Cheltuielile de consum inregistreaza o scadere rapida in Europa de Est
Data publicarii: 24-04-2009 | DiverseCheltuielile de consum din Europa de Est inregistreaza o diminuare rapida in contextul crizei, dupa ani de cresteri, desi pietele nu sunt nici pe departe saturate, potrivit unui studiu publicat la Viena, relateaza AFP.
Cheltuielile de consum, care au crescut in ultimii ani cu aproape 10% pe an, "nu vor continua in niciun caz sa progreseze in acest ritm in urmatorii ani", si ar putea chiar sa scada in tari ca Romania, Bulgaria si Ucraina, desi piata bunurilor durabile, in special cea auto, din regiune, nu este nici pe departe saturata, a subliniat Wolfgang Richter, din cadrul RegioPlan.
Studiul evidentiaza, de asemenea, diferente extrem de mari intre cheltuielile de consum din diferite tari ale regiunii. Astfel, raportul ajunge la 1 la 8 intre fondurile de 1.700 euro alocate pentru cheltuielile saptamanale din Slovenia si cele de 214 euro alocate in Ucraina.
In cadrul studiului realizat pentru zece tari, Slovenia este urmata de Croatia (1.000 euro), apoi de Ungaria, Slovacia, Cehia si Polonia (900-1.000 euro) si, in cele din urma, de Romania, Bulgaria si Serbia (400-500 euro).
Nivelul cheltuielilor pentru alimente este invers proportional cu nivelul total al cheltuielilor, ajungand la 54% in Ucraina si la numai 17% in Slovenia, tara ce face parte din zona euro. In Romania si Bulgaria, nivelul cheltuielilor destinate alimentelor este de circa 40%.
Datele statistice arata ca cea mai mare parte a cheltuielilor totale de consum facute de romani in trimestrul IV din 2008 s-a axat pe alimente si bauturi nealcoolice (40%), urmate de cheltuielile cu locuinta - apa, energie electrica, gaze naturale, combustibili, mobilier, dotarea si intretinerea locuintei - (21,1%), cele pentru imbracaminte si incaltaminte (7,4%), precum si bauturi alcoolice si tutun (6,9%).
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI