Germania a ales oferta depusa de Magna pentru cumpararea Opel
Data publicarii: 01-06-2009 | InternationalGuvernul german a ales oferta depusa de Magna International Inc. pentru cumpararea producatorului auto Opel, detinut de General Motors Corp., si a confirmat aprobarea unui plan de finantare menit sa ajute compania sa evite insolventa, scrie Bloomberg.
Magna, producatorul canadian de componente auto, care a concurat cu Fiat pentru preluarea Opel, va investi in producatorul al carui sediu se afla in Russelsheim, conform unui anunt facut de ministrul finantelor, Peer Steinbrueck. Germania a aprobat un credit punte de 1,5 miliarde euro pentru salvarea Opel.
"Puteti fi siguri ca nu este o decizie usoara. Suntem foarte interesati sa pastram locurile de munca in cadrul fabricilor Opel", a spus Steinbrueck.
GM vinde participatia majoritara in Opel, inclusiv marca britanica Vauxhall, ca parte a unui pla de reorganizare, inaintea termenului limita de 1 iunie, dat pentru restructurare.
Directorul executiv al GM, Fritz Henderson, declara in 28 mai ca, din creditul total acordat de Germania, GM vrea 450 milioane euro pentru mentinerea Opel pe linia de plutire.
Discutiile au esuat, joi, atunci cand oficialii americani s-au aratat nemultumiti de intentia guvernului german de a separa activele Opel de cele ale restului grupului GM, pentru a le proteja de creditorii GM, in caz ca grupul american intra in faliment. De asemenea, GM a socat asistenta cand a cerut un ajutor suplimentar de 300 milioane euro. In replica, Berlinul a refuzat sa deblocheze o finantare de 1,5 miliarde euro pentru Opel.
Grupul italian Fiat, principalul concurent al Magna pentru preluarea Opel, anuntase vineri dimineata ca nu va participa la discutii, lasand, astfel, spatiu liber pentru Magna, care a purtat negocieri intense cu GM in ultimele 24 de ore.
Seful Fiat, Sergio Marchionne, a explicat ca acordul grupului italian cu Chrysler ramane prioritar si ca nu are de gand sa isi asume riscuri excesive pentru a obtine controlul Opel.
Opel, fondat in 1862 de Adam Opel, a inceput prin a produce masini de cusut si biciclete, inainte sa inceapa productia de automobile. GM a cumparat 80% din Opel in 1929, in timpul ultimei crize economice, dupa ce preturile scazusera la nivel mondial. Doi ani mai tarziu, GM a cumparat si participatia ramasa, devenind cel mai mare producator auto din anii '30.
GM, care a fost in ultimii 77 de ani cel mai mare producator auto din lume, va depune cerere pentru intrarea in faliment in 1 iunie si va vinde majoritatea activelor catre o noua companie, au spus in 28 mai persoane apropiate situatiei.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză