Marcile traditionale, cautate pe timp de criza
Data publicarii: 15-06-2009 | DiverseRomanii sunt nostalgici si traditionalisti, iar acest lucru ii face sa nu stea mult pe ganduri atunci cand trebuie sa aleaga intre o marca veche, bine cunoscuta de ei, si alta mai recenta a aceluiasi produs.
Acesta este motivul pentru care o serie de branduri precum detergentul Dero, ciocolata cu rom, Kandia, Dacia, Bucegi, Gerovital, biscuitii Eugenia sau CEC au consumatori fideli.
Acest lucru este un avantaj pe timp de criza, cand managerii cauta sa taie cat mai mult costurile, iar bugetele de promovare si marketing sunt de obicei pe primul loc pe lista activitatilor de care se pot dispensa. In schimb, promovarea se face aproape de la sine atunci cand o marca este notorie, ea atragand profiturile prin ea insasi, explica revista "Capital", in editia din aceasta saptamana.
Afacerea cu un brand cunoscut merge singura
In acest context, intreprinzatorii romani care vor sa-si mentina vanzarile chiar si in aceasta perioada "mai au totusi la dispozitie marci autohtone care au facut cariera in trecut si de care consumatorii isi aduc inca aminte cu placere", potrivit revistei "Capital". Ceea ce trebuie sa faca oamenii de afaceri interesati este sa le caute in arhivele Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) si sa investeasca o suma mica de bani pentru reanimarea lor. "Mai departe, afacerea merge singura", conchid redactorii "Capital".
De altfel, foarte multe dintre marcile preferate de romani zac uitate in arhiva OSIM. Multe dintre ele au fost inregistrate la inceputul secolului trecut, insa se bucura si azi de succes. Unele sunt marci "de familie", perpetuand numele persoanelor care au contribuit la istoria lor, dar si a poporului roman. Un exemplu este marca Otet Stirbey, inregistrata in anul 1913 de catre George A. Stirbey, fratele printului Barbu Stirbey.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall