Ultimul lucru la care ar renunta romanii in criza este alcoolul
Data publicarii: 27-05-2009 | LifestyleMai mult de jumatate dintre romani sunt dispusi sa faca rabat la haine si la inlocuirea echipamentelor electronice sau IT vechi cu altele mai noi pentru a face fata crizei. La polul opus, numai 16% dintre romani spun ca ar reduce consumul, respectiv "bugetul" alocat cumpararii de produse alcoolice, conform unui studiu al companiei de cercetare de piata Nielsen. Faptul ca romanii sunt mai putin dispusi sa renunte la alcool este, de altfel, in concordanta cu tendinta consumatorilor din intreaga lume.
Astfel, la nivel global, procentul celor care sunt dispusi sa cheltuiasca mai putini bani pe alcool este tot de 16%, fiind singurul capitol in care procentul romanilor este similar cu media la nivel global, conform aceluiasi studiu. Cand vine vorba despre reducerea fumatului, de exemplu, 22% dintre romani sustin ca sunt dispusi sa faca acest lucru, fata de 12% cat este media globala.
"Rectificarea" in minus a bugetului personal sau al familiei va include si reducerea plimbarilor cu masina, 43% dintre respondentii romani spunand ca vor incerca sa economiseasca la benzina dar si la utilitati, in timp ce 20% sustin ca vor folosi masina mai putin. Urmatoarele categorii de cheltuieli suplimentare la care romanii sunt dispusi sa faca reduceri sunt aparatele electrocasnice, distractiile in afara casei, cumparaturile de la fast-food, dar si sumele alocale vacantelor si excursiilor.
Tigarile si berea, cele mai cumparate produse
Cand vine vorba despre reducerea cheltuielilor cu alimentele si bauturile alcoolice si non-alcoolice, 16% dintre respondenti claseaza alcoolul pe locul doi, dupa produsele "de impuls", cum ar fi snacksurile. Anul trecut, cel mai vandut produs din comert au fost tigarile, pe care romanii au cheltuit circa 1,8 miliarde de euro, urmate de bere, cu 730 de milioane de euro si de bauturile racoritoare carbonatate, pe care romanii au dat 636 de milioane de euro. In ceea ce priveste "razboiul" dintre magazinele mici de la coltul blocului si hiper si supermarketuri, comertul modern, cum este el numit, castiga an de an mai multi clienti fideli.
Integral in Gandul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday