Sapte pacate capitale care transforma biroul in iad
Data publicarii: 27-04-2009 | HR/CariereUn studiu recent efectuat de Mitchell Kusy si Elizabeth Holloway, autorii cartii " Toxic Workplace! Managing Toxic Personalities and their Systems of Power", a scos in evidenta ca majoritatea covarsitoare a angajatilor (94%), au intalnit de-a lungul carierei lor colegi cu un comportament negativ si, in unele cazuri distructiv.
Acest tip de comportament nu ia o singura forma. Insusirea meritelor altuia, neacceptarea criticilor sau pasarea responsabilitatii sunt doar cateva exemple de atitudini ce pot inflama atitudinea de le serviciu, atat prin incarcatura negativa creata, cat si prin riscul contaminarii altora.
Potrivit expertilor consultati de Careerbuilder, lider pe piata de recrutare online, cele sapte pacate capitale enuntate de textele religioase se pot dovedi bilete sigure spre iad chiar in timpul vietii, locul chinurilor fiind chiar biroul unde fiecare petrece zilnic minim opt ore.
1. Invidia este una dintre cele mai raspandite atitudini. Se manifesta mai ales cand toti cei din jur sunt promovati cu exceptia ta. Daca nu este tinuta sub control, invidia poate degenera in tendinte distructive, manifestate prin subminarea pozitiei colegilor.
2. Avaritia apare cand pentru a fi observat de sefi iei asupra ta un numar imposibil de sarcini si un volum urias de munca. Aceasta duce la un dezechilibru cu consecinte dezastroase atat pentru cariera, cat si pentru sanatate.
3. Lacomia se traduce in dorinta de a avea mai multi bani sau mai multa putere. Pentru a nu fi scapata de sub control, expertii in resure umane recomanda focalizarea pe tintele de termen lung si nu pe obtinerea unor rezultate rapide, superficiale.
4. Desfranarea, definita ca tendinta de a tanji dupa placeri fizice si ispite trupesti la birou ia forma micilor sau marilor idile dintre colegi. Un sondaj efectuat anul trecut arata ca peste 60% dintre angajati au avut cel putin o relatie la serviciu. Povestile de dragoste dintre colegi sunt considerate negative de experti in masura in care afecteaza eficienta si productivitatea echipei.
5. Mandria. Increderea in fortele proprii devine un urias dezavantaj cand este dusa la extrem. In acest caz, parerile celor din jur sunt total desconsiderate, singura idee valabila si valoroasa fiind cea personala.
6. Trandavia ia forma indiferentei sau nepasarii fata de propria munca. O astfel de atitudine este indezirabila atat pentru individ, care-si pune astfel job-ul in pericol, cat si pentru echipa, deoarece trebuie sa preia si responsabilitatile lenesului.
7. Mania creeaza o atmosfera tensionata cu atat mai mult,cu cat este manifestata de sefi. Ea trebuie dezamorsata prin discutii deschise si enuntarea aspectelor care o genereaza.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri