Fiscul pune bata pe datornicii fictivi
Data publicarii: 18-05-2009 | Finante-BanciNumeroase firme incluse la categoria datornici nu au obligatii restante. Ele ajung pe "lista rusinii" din cauza greselilor functionarilor. O mare parte din companiile trecute pe lista datornicilor la stat in realitate si-au achitat toate obligatiile fiscale. Sesizati de obicei de partenerii de afaceri despre situatia cu care figureaza in registrele Fiscului, datornicii fictivi ajung sa piarda contracte sau chiar sa plateasca penalizari din cauza sistemului de lucru invechit al functionarilor, relataza editia din aceasta saptamana a revistei "Capital".
Intarzieri si greseli de dactilografiere
"In general, diferentele dintre sumele declarate de societati si cele operate de Fisc provin din procesarea cu intarziere a declaratiilor sau a platilor", a explicat Ruxandra Jianu, partener la Biris Goran Consulting. Ea mai spune ca diferentele dintre evidenta contabila a firmelor si baza de date a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) sunt cauzate de sistemul invechit prin care declaratiile si platile sunt introduse manual, existand mereu riscul greselilor de dactilografiere.
Cele mai frecvente erori se refera la operarea sumelor in evidenta informatica a ANAF, codul de identificare fiscala scris incorect, precum si compensarile cu sumele de rambursat fara informarea contribuabilului, potrivit Luminitei Ristea, consultant la Nexia Romania.
Calea spre iesirea din blocaj
Incurcaturile din hartiile Fiscului le genereaza companiilor o serie de probleme cum ar fi imposibilitatea de a mai participa la licitatii sau pierderea increderii partenerilor de afaceri. In caz extrem, vinovatii fara vina ajung chiar sa achite majorari de intarziere de 0,1% pe zi din suma datorata de la data la care expira termenul de plata.
Din pacate, contribuabilul este cel care trebuie sa se ocupe de rezolvarea problemei. El trebuie sa se intereseze permanent la administratia financiara despre situatia sa si daca au fost operate platile. Dupa reglarea fiselor fiscale, care se face cu prezentarea actelor contabile, firmele trebuie sa depuna o cerere pentru actualizarea bazei de date.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut