Retelele de socializare nu sunt canale profitabile pentru advertiseri
Data publicarii: 25-05-2009 | MediaRetelele de socializare nu pot reprezenta canale profitabile pentru transmiterea mesajelor publicitare, pentru faptul ca mai putin de 5% dintre utilizatori isi iau, in mod frecvent, informatii despre anumite produse din aceste medii online, arata cel mai recent studiu realizat de Knowledge Networks.
Studiul Knowledge Networks ofera advertiserilor si specialistilor in marketing o imagine clara asupra motivatiilor si atitudinilor utilizatorilor de platforme de microblogging, precum Facebook sau Twitter. Astfel, 83% dintre utilizatorii de internet, cu varste cuprinse intre 13 si 54 de ani, utilizeaza platformele de socializare, dar mai putin de 5% dintre acestia iau in cosiderare informatiile din aceste medii in momentul in care trebuie sa ia o decizie de cumparare, fie ca este vorba de calatorii, de servicii financiare sau de alegerea unui restaurant. In plus, doar 16% dintre utilizatorii platformelor sociale se declara tentati sa cumpere produsele companiilor ale caror reclame sunt postate pe site-urile sociale.
Sugestiv in acest sens este faptul ca, atunci cand vine vorba de haine, restaurante sau servicii de telefonie mobila, doar 1-3% dintre utilizatori se folosesc de informatiile de pe platformele sociale pentru a lua o decizie de cumparare.
Pe de alta parte, aproape doua treimi dintre utilizatori sunt de acord cu faptul ca reclamele ofera "un pret corect" pentru folosirea acestor servicii.
Pastrarea legaturilor cu prietenii si familia, precum si cunoasterea de noi persoane, reprezinta de departe motivul principal al utilizarii platformelor sociale, invocat de 54% dintre utilizatori.
Studiul a fost realizat in perioada 10-16 martie, pe un esantion format din 502 membrii ai KnowledgePanel - singurul panel online reprezentativ pentru populatia SUA.
Knowledge Networks este o firma specializata in furmizarea de studii, analize si crearea de panele pentru clienti. Aceasta companie ofera, de asemenea, statistici online valide si cercetari, prin intermediul KnowledgePanel.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private