Top managerii, vacante de 5.000 de euro platite de companie
Data publicarii: 05-06-2009 | HR/CariereTop managerii de pe piata locala ar putea beneficia si anul acesta de prime de vacanta la nivelul celor pe care le-au primit anul trecut, in ciuda faptului ca multe dintre companii au redus bugetele de beneficii. Cel mai probabil, bonusurile la nivel de top management nu vor suferi modificari, mai ales daca acestea au fost stipulate in contractele de angajare, spun specialistii in executive search.
"In functie de contractul stipulat, este mai probabil sa se pastreze acest beneficiu pentru top management si sa se renunte la el pentru pozitiile de executie, asta, repet, doar in functie de ceea ce s-a agreat in contractele de angajare, din care multe sunt semnate in perioada de «crestere» economica", spune Alexandru Talmazan, managing partner la firma de executive search Wrightson. Acesta mai spune ca in raportul salariu/bonus de vacanta se respecta ratia de 1/10-1/12. Astfel, bonusul de vacanta poate fi de 500 de euro pentru un job de reprezentant de vanzari si poate ajunge la 5.000 de euro pentru un director general.
Primele de vacanta acordate de companiile de pe piata locala top managerilor se situau, anul trecut, in jurul valorii de 5.000 de euro, primele pentru angajatii din pozitiile de middle management puteau ajunge pana la 1.500 de euro, in timp ce specialistii si simplii angajati primeau bonusuri de 700, respectiv 400 de euro, potrivit datelor studiului salarial Total Remuneration Survey, realizat de compania de consultanta Mercer. "Inca nu avem situatia cu privire la valoarea primelor de vacanta pentru anul in curs, dar, in urma ultimelor actualizari ale datelor studiului salarial Mercer, doar 3% dintre companiile participante au anuntat o reducere a pachetelor de beneficii la nivelul tuturor angajatilor", a declarat pentru Business Standard Oana Datki Botolan, country manager Consulteam, partener local al Mercer. Conform ultimei actualizari a studiului Total Remunerations Survey, majoritatea companiilor au amanat planurile de implementare a pensiilor private, au redus bugetele pentru servicii medicale, bonuri-cadou sau combustibil pentru masina de serviciu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private