personal sau prin posta, (cu cele doua plicuri: ACTE SOLICITATE DE ANIMMC si ACTE SOLICITATE DE BANCA COMERCIALA CARPATICA SA), pe care este specificat: PENTRU COMITETUL DE EVALUARE AL PROGRAMULUI DE INVESTITII), la sediul ANIMMC, str. Poterasi nr. 11, sector 4, Bucuresti, cod postal 040263.
Inregistrarea documentelor se face in ordinea sosirii, in Registrul special al Programului, iar pe setul de documente se pune stampila de inregistrare „ANIMMC pentru programe” pe care se trece data, ora, numarul de inregistrare din Registrul special al Programului si numele celui care a inregistrat.
In final, solicitantul care va depune personal plicul, va primi un bon cu stampila de inregistrare „ANIMMC pentru programe” pe care se va trece numarul de inregistrare in Registrul special al Programului, data si ora inregistrarii, persoana care a inregistrat.
Obiectivul Programului
Obiectivul Programului il constituie sustinerea investitiilor realizate de intreprinderile nou-infiintate, precum si de intreprinderile mici si mijlocii (IMM) in sectoarele economice prioritare stabilite prin prezenta procedura, cresterea volumului de activitate si a competitivitatii IMM din aceste sectoare.
ANIMMC este administratorul Programului, iar derularea acestuia se realizeaza prin intermediul Bancii Comerciale Carpatica, care a fost selectata prin licitattie publica deschisa.
Beneficiari
Beneficiarii eligibili sunt: intreprinderile nou-infiintate, microintreprinderile, precum si intreprinderile mici si mijlocii care indeplinesc cumulativ urmatoarele criterii de eligibilitate.
Grandul sau Ajutorul Financiar nerambursabil (AFN) poate fi acordata unui beneficiar eligibil dupa cum urmeaza:
a)nu poate depasi echivalentul in RON a 10.000 euro, pentru intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, exclusiv taxa pe valoarea adaugata si in acelasi timp nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de investitii;
b)nu poate depasi echivalentul in RON a 50.000 euro, in cazul intreprinderilor mici si mijlocii, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, si in acelasi timp nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de investitii;
Banca va acorda beneficiarului eligibil un credit de finantare, pe termen mediu sau lung, care va acoperi minim 25% din valoarea proiectului de investitii.
Contributia proprie a beneficiarului eligibil trebuie sa fie de minim 15% din valoarea proiectului de investitii, in natura sau in numerar.
Proiecte eligibile
AFN poate fi utilizata pentru achizitionarea de active corporale si necorporale de tipul: terenuri, cladiri, constructii, masini, utilaje si echipamente, mijloace de transport de marfuri, brevete de inventie, licente, dar si pentru constructia, reconstructia, extinderea sau modernizarea de active corporale direct legate de realizarea proiectului de investitii.
Se pot finanta numai achizitiile de masini, utilaje, echipamente, mijloace de transport de marfuri care sunt noi (nu second-hand). O intreprindere poate accesa o singura data prezentul Program.
Beneficiarii programului sunt obligati sa raporteze trimestrial, timp de cinci ani, prin transmiterea catre ANIMMC a formularului de raportare tehnica si financiara prevazut in anexa nr. 2 la prezenta procedura.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025