Publicitatea face fata crizei
Data publicarii: 21-05-2009 | MediaDesi in majoritatea cazurilor bugetele de promovare au scazut, unele dintre grupurile de comunicare au cresteri serioase. Grupul WPP, prezent in Romania prin Ogilvy, a avut in primul trimestru al lui 2009 o crestere a veniturilor cu 35% fata de anul trecut.
Saptamana aceasta, marile grupuri de comunicare listate la bursa si-au facut publice rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2009. Actionarii au stat ca pe ace in asteptarea acestor informatii deoarece industria de publicitate a fost extrem de lovita de actuala criza financiara.
Majoritatea clientilor si-au diminuat puternic bugetele de publicitate. Si totusi, cifrele arata mai bine decat estimarile apocaliptice ale oamenilor din industrie.
Astfel, WPP, cel mai puternic grup de publicitate din lume, a avut in primele trei luni ale anului venituri de 2,6 miliarde de euro, cu 35% mai mari decat in aceeasi perioada a anului trecut. In cadrul grupului, cea mai agresiva evolutie a fost inregistrata de agentiile de consultanta in comunicare, care au crescut cu 143%.
Publicis, scadere in Europa
Grupul Omnicom, care a fost timp de mai multi ani lider in ceea ce priveste veniturile, a avut o scadere a bugetelor rulate. Compania, prezenta in Romania prin agentiile BBDO, TBWA si DDB, a avut in prima parte a lui 2009 incasari cu 14% mai mici fata de anul trecut.
Cea mai puternica diminuare a fost inregistrata de agentiile care se ocupa de proiecte speciale (-20%) si de agentiile de PR (-17%). Un alt grup puternic, prezent si in Romania, este Publicis (Leo Burnett, Publicis, Saatchi&Saatchi si Zenith Media), care a realizat o crestere cu 1,3% a veniturilor.
Publicis a evoluat diferit in zonele pe care le acopera. Astfel, in Europa agentiile care fac parte din grup au avut o scadere de 11,6%, in timp ce in America de Nord bugetele au crescut cu 13%, iar in Africa si Orientul Mijlociu au avut o majorare de 12%. Publicis a reusit sa pastreze trendul ascendent datorita unor masuri luate in toamna lui 2008 pentru a preveni criza, cum sunt restructurarile si inghetarea angajarilor.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut