Publicitatea mondiala va intra in recesiune
Data publicarii: 15-04-2009 | MediaPotrivit estimarilor industriei, investitiile in reclame din intreaga lume vor scadea in 2009 cu 6,9%. Previziunile retelelor de media sunt tot mai pesimiste in ceea ce priveste incasarile din publicitate in 2009. Specialistii cred ca din 2010 industria isi va reveni.
Este o traditie pentru reteaua mondiala de media ZenithOptimedia, parte a grupului Publicis, sa prezinte in fiecare an estimari in ceea ce priveste veniturile din publicitate la nivel mondial pentru anii ce vor urma.
Numai ca, anul acesta, din cauza crizei financiare, specialistii grupului s-au vazut nevoiti sa-si modifice prematur previziunile.
In octombrie 2008 reteaua ZenithOptimedia se arata optimista in raportul lor anual care estima o crestere a investitiilor din publicitate cu 4%. Insa, reteaua a eliberat ieri un nou raport care estimeaza ca industria de advertising va scadea cu 6,9%.
Cu toate acestea, oficialii ZenithOptimedia cred ca, din 2010, majoritatea regiunilor vor incepe sa-si revina incetul cu incetul, cu exceptia Statelor Unite.
Potrivit raportului Zenith, noile previziuni sunt influentate de criza economica fara precedent. In plus, lipsa evenimentelor cum ar fi Jocurile Olimpice sau Campionatul Mondial de fotbal au un impact negativ asupra investitiilor publicitare de anul acesta.
Potrivit analizei ZenithOptimedia, Europa Centrala si de Est va avea cea mai acuta scadere, de 13,9%. Declinul este explicat de specialistii agentiei prin faptul ca in unele tari din aceasta zona, publicitatea se cumpara in moneda locala, care s-a depreciat din cauza crizei economice.
Publicitatea TV, scadere de 5,5%
Tarile din Europa de Vest vor inregistra si ele un declin al investitiilor: Franta (7,3%), Germania (5,5%), Italia (5%), Spania (10%) si Marea Britanie (8,7%).
In analiza retelei de media se precizeaza ca investitorii in publicitate si-au modificat strategiile de comunicare in functie de comportamentul de consum al oamenilor, care s-au indreptat spre achizitia produselor ieftine in locul celor premium. In plus, consumatorii cheltuiesc mai putini bani si isi petrec mai mult timp acasa, in fata televizorului.
Cu exceptia internetului, toate canalele de comunicare vor raporta scaderi. Publicitatea in ziare la nivel mondial va scadea de la 121 de milarde de dolari in 2008, la 107 miliarde in 2009, respectiv 102 miliarde in 2010. Publicitatea TV se va diminua cu 5,5% in acest an.
Online-ul, singura crestere
Investitiile in reclamele pe internet sunt singurele care vor fi pe plus. Potrivit raportului emis de ZenithOptimedia, publicitatea va avea o crestere modesta de 8,6% fata de explozia de 20,9% raportata in 2008.
Anul acesta se estimeaza ca industria de reclame online va atrage 54,2 miliarde de dolari. Dupa acest an dificil, cel mai probabil investitiile in advertisingul pe internet isi vor relua avantul.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri