Doar unul din opt romani a donat 2% din venituri
Data publicarii: 12-05-2009 | Finante-BanciMii de fundatii din toata tara au declansat in aceste zile lupta pentru cota de 2% din impozitele contribuabililor, care ar putea fi dirijata catre proiectele lor umanitare.
Potrivit Codului Fiscal, contribuabilii, persoane fizice, au posibilitatea sa directioneze 2% din impozitul pe veniturile globale obtinute in anul precedent catre o entitate nonprofit, asociatie sau fundatie, acesti bani urmand sa serveasca actelor caritabile. Daca salariatii nu isi exprima aceasta optiune, prin fisa fiscala care trebuie trimisa Administratiei Financiare pana pe 15 mai 2009, cota de 2% (aplicata impozitului total de 16%) ramane la stat. In aceste zile, mii de entitati nonprofit din toata tara care se ocupa de copii, batrani, bolnavi, caini, viata spirituala, ecologie, medicina, femei batute, locuinte protejate etc. au inceput batalia pe cotele de 2% care ar putea ajunge in conturile lor. Concurenta pentru acesti bani este acerba si, drept urmare, fundatiile mai bogate au ajuns chiar sa dea spoturi publicitare la televiziune, pentru a-si populariza binefacerile si a atrage cat mai multi sustinatori financiari.
Alte fundatii, mai sarace, recurg la mesaje in cutiile postale, la e-mail-uri, la publicitate pe Internet sau se ofera sa asiste contribuabilii la elaborarea complexa a declaratiilor de venit, in speranta ca-si vor primi de la ei mult asteptatul procent. Aspirante la acesti bani au devenit in ultima vreme bisericile, asociatiile profesionale si muzeele.
Banii obtinuti din cota de 2% ajuta fundatiile, insa ei sunt putini, iar campania pentru popularizarea acestei masuri este disproportionata in raport cu incasarile de la contribuabili, considera Adrian Moraru, director adjunct la Institutul pentru Politici Publice. "S-au bagat mai multi bani in popularizarea acestui 2% decat se vor obtine din cota de 2%. Deci nu este o mare miza. O persoana cu un venit de un milion de euro poate redirectiona, de pilda, prin 2% doar 3.200 de euro catre o fundatie", arata Moraru.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
 - Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
 - Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
 - Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
 - Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
 - RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
 - Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
 - Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
 - Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
 - Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
 - Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
 - Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
 - EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
 - Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
 - Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025