Adaosul comercial ridicat accentueaza scaderea consumului
Data publicarii: 14-04-2009 | EconomieComerciantii sustin ca pretul platit de consumator inglobeaza costuri de procesare, transport si marketing, care ridica pretul final al produselor. Adaosul ridicat la produsele alimentare, aplicat mult peste pretul la producatori, are un im-pact negativ asupra industriei alimentare, sustin specialistii industriei. "Pentru produsele din carne, adaosul comercial in cadrul magazinelor Cris-Tim nu depaseste 10%, deoarece materia prima pe care o utilizam provine din fermele proprii", a declarat Cosmin Tudor, director in cadrul companiei.
"In sectorul panificatiei, un producator are un profit de 1-2% pentru fiecare produs, in timp ce un comerciant are un profit de 50% pentru fiecare produs vandut", a declarat Aurel Popescu, presedintele Rompan.
In opinia acestuia, adaosul ridicat practicat de comercianti are un impact negativ asupra pretului de vanzare, care se reflecta in final intr-o scadere a vanzarilor. "In primele trei luni ale anului 2009, vanzarile de produse de panificatie au scazut cu 8% fata de perioada similara din 2007", spune presedintele Rompan, mentionand ca principale cauze adaosul comercial ridicat, dar si evaziunea fiscala si declinul economic general.
In industria vinului, de exemplu, evolutia pretului pe intreg lantul de achizitie arata ca, in cazul unui produs cu un pret la raft de 100 de lei, costul de productie reprezinta 38%, in timp ce costurile legate de marketing, livrare si distributie, inclusiv adaosul comercial, cumuleaza 27% din pretul final, iar restul de 35% reprezinta impozite si taxe platite la bugetul de stat, a declarat Ovidiu Gheorghe, presedintele Patronatului National al Viei si Vinului.
Cu toate acestea, comerciantii sustin ca pretul final platit de consumator inglobeaza numeroase verigi care se adauga lantului producator-comerciant. "Lantul pro-ductie-distributie in sectorul productiei agroalimentare a devenit din ce in ce mai sofisticat. De la producator si pana la raftul retelelor de magazine, produsul respectiv trece printr-o serie de verigi precum procesare, logistica, transport, depozitare, promovare si reclama, toate acestea insemnand costuri care se adauga la lant. In final, ajunge produsul pe raft, ingloband si costurile retailerului", a declarat Adrian Manolache, secretar general al Asociatiei Marilor Retele Comerciale (AMRC).
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an