Publicitatea mondiala va intra in recesiune
Data publicarii: 15-04-2009 | MediaPotrivit estimarilor industriei, investitiile in reclame din intreaga lume vor scadea in 2009 cu 6,9%. Previziunile retelelor de media sunt tot mai pesimiste in ceea ce priveste incasarile din publicitate in 2009. Specialistii cred ca din 2010 industria isi va reveni.
Este o traditie pentru reteaua mondiala de media ZenithOptimedia, parte a grupului Publicis, sa prezinte in fiecare an estimari in ceea ce priveste veniturile din publicitate la nivel mondial pentru anii ce vor urma.
Numai ca, anul acesta, din cauza crizei financiare, specialistii grupului s-au vazut nevoiti sa-si modifice prematur previziunile.
In octombrie 2008 reteaua ZenithOptimedia se arata optimista in raportul lor anual care estima o crestere a investitiilor din publicitate cu 4%. Insa, reteaua a eliberat ieri un nou raport care estimeaza ca industria de advertising va scadea cu 6,9%.
Cu toate acestea, oficialii ZenithOptimedia cred ca, din 2010, majoritatea regiunilor vor incepe sa-si revina incetul cu incetul, cu exceptia Statelor Unite.
Potrivit raportului Zenith, noile previziuni sunt influentate de criza economica fara precedent. In plus, lipsa evenimentelor cum ar fi Jocurile Olimpice sau Campionatul Mondial de fotbal au un impact negativ asupra investitiilor publicitare de anul acesta.
Potrivit analizei ZenithOptimedia, Europa Centrala si de Est va avea cea mai acuta scadere, de 13,9%. Declinul este explicat de specialistii agentiei prin faptul ca in unele tari din aceasta zona, publicitatea se cumpara in moneda locala, care s-a depreciat din cauza crizei economice.
Publicitatea TV, scadere de 5,5%
Tarile din Europa de Vest vor inregistra si ele un declin al investitiilor: Franta (7,3%), Germania (5,5%), Italia (5%), Spania (10%) si Marea Britanie (8,7%).
In analiza retelei de media se precizeaza ca investitorii in publicitate si-au modificat strategiile de comunicare in functie de comportamentul de consum al oamenilor, care s-au indreptat spre achizitia produselor ieftine in locul celor premium. In plus, consumatorii cheltuiesc mai putini bani si isi petrec mai mult timp acasa, in fata televizorului.
Cu exceptia internetului, toate canalele de comunicare vor raporta scaderi. Publicitatea in ziare la nivel mondial va scadea de la 121 de milarde de dolari in 2008, la 107 miliarde in 2009, respectiv 102 miliarde in 2010. Publicitatea TV se va diminua cu 5,5% in acest an.
Online-ul, singura crestere
Investitiile in reclamele pe internet sunt singurele care vor fi pe plus. Potrivit raportului emis de ZenithOptimedia, publicitatea va avea o crestere modesta de 8,6% fata de explozia de 20,9% raportata in 2008.
Anul acesta se estimeaza ca industria de reclame online va atrage 54,2 miliarde de dolari. Dupa acest an dificil, cel mai probabil investitiile in advertisingul pe internet isi vor relua avantul.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor