Supermarketurile prefera sa arunce carnea decat sa o ieftineasca
Data publicarii: 15-04-2009 | AfaceriDupa ce au pus adaosuri comerciale de peste 30% la alimente, supermarketurile s-au trezit cu mormane de carne de miel in galantare, de care nu se mai apropie nimeni. Prabusirea vanzarilor i-a luat prin surprindere pe retaileri, care se aprovizionasera cu mai multa marfa ca anul trecut. Carnea de miel din supermarketuri este insa sensibil mai scumpa fata de cea din targuri sau macelarii. Aceasta ajunge la 21 lei/kg carcasa in marile lanturi de magazine, in timp ce, in targuri, cumparatorii care negociaza pot lua carnea de miel si cu 15 lei/kg.
Pentru prima data in ultimii ani, vanzarile la carnea de miel, dar si la produsele traditionale de Paste au scazut cu aproape 15%. Mai mult, specialistii din piata estimeaza ca, in aceasta saptamana, vanzarile vor scadea cu pana la 20%. O explicatie ar fi si faptul ca cei mai multi romani isi amana cumparaturile, sperand ca, de nevoie, retailerii vor ieftini alimentele pentru a nu ramane cu marfa in stoc. Anul trecut, multe supermarketuri au ieftinit carnea de miel in ultima zi din Saptamana Patimilor, cu peste 22%, de la 18 lei, la 14 lei/kg.
In pofida acestui regres al vanzarilor, supermarketurile prefera sa ramana cu toata carnea in stoc, pentru ca mai apoi sa o arunce, decat sa scada preturile. In ceea ce priveste carnea de miel, romanii isi vor reduce bugetele alocate pentru acest produs, care este foarte scump. In consecinta, ciobanii prognozeaza o scadere a vanzarilor cu peste un milion de miei de Paste, adica cu aproape 40%, fata de anul trecut. In ultimele luni, in Romania, volumul comertului de retail a avut cea mai mare scadere din Uniunea Europeana.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall