Cat costa, de fapt, electronicele
Data publicarii: 24-04-2009 | Finante-BanciPreturile electronicelor sunt mult mai mari decat costurile de productie ale acestora. Fabricantii ne cer bani si pentru marca.
Preturile electronicelor sunt, in cele mai multe cazuri, de doua sau trei ori mai mari decat costurile de productie ale acestora. Spre exemplu, un televizor LCD Samsung, modelul LN- R408DX, cu diagonala de 100 de centimetri se fabrica cu 295 de dolari, conform companiei de consultanta iSuppli. Televizorul se vinde insa in magazine la preturi de peste 1.200 de dolari.
Lista poate continua. In Romania, cine cumpara la liber de la Orange un telefon iPhone 3G de 8 GB, achita 507 euro (660 de dolari). Insa costul de productie al terminalului mobil, suportat de Apple, este de doar 173 de dolari. Americanii de la Apple sunt "experti" in a face profit cu costuri de productie reduse. Constructia unui exemplar din ultima generatie de iPod Shuffle costa aproape 22 de dolari, dar compania americana vinde playerul muzical la pretul recomandat de 79 de dolari. In Romania, modelul poate fi achizitionat on-line la un pret si mai piperat, de circa 350-400 de lei.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri