Publicitatea face fata crizei
Data publicarii: 21-05-2009 | MediaDesi in majoritatea cazurilor bugetele de promovare au scazut, unele dintre grupurile de comunicare au cresteri serioase. Grupul WPP, prezent in Romania prin Ogilvy, a avut in primul trimestru al lui 2009 o crestere a veniturilor cu 35% fata de anul trecut.
Saptamana aceasta, marile grupuri de comunicare listate la bursa si-au facut publice rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2009. Actionarii au stat ca pe ace in asteptarea acestor informatii deoarece industria de publicitate a fost extrem de lovita de actuala criza financiara.
Majoritatea clientilor si-au diminuat puternic bugetele de publicitate. Si totusi, cifrele arata mai bine decat estimarile apocaliptice ale oamenilor din industrie.
Astfel, WPP, cel mai puternic grup de publicitate din lume, a avut in primele trei luni ale anului venituri de 2,6 miliarde de euro, cu 35% mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut. In cadrul grupului, cea mai agresiva evolutie a fost inregistrata de agentiile de consultanta in comunicare, care au crescut cu 143%.
Publicis, scadere in Europa
Grupul Omnicom, care a fost timp de mai multi ani lider in ceea ce priveste veniturile, a avut o scadere a bugetelor rulate. Compania, prezenta in Romania prin agentiile BBDO, TBWA si DDB, a avut in prima parte a lui 2009 incasari cu 14% mai mici fata de anul trecut.
Cea mai puternica diminuare a fost inregistrata de agentiile care se ocupa de proiecte speciale (-20%) si de agentiile de PR (-17%). Un alt grup puternic, prezent si in Romania, este Publicis (Leo Burnett, Publicis, Saatchi&Saatchi si Zenith Media), care a realizat o crestere cu 1,3% a veniturilor.
Publicis a evoluat diferit in zonele pe care le acopera. Astfel, in Europa agentiile care fac parte din grup au avut o scadere de 11,6%, in timp ce in America de Nord bugetele au crescut cu 13%, iar in Africa si Orientul Mijlociu au avut o majorare de 12%. Publicis a reusit sa pastreze trendul ascendent datorita unor masuri luate in toamna lui 2008 pentru a preveni criza, cum sunt restructurarile si inghetarea angajarilor.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private