Ultimul lucru la care ar renunta romanii in criza este alcoolul
Data publicarii: 27-05-2009 | LifestyleMai mult de jumatate dintre romani sunt dispusi sa faca rabat la haine si la inlocuirea echipamentelor electronice sau IT vechi cu altele mai noi pentru a face fata crizei. La polul opus, numai 16% dintre romani spun ca ar reduce consumul, respectiv "bugetul" alocat cumpararii de produse alcoolice, conform unui studiu al companiei de cercetare de piata Nielsen. Faptul ca romanii sunt mai putin dispusi sa renunte la alcool este, de altfel, in concordanta cu tendinta consumatorilor din intreaga lume.
Astfel, la nivel global, procentul celor care sunt dispusi sa cheltuiasca mai putini bani pe alcool este tot de 16%, fiind singurul capitol in care procentul romanilor este similar cu media la nivel global, conform aceluiasi studiu. Cand vine vorba despre reducerea fumatului, de exemplu, 22% dintre romani sustin ca sunt dispusi sa faca acest lucru, fata de 12% cat este media globala.
"Rectificarea" in minus a bugetului personal sau al familiei va include si reducerea plimbarilor cu masina, 43% dintre respondentii romani spunand ca vor incerca sa economiseasca la benzina dar si la utilitati, in timp ce 20% sustin ca vor folosi masina mai putin. Urmatoarele categorii de cheltuieli suplimentare la care romanii sunt dispusi sa faca reduceri sunt aparatele electrocasnice, distractiile in afara casei, cumparaturile de la fast-food, dar si sumele alocale vacantelor si excursiilor.
Tigarile si berea, cele mai cumparate produse
Cand vine vorba despre reducerea cheltuielilor cu alimentele si bauturile alcoolice si non-alcoolice, 16% dintre respondenti claseaza alcoolul pe locul doi, dupa produsele "de impuls", cum ar fi snacksurile. Anul trecut, cel mai vandut produs din comert au fost tigarile, pe care romanii au cheltuit circa 1,8 miliarde de euro, urmate de bere, cu 730 de milioane de euro si de bauturile racoritoare carbonatate, pe care romanii au dat 636 de milioane de euro. In ceea ce priveste "razboiul" dintre magazinele mici de la coltul blocului si hiper si supermarketuri, comertul modern, cum este el numit, castiga an de an mai multi clienti fideli.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private