Iepurasul da iama in buzunarele noastre
Data publicarii: 09-04-2009 | DiverseProducatorii si comerciantii speculeaza pofta romanului de cumparaturi, alimentata si mai mult de iepurasul de Paste. Inaintea celor mai aglomerate zile in magazine, cele premergatoare Pastelui, "Adevarul" a calculat cat va scoate anul acesta din buzunare iepurasul.
In ton cu criza, desi nu renunta la belsugul meselor de sarbatoare, romanul se orienteaza spre produse mai ieftine. In aceasta perioada, considerata varf de sezon, vanzarile cresc in general cu 30-40% la carne, oua, legume si fructe, la bauturi, dar si la dulciuri, in comparatie cu perioadele normale.
Cantitate, nu calitate
Anul acesta, volumul cumparaturilor va creste, insa cei mai multi clienti se vor orienta catre produsele din categoria inferioara din punct de vedere al pretului si al calitatii, spun reprezentantii Metro. Romanul va renunta la Panetone in favoarea clasicului cozonac, dar se va orienta si catre produse gata preparate.
"Clientii nostri pot alege dintr-o oferta foarte variata de drob, pasca si cozonaci cu diferite umpluturi, oua gata vopsite sau mancaruri traditionale precum stufat de miel si pulpa de miel la tava", ne-a spus Adriana Pita, director de comunicare la real,- Hypermarket Romania.
Si pe rafturile din magazine, nu doar in portofelul nostru, se da o adevarata batalie, mai ales ca anul acesta multi producatori vor incerca sa ne transforme Pastele intr-unul low-cost.
"Sfintele Paste sunt mai degraba asociate consumului individual. De aceea asistam la o batalie crunta pe rafturile de produse alimentare din supermarket sau in pietele deschise si mai putin in magazinele de cadouri", spune Doru Spataru, Managing Partner Front Line Marketing.
"Urecheatul" deschide apetitul
Ca iepurasul de Paste este un personaj simpatic care ne baga adanc mana in buzunar nu mai e un secret. Doru Spataru ne explica de ce: "E un personaj care ne face mai buni si care, prin simpatia pe care o trezeste, ii face pe copii sa aleaga mai usor, iar pe mame sa cumpere fara comentarii."
In hipermarketuri deja iepurasul ne face cu ochiul din fiecare raft cu produse. Acolo unde nu a ajuns, si-a trimis ajutoarele - oua colorate ce ascund in interior ciocolata si chiar sunca presata, sau care impodobesc ambalajele bauturilor racoritoare.
Traditiile sunt atat de bine inradacinate in comportamentul de consum al romanului, incat nicio criza nu-i va putea afecta sarbatoarea. Oricat de sarac ar fi, el tot are miel, vin, oua vopsite si cozonac de pus pe masa dupa noaptea Invierii, mai spun specialistii in marketing.
Masa de Paste costa cat un salariu
Maria este gospodina dintr-o familie de patru persoane. A inceput deja cumparaturile pentru masa de Paste, dar la carne si dulciuri inca isi mai face calcule.
"Nu cred ca ar putea sa lipseasca de pe masa mea in ziua de Paste friptura de miel, drobul si pasca", spune Maria. Cazul ei nu este singular.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri