Creste-ti valoarea pe piata muncii prin construirea unui brand personal
Data publicarii: 03-05-2009 | HR/CariereUn CV bine facut, alaturi de o scrisoare de intentie atent scrisa pot fi, in multe cazuri, suficiente pentru adjudecarea job-ului dorit. Dar, daca ai deja peste 10 ani de cariera in spate poti folosi un instrument mult mai puternic de impunere pe piata muncii: brandul personal.
Conceptul de brand personal are o istorie scurta, fiind un produs al secolului XXI. Dezvoltarea sa este in stransa legatura cu evolutia internetului atat prin marirea numarului de utilizatori, dar mai ales prin crearea serviciilor ce faciliteaza stabilirea de retele sociale si profesionale.
Mediul online a deschis oricui posibilitatea stabilirii unui brand personal, singurele lucruri necesare fiind o conexiune, determinarea de a-ti cladi o imagine solida si o idee clara asupra imaginii pe care vrei sa o cladesti.
Experti precum Dan Schawbel, autorul cartii "Me 2.0: Build a Powerful Brand to Achieve Career Success," defineste brandul personal ca modul in care te arati pe tine insuti celorlalti. Brandul trebuie sa fie puternic si usor de identificat astfel incat sa te diferentiezi de altii si sa lasi o impresie pozitiva asupra celor pe care nu-i cunosti.
"Brandul personal serveste ca protector al carierei in vremuri tulburi. Este, de asemenea, un instrument important de auto-reinventare pentru ca poti lega coerent reputatia si indemanarile deja dobandite de-a lungul anilor de activitate astfel incat oricine sa inteleaga intr-o maniera clara ca ai tot ce trebuie indeplinirii unei misiuni", spune Schawbel.
Un exemplu de brand personal de succes este cel cladit de Jim Stroud. Dupa ce a activat aproape 15 ani ca cercetator in resurse umane, Stroud si-a focalizat interesul asupra modului in care pot fi valorificate in interes propriu retelele sociale. Cu ajutorul lor, Stroud si-a construit un brand online sub titulatura "The Searchologist."
"Un Searchologist este un expert in cautarile online axate pe interese precise", explica Stroud. Prezenta sa activa in motoarele de cautare, retelele sociale (Facebook, Twitter, LinkedIn etc) sau pe bloguri profesionale, l-au condus spre actuala functie de social-media development manager la EnglishCafe, comunitate de invatare a limbii engleze adresata profesionistilor din intreaga lume.
Primul pas in construirea unui brand personal este definirea clara a actualului loc in cariera si a tendintelor viitoare. "Cu cat definesti mai bine propria destinatie, cu atat mai usor iti va fi sa atragi atentia celorlalti asupra ta", spune Schawbel.
Pe langa faptul ca trebuie sa arate propriile abilitati si experiente profesionale, brandul trebuie sa comunice calitatile si valorile cu care vrei sa te afirmi: onestitatea, indrazneala, capacitatea de a-ti asuma riscuri etc.
Desigur, acestea se vor dovedi eficiente doar daca te caracterizeaza cu adevarat. De un real ajutor in acest sens poate fi apelul la contactele stabilite pana acum si obtinerea unui feedback din partea lor asupra modului in care ei te percep.
Schawbel accentueaza ca, la fel ca in cazul corporatiilor, un brand personal se contureaza cu mult efort si intr-un timp indelungat. Cu cat esti mai activ, fie printr-un blog propriu, fie prin implicarea in comunitati profesionale online, fie in marile retele sociale, cu atat brandul tau va fi mai puternic.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut