Servicii gratuite pe timp de criza
Data publicarii: 24-04-2009 | International"Daca esti somer si ai nevoie de un costum cu care sa te prezinti la interviu, noi il curatam. GRATIS". Carlos Vasquez, fiul unui portorican, care gestioneaza impreuna cu sotia modesta curatatorie pe care au cumparat-o in anul 2000, in New York, a avut o idee profitabila, dupa ce in urma atentatelor de la 11 septembrie a pierdut cativa clienti. Acest tata a patru copii, care in fiecare dimineata se scoala la orele 5.30 dimineata pentru a face drumul de acasa din Queens pana la magazinul sau din Upper East Side, explica: "Am vrut sa-mi aduc intr-un fel ajutorul comunitatii".
Desi treptat dupa atentate, normalitatea a revenit in cartier si in oras, afisul a ramas in vitrina, atragand peste 100 de persoane de-a lungul anilor. Iar acum, cand urbea a fost lovita din plin de criza economica, mai grava decat evenimentele din 2001 si izbucnita tot in sudul Manhattanului - desi nu in zona zero, ci pe Wall Street - oferta lui Vasquez suscita din nou interesul.
Potrivit Agerpres, un ziar local si un post de radio national s-au facut ecou de curand al acestui serviciu gratuit. Iar acum Vasquez este asaltat de somerii din cartier. Intr-o zi a venit o femeie cu un costum departe de pe strada 81. Alta data o femeie in varsta a adus costumul cu ea tocmai din Bronx. Vasquez a fost chiar contactat de persoane din California, Wisconsin sau New Jersey, dar in aceste cazuri nu pentru a raspunde ofertei sale, ci pentru a-i transmite multumiri.
Nu de mult o doamna a oprit masina in fata curatatoriei sale si i-a dat 20 de dolari pentru a contribui la cauza lui caritabila. "Dumnezeu e mare", a spus Vasquez. Daca prin initativa sa Vasquez a trezit admiratia comunitatii sale, in alte parti serviciile gratuite au fost ridicate la rang de arta. De exemplu, pe strada Nassau, foarte aproape de Wall Street, artistele Athena Robles si Anna Stein au deschis cu subventie de la stat un mic magazin unde exponatele nu costau nimic.
Magazinul gratis a fost nevoit sa-si inchida portile cand fondurile pentru proiect s-au sfarsit, dar a rezistat deschis mai mult decat se credea. Iar aceasta, deoarece clientii incantati de idee, nu numai ca au plecat cu lucruri din magazin, ci au si umplut rafturile cu altele de care nu mai aveau nevoie. Sunt dovezi ale culturii trocului care alimenteaza deja spatii precum web-ul craigslist si care castiga pe zi ce trece mai multi adepti la New York. Se pare ca orasul este in cautare de diferite formule pentru a se adapta crizei, incluzand discount-uri si oferte de neinchipuit in urma cu un an. La Collecthter, un magazin de haine din Brooklyn, s-au creat asa-numitele "duminici de recesiune" cand toate rochiile se vand cu 25 de dolari (19 euro), insotite de o cupa de sampanie cu o felie de portocala.
Iar afisele se inmultesc cu oferte care includ cuvinte de tipul "rascumparare" sau "stimulare", precum magazinul de vinuri de pe Broadway unde, dupa ce in vitrina a aparut anuntul, "peste 100 de vinuri la mai putin de 10 dolari sticla (7,70 euro)", vanzarile au crescut cu 30%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut