Vanzarile de autoturisme au scazut in primul trimestru cu aproape 56%
Data publicarii: 22-04-2009 | AfaceriVanzarile de autoturisme din Romania au scazut in primul trimestru al anului 2009 cu 55,97%, comparativ cu perioada similara a anului trecut cand erau raportate 67.401 de autoturisme vandute, potrivit datelor publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
De asemenea, in luna martie, vanzarile de automobile, atat cele din productia interna cat si cele din import, au scazut cu 46,17%, de la 25.050, in martie 2008, la 13.484, in martie 2009.
Producatorul Dacia a vandut pe piata interna in luna martie 3.823 de autoturisme, in scadere cu 46,4% fata de numarul comercializat in martie 2008. Pe primul trimestru vanzariel Dacia au scazut cu 63,6%, de la 21.325 de unitati comercializate in perioada ianuarie - martie 2008, la 7.770, in perioada similara a anului 2009.
Vanzarile la masinile de import au scazut cu 46,1% in luna martie 2009, cand au fost comercializate 9.661 automobile, si cu 52,5% in primul trimestru al anului, cand au fost vandute 21.904 autoturisme.
Dupa primul trimestru, Dacia isi pastreaza pozitia de lider cu 23,2% cota de piata, urmata de Hyundai (10,8%), Volkswagen (8,9%), Skoda (7,4%), Renault (7,1%) si Ford (5,1%).
Cele mai vandute marci de import de pe piata auto romaneasca in primul trimestru au fost Hyundai (3.203 unitati comercializate), Volkswagen (2.631unitati comercializate), Skoda (2.193 unitati comercializate), Renault (2.125 unitati comercializate) si Ford (1.513unitati comercializate).
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an