Cum sa-ti protejezi afacerea de falimentul clientilor
Data publicarii: 19-05-2009 | AfaceriPierderile financiare generate de neincasarea creantelor ca urmare a insolvabilitatii sau a incapacitatii de plata a unui client pot fi anulate prin incheierea unei asigurari pentru riscul de credit comercial.
Companiile care doresc sa se protejeze in aceasta perioada de criza de unele evenimente nedorite precum falimentul unor parteneri de afaceri pot face asta prin incheierea unei asigurari pentru riscul de credit comercial. Asigurarea impotriva riscului de neplata a facturilor (asigurarea pentru riscul de credit comercial) aduce o serie de avantaje companiilor, printre care stabilizarea si imbunatatirea fluxului de venituri, precum si cresterea volumului afacerii.
Costul efectiv al asigurarii (cuantumul primei de asigurare) se stabileste in functie de nivelul cifrei pe credit a asiguratului si de gradul de dispersie a clientilor debitori acestuia (un grad mare de dispersie se obtine in baza unui numar cat mai mare de clienti debitori).
Astfel, o cota de prima redusa se obtine in cazul asiguratilor cu o cifra de afaceri si un grad de dispersie ridicate (societati tip corporate, de regula), iar o cota de prima mai mare se obtine in cazul asiguratilor cu o cifra de afaceri mai mica. Indicele de prima se stabileste in functie de volumul cifrei de afaceri asigurate si poate varia intre 0,3 si 0,8% din cifra de afaceri. Printre societatile care ofera acest tip de asigurare sunt BT Asigurari si Coface. Prima de asigurare se calculeaza prin aplicarea indicelui de prima la cifra de afaceri asigurata. Spre exemplu, in cazul unei expuneri de risc care se va situa in jurul unui miliard de euro, valoarea primei platite pentru polita de asigurare va ajunge la trei-cinci milioane de euro.
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an