Promotiile si alertele pe mobil, atractive pentru romani
Data publicarii: 14-05-2009 | MediaCele mai atractive solutii de mobile marketing pentru consumatorii romani sunt promotiile si alertele prin SMS, situatie similara celei de la nivel international, unde se prefera insa si cupoanele virtuale de reduceri.
In plus, site-urile pe mobil si bluetooth-ul urmeaza un trend ascendent, spre deosebire de MMS, a declarat Maia Novolan, general manager la Intertel, in cadrul evenimentului Mobile Marketing Conference, organizat de Evensys.
Potrivit managerului Intertel, la nivel global, cel mai frecvent utilizate aplicatii pe mobile advertising sunt cele de votare interactiva, trimiterea de mesaje publicitare si activitatile promotionale, iar cele mai mari rate de participare se inregistreaza pe segmentul de utilizatori cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani. Cele mai mari cresteri in domeniul publicitatii pe SMS vin din categoriile FMCG (53%), restaurante (37%), auto (38%) si articole de uz personal (34%). Cele mai mari rate de raspuns se inregistreaza pentru campaniile jucatorilor din auto si FMCG, tendinta care se manifesta si in Romania, unde ratele de raspuns pentru marketingul prin SMS variaza, in general, intre 5% si 25%. Pe de alta parte, Antonio Eram, CEO la Netopia System, spune ca mobile marketingul nu se mai reduce doar la SMS, motiv pentru care compania sa va lansa o platforma ce integreaza o serie de solutii de comunicare mobile. "Ofera capacitatea de a lansa o campanie in functie de scopuri, campanie pe care clientii o pot controla singuri", a explicat Eram.
Maia Novolan a notat evolutia utilizarii bluetooth-ului si a internetului pe telefonul mobil, concomitent cu multiplicarea site-urilor pe mobil. Managerul spune ca rata de raspuns in cazul unei campanii pe bluetooth este de 10-11%, mai mare decat multe dintre cele realizate pe SMS, iar la internetul pe mobil - de 1,5-3%. Tomas Zeman, CEO al companiei cehe Wirenode, a pledat pentru folosirea publicitatii pe versiunile de mobile ale site-urilor, explicand ca rata de click pentru publicitatea pe portaluri este de 3-6%, mai mare decat pentru site-urile web.
Romanii devin tot mai receptivi si la promotii. Marian Seitan, directorul general al Mediapost HitMail, a relatat ca rata de retentie a campaniilor pe baza de cupoane trimise prin telefonul mobil a fost anul trecut de 24%, in conditiile in care nu depasea 10% in 2006. Nu la fel de atragator este MMS-ul, a carui utilizare in marketing se reduce in Romania, in timp ce la nivel international creste. "Datele ANRCTI arata o scadere si pentru ca operatorii telecom nu sustin aceasta facilitate. In prezent, numai unul permite folosirea MMS-ului in marketing. In Franta sunt cresteri anuale, in volume, de 50%", a conchis Novolan. La modul general, mobile marketingul este pe un trend crescator, chiar si in criza, in contextul cresterii popularitatii telefoanelor mobile, numai in Romania vanzandu-se anul trecut aproximativ cinci milioane de aparate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private