Ultimul lucru la care ar renunta romanii in criza este alcoolul
Data publicarii: 27-05-2009 | LifestyleMai mult de jumatate dintre romani sunt dispusi sa faca rabat la haine si la inlocuirea echipamentelor electronice sau IT vechi cu altele mai noi pentru a face fata crizei. La polul opus, numai 16% dintre romani spun ca ar reduce consumul, respectiv "bugetul" alocat cumpararii de produse alcoolice, conform unui studiu al companiei de cercetare de piata Nielsen. Faptul ca romanii sunt mai putin dispusi sa renunte la alcool este, de altfel, in concordanta cu tendinta consumatorilor din intreaga lume.
Astfel, la nivel global, procentul celor care sunt dispusi sa cheltuiasca mai putini bani pe alcool este tot de 16%, fiind singurul capitol in care procentul romanilor este similar cu media la nivel global, conform aceluiasi studiu. Cand vine vorba despre reducerea fumatului, de exemplu, 22% dintre romani sustin ca sunt dispusi sa faca acest lucru, fata de 12% cat este media globala.
"Rectificarea" in minus a bugetului personal sau al familiei va include si reducerea plimbarilor cu masina, 43% dintre respondentii romani spunand ca vor incerca sa economiseasca la benzina dar si la utilitati, in timp ce 20% sustin ca vor folosi masina mai putin. Urmatoarele categorii de cheltuieli suplimentare la care romanii sunt dispusi sa faca reduceri sunt aparatele electrocasnice, distractiile in afara casei, cumparaturile de la fast-food, dar si sumele alocale vacantelor si excursiilor.
Tigarile si berea, cele mai cumparate produse
Cand vine vorba despre reducerea cheltuielilor cu alimentele si bauturile alcoolice si non-alcoolice, 16% dintre respondenti claseaza alcoolul pe locul doi, dupa produsele "de impuls", cum ar fi snacksurile. Anul trecut, cel mai vandut produs din comert au fost tigarile, pe care romanii au cheltuit circa 1,8 miliarde de euro, urmate de bere, cu 730 de milioane de euro si de bauturile racoritoare carbonatate, pe care romanii au dat 636 de milioane de euro. In ceea ce priveste "razboiul" dintre magazinele mici de la coltul blocului si hiper si supermarketuri, comertul modern, cum este el numit, castiga an de an mai multi clienti fideli.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București