Adaosul comercial ridicat accentueaza scaderea consumului
Data publicarii: Astazi, 14-04-2009 | EconomieComerciantii sustin ca pretul platit de consumator inglobeaza costuri de procesare, transport si marketing, care ridica pretul final al produselor. Adaosul ridicat la produsele alimentare, aplicat mult peste pretul la producatori, are un im-pact negativ asupra industriei alimentare, sustin specialistii industriei. "Pentru produsele din carne, adaosul comercial in cadrul magazinelor Cris-Tim nu depaseste 10%, deoarece materia prima pe care o utilizam provine din fermele proprii", a declarat Cosmin Tudor, director in cadrul companiei.
"In sectorul panificatiei, un producator are un profit de 1-2% pentru fiecare produs, in timp ce un comerciant are un profit de 50% pentru fiecare produs vandut", a declarat Aurel Popescu, presedintele Rompan.
In opinia acestuia, adaosul ridicat practicat de comercianti are un impact negativ asupra pretului de vanzare, care se reflecta in final intr-o scadere a vanzarilor. "In primele trei luni ale anului 2009, vanzarile de produse de panificatie au scazut cu 8% fata de perioada similara din 2007", spune presedintele Rompan, mentionand ca principale cauze adaosul comercial ridicat, dar si evaziunea fiscala si declinul economic general.
In industria vinului, de exemplu, evolutia pretului pe intreg lantul de achizitie arata ca, in cazul unui produs cu un pret la raft de 100 de lei, costul de productie reprezinta 38%, in timp ce costurile legate de marketing, livrare si distributie, inclusiv adaosul comercial, cumuleaza 27% din pretul final, iar restul de 35% reprezinta impozite si taxe platite la bugetul de stat, a declarat Ovidiu Gheorghe, presedintele Patronatului National al Viei si Vinului.
Cu toate acestea, comerciantii sustin ca pretul final platit de consumator inglobeaza numeroase verigi care se adauga lantului producator-comerciant. "Lantul pro-ductie-distributie in sectorul productiei agroalimentare a devenit din ce in ce mai sofisticat. De la producator si pana la raftul retelelor de magazine, produsul respectiv trece printr-o serie de verigi precum procesare, logistica, transport, depozitare, promovare si reclama, toate acestea insemnand costuri care se adauga la lant. In final, ajunge produsul pe raft, ingloband si costurile retailerului", a declarat Adrian Manolache, secretar general al Asociatiei Marilor Retele Comerciale (AMRC).
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România