Publicitatea face fata crizei
Data publicarii: 21-05-2009 | MediaDesi in majoritatea cazurilor bugetele de promovare au scazut, unele dintre grupurile de comunicare au cresteri serioase. Grupul WPP, prezent in Romania prin Ogilvy, a avut in primul trimestru al lui 2009 o crestere a veniturilor cu 35% fata de anul trecut.
Saptamana aceasta, marile grupuri de comunicare listate la bursa si-au facut publice rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2009. Actionarii au stat ca pe ace in asteptarea acestor informatii deoarece industria de publicitate a fost extrem de lovita de actuala criza financiara.
Majoritatea clientilor si-au diminuat puternic bugetele de publicitate. Si totusi, cifrele arata mai bine decat estimarile apocaliptice ale oamenilor din industrie.
Astfel, WPP, cel mai puternic grup de publicitate din lume, a avut in primele trei luni ale anului venituri de 2,6 miliarde de euro, cu 35% mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut. In cadrul grupului, cea mai agresiva evolutie a fost inregistrata de agentiile de consultanta in comunicare, care au crescut cu 143%.
Publicis, scadere in Europa
Grupul Omnicom, care a fost timp de mai multi ani lider in ceea ce priveste veniturile, a avut o scadere a bugetelor rulate. Compania, prezenta in Romania prin agentiile BBDO, TBWA si DDB, a avut in prima parte a lui 2009 incasari cu 14% mai mici fata de anul trecut.
Cea mai puternica diminuare a fost inregistrata de agentiile care se ocupa de proiecte speciale (-20%) si de agentiile de PR (-17%). Un alt grup puternic, prezent si in Romania, este Publicis (Leo Burnett, Publicis, Saatchi&Saatchi si Zenith Media), care a realizat o crestere cu 1,3% a veniturilor.
Publicis a evoluat diferit in zonele pe care le acopera. Astfel, in Europa agentiile care fac parte din grup au avut o scadere de 11,6%, in timp ce in America de Nord bugetele au crescut cu 13%, iar in Africa si Orientul Mijlociu au avut o majorare de 12%. Publicis a reusit sa pastreze trendul ascendent datorita unor masuri luate in toamna lui 2008 pentru a preveni criza, cum sunt restructurarile si inghetarea angajarilor.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an