Ultimul lucru la care ar renunta romanii in criza este alcoolul
Data publicarii: 27-05-2009 | LifestyleMai mult de jumatate dintre romani sunt dispusi sa faca rabat la haine si la inlocuirea echipamentelor electronice sau IT vechi cu altele mai noi pentru a face fata crizei. La polul opus, numai 16% dintre romani spun ca ar reduce consumul, respectiv "bugetul" alocat cumpararii de produse alcoolice, conform unui studiu al companiei de cercetare de piata Nielsen. Faptul ca romanii sunt mai putin dispusi sa renunte la alcool este, de altfel, in concordanta cu tendinta consumatorilor din intreaga lume.
Astfel, la nivel global, procentul celor care sunt dispusi sa cheltuiasca mai putini bani pe alcool este tot de 16%, fiind singurul capitol in care procentul romanilor este similar cu media la nivel global, conform aceluiasi studiu. Cand vine vorba despre reducerea fumatului, de exemplu, 22% dintre romani sustin ca sunt dispusi sa faca acest lucru, fata de 12% cat este media globala.
"Rectificarea" in minus a bugetului personal sau al familiei va include si reducerea plimbarilor cu masina, 43% dintre respondentii romani spunand ca vor incerca sa economiseasca la benzina dar si la utilitati, in timp ce 20% sustin ca vor folosi masina mai putin. Urmatoarele categorii de cheltuieli suplimentare la care romanii sunt dispusi sa faca reduceri sunt aparatele electrocasnice, distractiile in afara casei, cumparaturile de la fast-food, dar si sumele alocale vacantelor si excursiilor.
Tigarile si berea, cele mai cumparate produse
Cand vine vorba despre reducerea cheltuielilor cu alimentele si bauturile alcoolice si non-alcoolice, 16% dintre respondenti claseaza alcoolul pe locul doi, dupa produsele "de impuls", cum ar fi snacksurile. Anul trecut, cel mai vandut produs din comert au fost tigarile, pe care romanii au cheltuit circa 1,8 miliarde de euro, urmate de bere, cu 730 de milioane de euro si de bauturile racoritoare carbonatate, pe care romanii au dat 636 de milioane de euro. In ceea ce priveste "razboiul" dintre magazinele mici de la coltul blocului si hiper si supermarketuri, comertul modern, cum este el numit, castiga an de an mai multi clienti fideli.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut