Tarile sarace, comoara de aur pentru operatorii de mobile banking
Data publicarii: Astazi, 18-06-2009 | InternationalPiata serviciilor financiare intermediate cu ajutorul telefoanelor mobile in tarile sarace are un potential urias de crestere, pana in 2012 putand ajunge la 5 miliarde de dolari, potrivit unui raport al centrului de cercetare si consiliere in microfinantare CGAP.
Mobile banking-ul a devenit o practica comuna in majoritatea tarilor dezvoltate, insa existenta unor numeroase alternative, precum internet-banking-ul, transferurile prin ATM sau direct prin ghiseele bancare a facut ca locul operatiunilor efectuate prin telefon sa ramana in mare masura mariginal.
In statele slab dezvoltate, in special cele africane, mobile banking-ul este, in multe cazuri, singura modalitate viabila de transfer de bani. Primele initiative in aceste tari au debutat in 2007, cand Safaricom a lansat serviciul M-PESA in Kenya. Succesul inregistrat (unul din sase kenyeni folosind serviciul), a dus la extinderea sa in alte cateva tari din regiune.
In Africa, doar unul din cinci oameni are conturi bancare, in principal din cauza costurilor uriase de deschidere si mentinere ale filialelor bancare, in conditiile in care majoritatea populatiei supravietuieste cu cativa dolari pe zi.
Potrivit CGAP, miza mobile-banking-ului pe pietele emergente este uriasa. Aici exista peste un miliard de oameni care au telefoane mobile, insa nu si conturi bancare. Fidelizarea fie si a unei parti din aceasta populatie ar putea insemna pentru operatori un castig de 5 miliarde de dolari in urmatorii trei ani.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall