Firmele isi schimba strategia de comunicare in criza
Data publicarii: Astazi, 04-06-2009 | AfaceriPerioada dificila din punct de vedere economic pe care o traverseaza companiile in prezent schimba modul in care acestea comunica fata de angajati, potrivit unui studiu prezentat in cadrul unei conferinte organizate de Buck Consultants Communications Advisory Team, companie de consultanta.
Acesta arata ca, in ultima perioada, comunicarea in companii s-a intensificat cu 45% fata de anii trecuti. Specialistii in resurse umane din diverse industrii considera ca, pentru a-si atinge obiectivele, comunicarea fata de angajati trebuie sa fie gandita astfel incat sa se potriveasca organizatiei, lasand la o parte retetele prestabilite. Acest aspect se afla si printre preocuparile directorilor de resurse umane din Romania.
In cadrul GarantiBank Romania, cultura organizationala are printre obiective comunicarea cat mai directa intre toti membrii echipei.
"Vrem ca relationarea din banca sa fie deschisa, directa, fara multe niveluri ierarhice. Putem spune ca aplicam politica usilor deschise - chiar si la directorul general al bancii este deschisa usa, astfel incat angajatii sa se simta liberi sa se exprime direct, chiar si fata de manageri", spune Virginia Otel, directorul de resurse umane al GarantiBank, adaugand ca acest aspect este de mare ajutor pe fondul crizei economice.
De asemenea, specificul comunicarii ar trebui sa varieze in functie de grupul de angajati catre care se comunica, spun specialistii chestionati de Buck Consultants Communications Advisory Team. Intr-un context economic dificil, abordarea unui stil "personal" de catre management in comunicarea cu angajatii ar putea ajuta la reducerea starii de neliniste a acestora. Astfel, discutiile fata in fata dintre lideri si angajati sunt eficiente in eliminarea efectului de scadere a productivitatii angajatilor care raman in companie in urma disponibilizarilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut