Iepurasul da iama in buzunarele noastre
Data publicarii: 09-04-2009 | DiverseProducatorii si comerciantii speculeaza pofta romanului de cumparaturi, alimentata si mai mult de iepurasul de Paste. Inaintea celor mai aglomerate zile in magazine, cele premergatoare Pastelui, "Adevarul" a calculat cat va scoate anul acesta din buzunare iepurasul.
In ton cu criza, desi nu renunta la belsugul meselor de sarbatoare, romanul se orienteaza spre produse mai ieftine. In aceasta perioada, considerata varf de sezon, vanzarile cresc in general cu 30-40% la carne, oua, legume si fructe, la bauturi, dar si la dulciuri, in comparatie cu perioadele normale.
Cantitate, nu calitate
Anul acesta, volumul cumparaturilor va creste, insa cei mai multi clienti se vor orienta catre produsele din categoria inferioara din punct de vedere al pretului si al calitatii, spun reprezentantii Metro. Romanul va renunta la Panetone in favoarea clasicului cozonac, dar se va orienta si catre produse gata preparate.
"Clientii nostri pot alege dintr-o oferta foarte variata de drob, pasca si cozonaci cu diferite umpluturi, oua gata vopsite sau mancaruri traditionale precum stufat de miel si pulpa de miel la tava", ne-a spus Adriana Pita, director de comunicare la real,- Hypermarket Romania.
Si pe rafturile din magazine, nu doar in portofelul nostru, se da o adevarata batalie, mai ales ca anul acesta multi producatori vor incerca sa ne transforme Pastele intr-unul low-cost.
"Sfintele Paste sunt mai degraba asociate consumului individual. De aceea asistam la o batalie crunta pe rafturile de produse alimentare din supermarket sau in pietele deschise si mai putin in magazinele de cadouri", spune Doru Spataru, Managing Partner Front Line Marketing.
"Urecheatul" deschide apetitul
Ca iepurasul de Paste este un personaj simpatic care ne baga adanc mana in buzunar nu mai e un secret. Doru Spataru ne explica de ce: "E un personaj care ne face mai buni si care, prin simpatia pe care o trezeste, ii face pe copii sa aleaga mai usor, iar pe mame sa cumpere fara comentarii."
In hipermarketuri deja iepurasul ne face cu ochiul din fiecare raft cu produse. Acolo unde nu a ajuns, si-a trimis ajutoarele - oua colorate ce ascund in interior ciocolata si chiar sunca presata, sau care impodobesc ambalajele bauturilor racoritoare.
Traditiile sunt atat de bine inradacinate in comportamentul de consum al romanului, incat nicio criza nu-i va putea afecta sarbatoarea. Oricat de sarac ar fi, el tot are miel, vin, oua vopsite si cozonac de pus pe masa dupa noaptea Invierii, mai spun specialistii in marketing.
Masa de Paste costa cat un salariu
Maria este gospodina dintr-o familie de patru persoane. A inceput deja cumparaturile pentru masa de Paste, dar la carne si dulciuri inca isi mai face calcule.
"Nu cred ca ar putea sa lipseasca de pe masa mea in ziua de Paste friptura de miel, drobul si pasca", spune Maria. Cazul ei nu este singular.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall