Marcile traditionale, cautate pe timp de criza
Data publicarii: 15-06-2009 | DiverseRomanii sunt nostalgici si traditionalisti, iar acest lucru ii face sa nu stea mult pe ganduri atunci cand trebuie sa aleaga intre o marca veche, bine cunoscuta de ei, si alta mai recenta a aceluiasi produs.
Acesta este motivul pentru care o serie de branduri precum detergentul Dero, ciocolata cu rom, Kandia, Dacia, Bucegi, Gerovital, biscuitii Eugenia sau CEC au consumatori fideli.
Acest lucru este un avantaj pe timp de criza, cand managerii cauta sa taie cat mai mult costurile, iar bugetele de promovare si marketing sunt de obicei pe primul loc pe lista activitatilor de care se pot dispensa. In schimb, promovarea se face aproape de la sine atunci cand o marca este notorie, ea atragand profiturile prin ea insasi, explica revista "Capital", in editia din aceasta saptamana.
Afacerea cu un brand cunoscut merge singura
In acest context, intreprinzatorii romani care vor sa-si mentina vanzarile chiar si in aceasta perioada "mai au totusi la dispozitie marci autohtone care au facut cariera in trecut si de care consumatorii isi aduc inca aminte cu placere", potrivit revistei "Capital". Ceea ce trebuie sa faca oamenii de afaceri interesati este sa le caute in arhivele Oficiului de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) si sa investeasca o suma mica de bani pentru reanimarea lor. "Mai departe, afacerea merge singura", conchid redactorii "Capital".
De altfel, foarte multe dintre marcile preferate de romani zac uitate in arhiva OSIM. Multe dintre ele au fost inregistrate la inceputul secolului trecut, insa se bucura si azi de succes. Unele sunt marci "de familie", perpetuand numele persoanelor care au contribuit la istoria lor, dar si a poporului roman. Un exemplu este marca Otet Stirbey, inregistrata in anul 1913 de catre George A. Stirbey, fratele printului Barbu Stirbey.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii