Sapte pacate capitale care transforma biroul in iad

Data publicarii: 27-04-2009 | HR/Cariere

Un studiu recent efectuat de Mitchell Kusy si Elizabeth Holloway, autorii cartii " Toxic Workplace! Managing Toxic Personalities and their Systems of Power", a scos in evidenta ca majoritatea covarsitoare a angajatilor (94%), au intalnit de-a lungul carierei lor colegi cu un comportament negativ si, in unele cazuri distructiv.

Acest tip de comportament nu ia o singura forma. Insusirea meritelor altuia, neacceptarea criticilor sau pasarea responsabilitatii sunt doar cateva exemple de atitudini ce pot inflama atitudinea de le serviciu, atat prin incarcatura negativa creata, cat si prin riscul contaminarii altora.

Potrivit expertilor consultati de Careerbuilder, lider pe piata de recrutare online, cele sapte pacate capitale enuntate de textele religioase se pot dovedi bilete sigure spre iad chiar in timpul vietii, locul chinurilor fiind chiar biroul unde fiecare petrece zilnic minim opt ore.

1. Invidia este una dintre cele mai raspandite atitudini. Se manifesta mai ales cand toti cei din jur sunt promovati cu exceptia ta. Daca nu este tinuta sub control, invidia poate degenera in tendinte distructive, manifestate prin subminarea pozitiei colegilor.

2. Avaritia apare cand pentru a fi observat de sefi iei asupra ta un numar imposibil de sarcini si un volum urias de munca. Aceasta duce la un dezechilibru cu consecinte dezastroase atat pentru cariera, cat si pentru sanatate.

3. Lacomia se traduce in dorinta de a avea mai multi bani sau mai multa putere. Pentru a nu fi scapata de sub control, expertii in resure umane recomanda focalizarea pe tintele de termen lung si nu pe obtinerea unor rezultate rapide, superficiale.

4. Desfranarea, definita ca tendinta de a tanji dupa placeri fizice si ispite trupesti la birou ia forma micilor sau marilor idile dintre colegi. Un sondaj efectuat anul trecut arata ca peste 60% dintre angajati au avut cel putin o relatie la serviciu. Povestile de dragoste dintre colegi sunt considerate negative de experti in masura in care afecteaza eficienta si productivitatea echipei.

5. Mandria. Increderea in fortele proprii devine un urias dezavantaj cand este dusa la extrem. In acest caz, parerile celor din jur sunt total desconsiderate, singura idee valabila si valoroasa fiind cea personala.

6. Trandavia ia forma indiferentei sau nepasarii fata de propria munca. O astfel de atitudine este indezirabila atat pentru individ, care-si pune astfel job-ul in pericol, cat si pentru echipa, deoarece trebuie sa preia si responsabilitatile lenesului.

7. Mania creeaza o atmosfera tensionata cu atat mai mult,cu cat este manifestata de sefi. Ea trebuie dezamorsata prin discutii deschise si enuntarea aspectelor care o genereaza.

George Trifu

Ultimele stiri pe BankNews.ro: