Cum puteti sa aflati daca va sapa colegul de birou
Data publicarii: 16-04-2009 | HR/CariereCriza economica ascute competitia intre colegi, iar metodele de pastrare a jobului pot deveni neortodoxe. Persoane pe care pana mai ieri le considerati prietene astazi se pot dovedi a fi cele care va barfesc sau cele care, ori de cate ori au ocazia, va pun intr-o lumina nefavorabila in ochii sefului.
Camelia C. (38 de ani, din Gaesti, Dambovita), reprezentant de vanzari la o firma de cosmetice, povesteste experienta ei: "Din cauza unui coleg era sa raman fara serviciu. Nu intelegeam de ce, brusc, seful nu mai era multumit de mine, pana cand am aflat, cu totul intamplator, ca un «binevoitor» i-a spus ca eu il barfesc si rad de el", povesteste Camelia, care a reusit sa clarifice situatia in favoarea ei.
Specialistii in resurse umane le recomanda angajatilor sa fie mult mai atenti in relatiile cu colegii, pentru a nu fi victima unor astfel de atitudini. "Semnalele la care trebuie sa fie atenti angajatii sunt de trei feluri: cele care au de-a face cu comportamentul oamenilor, cu circulatia informatiilor in organizatie si cu vocabularul folosit", spune Clement Dan, consultant senior la M27 BusinessMachine, companie de consultanta care are in derulare un training de dezvoltare personala cu tema "Tine-te bine de scaun! Ce nu ti-au spus parintii si profesorii despre cum se pastreaza jobul".
Schimbarea atitudinii, periculoasa
Pentru a identifica mai rapid personajul care va face zile negre la serviciu este util sa fiti atent la vocabularul celor din jur. "Sa presupunem ca Georgel, colegul dumneavoastra, este tot timpul artagos, seful direct - foarte atent la cuvinte, iar seful sefului da cu pumnul in masa. In momentul in care aceste persoane isi schimba comportamentul doar in relatia cu dumneavoastra, atunci puteti intra la banuieli. A-si schimba comportamentul inseamna, de exemplu, ca artagosul Georgel sa va intrebe de sanatate, de familie, ca seful sa fie informal, sau ca seful sefului sa va abordeze frumos", spune Clement Dan. El subliniaza ca, in general, oamenii se bucura de astfel de schimbari de comportamente, spunandu-si "uite, l-am dat pe brazda!", fara sa se gandeasca daca exista vreun motiv ascuns al acestui nou comportament.
Cereti feedback
Tot pentru a va asigura ca nimeni nu va sapa o groapa la serviciu, este indicat sa-i intrebati pe cei cu care lucrati cum apreciaza felul in care munciti si relatia dintre dumneavostra si ei. "Angajatul trebuie sa asigure o buna comunicare, sa-si formeze obisnuinta de a cere feedback pe produs, pe comportament, sa intrebe colegii, sefii, interlocutori, despre cum s-a descurcat, ce a gresit si ce a facut bine", spune Oana Mosoiu, consultant la firma de resurse umane Ascent Group.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut