Hotelierii: serviciile all inclusive nu sunt rentabile pentru Romania
Data publicarii: 23-05-2009 | TurismReprezentantii Perla Majestic Group au declarat, vineri, ca multe dintre hotelurile din Romania care au incercat sa vanda pachete all inclusive au renuntat dupa numai un sezon, deoarece nu este un serviciu rentabil.
"Numai noi (Hotelul Perla din Mamaia - n.r) din cele trei hoteluri ale grupului care ofereau servicii all inclusiv ne-am pastrat oferta si anul acesta", a declarat directorul hotelului Mihaela Albu.
Costurile unui hotelier care ofera servicii all inclusive sunt cu 20-30% mai mari decat ale unui operator de structura de cazare care ofera doar mic dejun.
"Serviciile all inclusive nu sunt rentabile pentru hotelierul roman si pentru ca produsele alimentare sunt mult mai scumpe decat in Turcia, destinatia care ofera cele mai multe pachete complete", a declarat secretarul general al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc, Dragos Raducan.
Hotelierii care ofera servicii all inclusive se plang de turistul roman care isi umple farfuria pana la refuz cu mancare, fara a consuma nici macar jumatate.
"Romanii nu declara cate persoane sunt atunci cand se prezinta la hotel cu pachete all inclusive, astfel incat ne-am trezit ca aveau pachete cumparate doua-trei persoane si la masa mai apareau inca una sau doua persoane", a declarat Mihaela Albu.
Un alt motiv pentru care all inclusive-ul nu prinde in statiunile romanesti este legat de faptul ca pe litoralul romanesc se ofera putine posibilitati de petrecere a timpului liber in cadrul complexurilor hoteliere.
"In strainatate la un all inclusive exista diverse posibilitati de distractie in cadrul complexelor hoteliere sau ale resorturilor", a precizat Albu.
In sezonul trecut, doar zece hoteluri de pe litoral au oferit pachete all inclusive.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză