Fiscul pune bata pe datornicii fictivi
Data publicarii: 18-05-2009 | Finante-BanciNumeroase firme incluse la categoria datornici nu au obligatii restante. Ele ajung pe "lista rusinii" din cauza greselilor functionarilor. O mare parte din companiile trecute pe lista datornicilor la stat in realitate si-au achitat toate obligatiile fiscale. Sesizati de obicei de partenerii de afaceri despre situatia cu care figureaza in registrele Fiscului, datornicii fictivi ajung sa piarda contracte sau chiar sa plateasca penalizari din cauza sistemului de lucru invechit al functionarilor, relataza editia din aceasta saptamana a revistei "Capital".
Intarzieri si greseli de dactilografiere
"In general, diferentele dintre sumele declarate de societati si cele operate de Fisc provin din procesarea cu intarziere a declaratiilor sau a platilor", a explicat Ruxandra Jianu, partener la Biris Goran Consulting. Ea mai spune ca diferentele dintre evidenta contabila a firmelor si baza de date a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) sunt cauzate de sistemul invechit prin care declaratiile si platile sunt introduse manual, existand mereu riscul greselilor de dactilografiere.
Cele mai frecvente erori se refera la operarea sumelor in evidenta informatica a ANAF, codul de identificare fiscala scris incorect, precum si compensarile cu sumele de rambursat fara informarea contribuabilului, potrivit Luminitei Ristea, consultant la Nexia Romania.
Calea spre iesirea din blocaj
Incurcaturile din hartiile Fiscului le genereaza companiilor o serie de probleme cum ar fi imposibilitatea de a mai participa la licitatii sau pierderea increderii partenerilor de afaceri. In caz extrem, vinovatii fara vina ajung chiar sa achite majorari de intarziere de 0,1% pe zi din suma datorata de la data la care expira termenul de plata.
Din pacate, contribuabilul este cel care trebuie sa se ocupe de rezolvarea problemei. El trebuie sa se intereseze permanent la administratia financiara despre situatia sa si daca au fost operate platile. Dupa reglarea fiselor fiscale, care se face cu prezentarea actelor contabile, firmele trebuie sa depuna o cerere pentru actualizarea bazei de date.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private