Microsoft intra in concurenta cu Google prin motorul de cautare Bing

Data publicarii: 29-05-2009 | IT&C

Microsoft a prezentat ieri noul sau motor de cautare numit Bing, cu care vrea sa intre in concurenta directa cu veteranii Google si Yahoo. Noul produs va fi disponibil publicului incepand cu 3 iunie, iar pentru promovarea sa oficialii companiei au anuntat ca sunt dispusi sa investeasca pana la 100 de milioane de dolari.

Bing va inlocui actualul motor de cautare al Microsoft, Live Search, depasit ca numar de utilizatori de ceilalti concurenti. Producatorul de software spera ca prin noul instrument sa usureze munca de cautare a clientilor prin gasirea unor rezultate mai precise.

In ultimii doi ani, Microsoft a avut serioase probleme in mentinerea pe piata motoarelor de cautare, majoritatea advertiserilor preferand sa investeasca in produsele rivale, in primul rand in Google. Cota de piata castigata a fost de doar 8,2%, fata de 64,2% pentru Google si 20,4% pentru Yahoo.

Bing se va concentra initial pe patru directii: luarea unei decizii de cumparare, planuirea unei calatorii, cercetari despre starea de sanatate si gasirea unei companii locale. Microsoft spune ca motorul sau ofera rezultate divizate pe categorii, pentru ca utilizatorul sa gaseasca mai usor exact ce cauta.

"Astazi motoarele de cautare ajuta considerabil navigarea pe internet si gasirea de informatii, insa ele nu ajuta utilizatorii sa foloseasca informatiile pe care le gasesc. Produsul nostru vine sa completeze acest gol", spune Steve Ballmer, directorul executiv al Microsoft.

George Trifu