Promotiile si alertele pe mobil, atractive pentru romani
Data publicarii: 14-05-2009 | MediaCele mai atractive solutii de mobile marketing pentru consumatorii romani sunt promotiile si alertele prin SMS, situatie similara celei de la nivel international, unde se prefera insa si cupoanele virtuale de reduceri.
In plus, site-urile pe mobil si bluetooth-ul urmeaza un trend ascendent, spre deosebire de MMS, a declarat Maia Novolan, general manager la Intertel, in cadrul evenimentului Mobile Marketing Conference, organizat de Evensys.
Potrivit managerului Intertel, la nivel global, cel mai frecvent utilizate aplicatii pe mobile advertising sunt cele de votare interactiva, trimiterea de mesaje publicitare si activitatile promotionale, iar cele mai mari rate de participare se inregistreaza pe segmentul de utilizatori cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani. Cele mai mari cresteri in domeniul publicitatii pe SMS vin din categoriile FMCG (53%), restaurante (37%), auto (38%) si articole de uz personal (34%). Cele mai mari rate de raspuns se inregistreaza pentru campaniile jucatorilor din auto si FMCG, tendinta care se manifesta si in Romania, unde ratele de raspuns pentru marketingul prin SMS variaza, in general, intre 5% si 25%. Pe de alta parte, Antonio Eram, CEO la Netopia System, spune ca mobile marketingul nu se mai reduce doar la SMS, motiv pentru care compania sa va lansa o platforma ce integreaza o serie de solutii de comunicare mobile. "Ofera capacitatea de a lansa o campanie in functie de scopuri, campanie pe care clientii o pot controla singuri", a explicat Eram.
Maia Novolan a notat evolutia utilizarii bluetooth-ului si a internetului pe telefonul mobil, concomitent cu multiplicarea site-urilor pe mobil. Managerul spune ca rata de raspuns in cazul unei campanii pe bluetooth este de 10-11%, mai mare decat multe dintre cele realizate pe SMS, iar la internetul pe mobil - de 1,5-3%. Tomas Zeman, CEO al companiei cehe Wirenode, a pledat pentru folosirea publicitatii pe versiunile de mobile ale site-urilor, explicand ca rata de click pentru publicitatea pe portaluri este de 3-6%, mai mare decat pentru site-urile web.
Romanii devin tot mai receptivi si la promotii. Marian Seitan, directorul general al Mediapost HitMail, a relatat ca rata de retentie a campaniilor pe baza de cupoane trimise prin telefonul mobil a fost anul trecut de 24%, in conditiile in care nu depasea 10% in 2006. Nu la fel de atragator este MMS-ul, a carui utilizare in marketing se reduce in Romania, in timp ce la nivel international creste. "Datele ANRCTI arata o scadere si pentru ca operatorii telecom nu sustin aceasta facilitate. In prezent, numai unul permite folosirea MMS-ului in marketing. In Franta sunt cresteri anuale, in volume, de 50%", a conchis Novolan. La modul general, mobile marketingul este pe un trend crescator, chiar si in criza, in contextul cresterii popularitatii telefoanelor mobile, numai in Romania vanzandu-se anul trecut aproximativ cinci milioane de aparate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
 - Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
 - Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
 - Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
 - Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
 - RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
 - Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
 - Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
 - Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
 - Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
 - Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
 - Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
 - EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
 - Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
 - Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025