Doar 21% dintre romani cauta preturi mai mici atunci cand fac cumparaturi
Data publicarii: 06-05-2009 | DiverseCirca 8 din 10 romani din mediul urban considera ca cel mai important lucru atunci cand fac cumparaturi este sa fie bine tratati de catre personalul magazinului. Totodata, aproape doua treimi dintre oraseni prefera sa gaseasca toate articolele pe care vor sa le achizitioneze intr-un singur magazin. In cazul planificarii cumparaturilor, cei mai multi dintre romani (75%) au o lista pe care o respecta in totalitate sau stiu ce le trebuie, in timp ce un sfert se decid direct la fata locului ce pun in cos.
"Constatam ca romanii sunt destul de orientati catre eficienta actului de cumparare. Nu numai ca obisnuiesc sa le planifice si sa se documenteze inainte, dar isi doresc sa nu dedice prea mult timp acestei activitati, preferand cumparaturile dintr-un singur magazin", a declarat Andi Dumitrescu, directorul general al GfK Romania referitor la studiul Shopping Monitor, noteaza Mediafax.
Sondajul mai arata ca doar 21% dintre oraseni sunt interesati in primul rand de pretul produselor si de cautarea reducerilor, a chilipirurilor sau a promotiilor. "Atunci cand aleg un magazin, acesti cumparatori nu sunt interesati prea mult de facilitatile pe care le ofera acesta sau de varietatea gamei de produse, dar isi doresc totusi sa cumpere produse de calitate si proaspete. Ei sunt mai inclinati sa cumpere in functie de promotiile existente in cataloagele retailerilor si nu obisnuiesc sa faca cumparaturi mari.
In general, acesti cumparatori sunt femei, cu varsta peste 55 de ani si cu educatie medie", potrivit GfK. De altfel, femeile si varstnicii sunt mai interesati de pliantele promotionale primite la cutia postala. Potrivit studiului, 44% dintre persoanele intervievate tin cont de ce-au citit in pliante atunci cand merg la cumparaturi. Pe de alta parte, in magazine, romanii sunt putin interesati de a socializa cu alti cumparatori sau sa cumpere anumite bunuri pentru propriul "rasfat". Studiul Shopping Monitor se desfasoara anual in 12 tari din Europa Centrala si de Est. In Romania, datele au fost culese in noiembrie 2008, pe un esantion de 1.000 de respondenti, reprezentativ pentru persoanele peste 15 ani din mediul urban.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private