Scade publicitatea la radio si in presa scrisa
Data publicarii: 22-05-2009 | MediaReclamele difuzate pe cele doua canale de comunicare s-au diminuat cu peste 10% in primele patru luni ale anului.Numarul machetelor publicitare din presa scrisa nationala au scazut cu 30%, in timp ce publicatiile locale au avut cu 15% mai putine reclame.
Presa scrisa si radioul au fost lovite de criza financiara. Specialistii din industria de publicitate spun ca Romania este o tara in care predomina publicitatea TV.
Prin urmare, unii dintre clientii publicitari au preferat sa renunte la presa scrisa si la radio in momentul in care si-au ajustat bugetele de promovare si sa se concentreze pe TV.
Radioul nu a fost salvat de promotii
Potrivit Alfa Cont Media-watch, publicitatea in presa scrisa (reviste si ziare) s-a diminuat cu 16% in primele patru luni ale acestui an, comparativ cu aceeasi perioada din 2008.
Astfel, in reviste si in ziare au fost publicate aproximativ 188.114 machete publicitare (fara bartere). Dintre acestea, ziarele au avut 164.764 de insertii. Din totalul reclamelor din ziare, presa scrisa locala detine cea mai importanta cota, de aproximativ 92,1% (care reprezinta 154.505 machete publicitare).
Cel mai mult a avut de suferit presa scrisa nationala, care a publicat in prima parte a lui 2009 cu 30% mai putine machete publicitare. Printre clientii care au investit in reclamele din presa se numara Romtelecom (910 insertii), Procter&Gamble (261), L'Oreal Romania (240) si Cosmote (430).
Nici radioul nu sta mai bine la capitolul publicitate. Desi anul trecut multe voci din industrie spuneau ca in vreme de criza radioul ar putea creste deoarece companiile vor lansa tot mai multe campanii promotionale, acest lucru nu s-a intamplat.
Radiourile romanesti au difuzat in primele patru luni ale anului 100.006 spoturi publicitare, cu 12% mai putine decat in prima parte a lui 2008. Principalii clienti care s-au promovat pe radio sunt Carrefour (9.320 de spoturi), Real,- Hypermarket (4.567), Romtelecom (2.177) si Auto Italia (1.953).
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall