Programul pentru investitii derulat de ANIMMC are deja succes
Data publicarii: 02-08-2006
Bugetul alocat Programului pentru anul acesta este de 44,525 milioane lei (RON), principiul de accesare a acestuia fiind "Primul venit, primul servit". Totodata, trebuie stiut faptul ca vor fi finantate prin program doar acele dosare care contin integral documentele prevazute in procedura de implementare a acestuia si care sunt publicate pe site-ul ANIMMC: www.animmc.ro, la Sectiunea Programe - Programe 2006. In acelasi timp, firmele care pot beneficia de aceasta sustinere financiara trebuie sa aiba unul dintre obiectele de activitate (Coduri CAEN) care sunt agreate in Program si care respecta prevederile procedurale publicate, de asemenea, pe site-ul institutiei, la aceeasi sectiune.
Detalii despre inregistrarea dosarelor
Inregistrarea dosarelor se face in perioada 31.07.2006 - 25.08.2006, intre orele 8.30-16.30. Solicitantii trebuie sa depuna dosarul, personal sau prin posta, (cu cele doua plicuri: ACTE SOLICITATE DE ANIMMC si ACTE SOLICITATE DE BANCA COMERCIALA CARPATICA SA), pe care este specificat: PENTRU COMITETUL DE EVALUARE AL PROGRAMULUI DE INVESTITII), la sediul ANIMMC, str. Poterasi nr. 11, sector 4, Bucuresti, cod postal 040263.
Inregistrarea documentelor se face in ordinea sosirii, in Registrul special al Programului, iar pe setul de documente se pune stampila de inregistrare „ANIMMC pentru programe” pe care se trece data, ora, numarul de inregistrare din Registrul special al Programului si numele celui care a inregistrat.
In final, solicitantul care va depune personal plicul, va primi un bon cu stampila de inregistrare „ANIMMC pentru programe” pe care se va trece numarul de inregistrare in Registrul special al Programului, data si ora inregistrarii, persoana care a inregistrat.
Obiectivul Programului
Obiectivul Programului il constituie sustinerea investitiilor realizate de intreprinderile nou-infiintate, precum si de intreprinderile mici si mijlocii (IMM) in sectoarele economice prioritare stabilite prin prezenta procedura, cresterea volumului de activitate si a competitivitatii IMM din aceste sectoare.
ANIMMC este administratorul Programului, iar derularea acestuia se realizeaza prin intermediul Bancii Comerciale Carpatica, care a fost selectata prin licitattie publica deschisa.
Beneficiari
Beneficiarii eligibili sunt: intreprinderile nou-infiintate, microintreprinderile, precum si intreprinderile mici si mijlocii care indeplinesc cumulativ urmatoarele criterii de eligibilitate.
Grandul sau Ajutorul Financiar nerambursabil (AFN) poate fi acordata unui beneficiar eligibil dupa cum urmeaza:
a)nu poate depasi echivalentul in RON a 10.000 euro, pentru intreprinderi nou-infiintate si microintreprinderi, exclusiv taxa pe valoarea adaugata si in acelasi timp nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de investitii;
b)nu poate depasi echivalentul in RON a 50.000 euro, in cazul intreprinderilor mici si mijlocii, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, si in acelasi timp nu poate acoperi mai mult de 60% din valoarea proiectului de investitii;
Banca va acorda beneficiarului eligibil un credit de finantare, pe termen mediu sau lung, care va acoperi minim 25% din valoarea proiectului de investitii.
Contributia proprie a beneficiarului eligibil trebuie sa fie de minim 15% din valoarea proiectului de investitii, in natura sau in numerar.
Proiecte eligibile
AFN poate fi utilizata pentru achizitionarea de active corporale si necorporale de tipul: terenuri, cladiri, constructii, masini, utilaje si echipamente, mijloace de transport de marfuri, brevete de inventie, licente, dar si pentru constructia, reconstructia, extinderea sau modernizarea de active corporale direct legate de realizarea proiectului de investitii.
Se pot finanta numai achizitiile de masini, utilaje, echipamente, mijloace de transport de marfuri care sunt noi (nu second-hand). O intreprindere poate accesa o singura data prezentul Program.
Beneficiarii programului sunt obligati sa raporteze trimestrial, timp de cinci ani, prin transmiterea catre ANIMMC a formularului de raportare tehnica si financiara prevazut in anexa nr. 2 la prezenta procedura.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Èširiac Pensii Private