Publicitatea mondiala va intra in recesiune
Data publicarii: 15-04-2009 | MediaPotrivit estimarilor industriei, investitiile in reclame din intreaga lume vor scadea in 2009 cu 6,9%. Previziunile retelelor de media sunt tot mai pesimiste in ceea ce priveste incasarile din publicitate in 2009. Specialistii cred ca din 2010 industria isi va reveni.
Este o traditie pentru reteaua mondiala de media ZenithOptimedia, parte a grupului Publicis, sa prezinte in fiecare an estimari in ceea ce priveste veniturile din publicitate la nivel mondial pentru anii ce vor urma.
Numai ca, anul acesta, din cauza crizei financiare, specialistii grupului s-au vazut nevoiti sa-si modifice prematur previziunile.
In octombrie 2008 reteaua ZenithOptimedia se arata optimista in raportul lor anual care estima o crestere a investitiilor din publicitate cu 4%. Insa, reteaua a eliberat ieri un nou raport care estimeaza ca industria de advertising va scadea cu 6,9%.
Cu toate acestea, oficialii ZenithOptimedia cred ca, din 2010, majoritatea regiunilor vor incepe sa-si revina incetul cu incetul, cu exceptia Statelor Unite.
Potrivit raportului Zenith, noile previziuni sunt influentate de criza economica fara precedent. In plus, lipsa evenimentelor cum ar fi Jocurile Olimpice sau Campionatul Mondial de fotbal au un impact negativ asupra investitiilor publicitare de anul acesta.
Potrivit analizei ZenithOptimedia, Europa Centrala si de Est va avea cea mai acuta scadere, de 13,9%. Declinul este explicat de specialistii agentiei prin faptul ca in unele tari din aceasta zona, publicitatea se cumpara in moneda locala, care s-a depreciat din cauza crizei economice.
Publicitatea TV, scadere de 5,5%
Tarile din Europa de Vest vor inregistra si ele un declin al investitiilor: Franta (7,3%), Germania (5,5%), Italia (5%), Spania (10%) si Marea Britanie (8,7%).
In analiza retelei de media se precizeaza ca investitorii in publicitate si-au modificat strategiile de comunicare in functie de comportamentul de consum al oamenilor, care s-au indreptat spre achizitia produselor ieftine in locul celor premium. In plus, consumatorii cheltuiesc mai putini bani si isi petrec mai mult timp acasa, in fata televizorului.
Cu exceptia internetului, toate canalele de comunicare vor raporta scaderi. Publicitatea in ziare la nivel mondial va scadea de la 121 de milarde de dolari in 2008, la 107 miliarde in 2009, respectiv 102 miliarde in 2010. Publicitatea TV se va diminua cu 5,5% in acest an.
Online-ul, singura crestere
Investitiile in reclamele pe internet sunt singurele care vor fi pe plus. Potrivit raportului emis de ZenithOptimedia, publicitatea va avea o crestere modesta de 8,6% fata de explozia de 20,9% raportata in 2008.
Anul acesta se estimeaza ca industria de reclame online va atrage 54,2 miliarde de dolari. Dupa acest an dificil, cel mai probabil investitiile in advertisingul pe internet isi vor relua avantul.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall