Servicii gratuite pe timp de criza
Data publicarii: 24-04-2009 | International"Daca esti somer si ai nevoie de un costum cu care sa te prezinti la interviu, noi il curatam. GRATIS". Carlos Vasquez, fiul unui portorican, care gestioneaza impreuna cu sotia modesta curatatorie pe care au cumparat-o in anul 2000, in New York, a avut o idee profitabila, dupa ce in urma atentatelor de la 11 septembrie a pierdut cativa clienti. Acest tata a patru copii, care in fiecare dimineata se scoala la orele 5.30 dimineata pentru a face drumul de acasa din Queens pana la magazinul sau din Upper East Side, explica: "Am vrut sa-mi aduc intr-un fel ajutorul comunitatii".
Desi treptat dupa atentate, normalitatea a revenit in cartier si in oras, afisul a ramas in vitrina, atragand peste 100 de persoane de-a lungul anilor. Iar acum, cand urbea a fost lovita din plin de criza economica, mai grava decat evenimentele din 2001 si izbucnita tot in sudul Manhattanului - desi nu in zona zero, ci pe Wall Street - oferta lui Vasquez suscita din nou interesul.
Potrivit Agerpres, un ziar local si un post de radio national s-au facut ecou de curand al acestui serviciu gratuit. Iar acum Vasquez este asaltat de somerii din cartier. Intr-o zi a venit o femeie cu un costum departe de pe strada 81. Alta data o femeie in varsta a adus costumul cu ea tocmai din Bronx. Vasquez a fost chiar contactat de persoane din California, Wisconsin sau New Jersey, dar in aceste cazuri nu pentru a raspunde ofertei sale, ci pentru a-i transmite multumiri.
Nu de mult o doamna a oprit masina in fata curatatoriei sale si i-a dat 20 de dolari pentru a contribui la cauza lui caritabila. "Dumnezeu e mare", a spus Vasquez. Daca prin initativa sa Vasquez a trezit admiratia comunitatii sale, in alte parti serviciile gratuite au fost ridicate la rang de arta. De exemplu, pe strada Nassau, foarte aproape de Wall Street, artistele Athena Robles si Anna Stein au deschis cu subventie de la stat un mic magazin unde exponatele nu costau nimic.
Magazinul gratis a fost nevoit sa-si inchida portile cand fondurile pentru proiect s-au sfarsit, dar a rezistat deschis mai mult decat se credea. Iar aceasta, deoarece clientii incantati de idee, nu numai ca au plecat cu lucruri din magazin, ci au si umplut rafturile cu altele de care nu mai aveau nevoie. Sunt dovezi ale culturii trocului care alimenteaza deja spatii precum web-ul craigslist si care castiga pe zi ce trece mai multi adepti la New York. Se pare ca orasul este in cautare de diferite formule pentru a se adapta crizei, incluzand discount-uri si oferte de neinchipuit in urma cu un an. La Collecthter, un magazin de haine din Brooklyn, s-au creat asa-numitele "duminici de recesiune" cand toate rochiile se vand cu 25 de dolari (19 euro), insotite de o cupa de sampanie cu o felie de portocala.
Iar afisele se inmultesc cu oferte care includ cuvinte de tipul "rascumparare" sau "stimulare", precum magazinul de vinuri de pe Broadway unde, dupa ce in vitrina a aparut anuntul, "peste 100 de vinuri la mai putin de 10 dolari sticla (7,70 euro)", vanzarile au crescut cu 30%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI