Fiscul pune bata pe datornicii fictivi
Data publicarii: 18-05-2009 | Finante-BanciNumeroase firme incluse la categoria datornici nu au obligatii restante. Ele ajung pe "lista rusinii" din cauza greselilor functionarilor. O mare parte din companiile trecute pe lista datornicilor la stat in realitate si-au achitat toate obligatiile fiscale. Sesizati de obicei de partenerii de afaceri despre situatia cu care figureaza in registrele Fiscului, datornicii fictivi ajung sa piarda contracte sau chiar sa plateasca penalizari din cauza sistemului de lucru invechit al functionarilor, relataza editia din aceasta saptamana a revistei "Capital".
Intarzieri si greseli de dactilografiere
"In general, diferentele dintre sumele declarate de societati si cele operate de Fisc provin din procesarea cu intarziere a declaratiilor sau a platilor", a explicat Ruxandra Jianu, partener la Biris Goran Consulting. Ea mai spune ca diferentele dintre evidenta contabila a firmelor si baza de date a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) sunt cauzate de sistemul invechit prin care declaratiile si platile sunt introduse manual, existand mereu riscul greselilor de dactilografiere.
Cele mai frecvente erori se refera la operarea sumelor in evidenta informatica a ANAF, codul de identificare fiscala scris incorect, precum si compensarile cu sumele de rambursat fara informarea contribuabilului, potrivit Luminitei Ristea, consultant la Nexia Romania.
Calea spre iesirea din blocaj
Incurcaturile din hartiile Fiscului le genereaza companiilor o serie de probleme cum ar fi imposibilitatea de a mai participa la licitatii sau pierderea increderii partenerilor de afaceri. In caz extrem, vinovatii fara vina ajung chiar sa achite majorari de intarziere de 0,1% pe zi din suma datorata de la data la care expira termenul de plata.
Din pacate, contribuabilul este cel care trebuie sa se ocupe de rezolvarea problemei. El trebuie sa se intereseze permanent la administratia financiara despre situatia sa si daca au fost operate platile. Dupa reglarea fiselor fiscale, care se face cu prezentarea actelor contabile, firmele trebuie sa depuna o cerere pentru actualizarea bazei de date.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
 Print
 Print