ANFP: Circa 42% din institutiile publice nu au solicitat avizul necesar functionarii

Data publicarii: 30-06-2009 | Economie

Agentia Nationala a Functionarilor Publici (ANFP) a identificat existenta a 1.921 de institutii publice care nu au solicitat aviz necesar functionarii, din cele 4.579 de institutii existente in Romania, din care 100 nu au solicitat vreodata aviz, a spus luni presedintele institutiei, Andras Szakal.

"A fost verificata baza de date existenta in agentie si s-a constatat ca, din totalul de 4.579 de institutii publice, un numar de 1.921 nu au solicitat avizul ANFP necesar functionarii, conform legii (stat functii, organigrama). Dintre acestea, exista aproximativ 100 de institutii care nu au solicitat vreodata aviz de la ANFP, cum ar fi trebuit, conform art. 107 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, (r2), cu modificarile si completarile ulterioare, conform caruia functiile publice se stabilesc pentru fiecare autoritate si institutie publica (de conducatorul acesteia prin HCL sau HCJ), cu avizul ANFP", a declarat Szakal.

Oficialul ANFP a adaugat ca "saptamana viitoare vor fi demarate actiuni de control", primul judet vizat fiind Brasovul, urmand apoi Prahova si Ialomita. Vor fi verificate primarii, institutii deconcentrate, iar ulterior, institutii ale prefectului si Consilii Judetene, intrucat cele mai mari probleme sesizate au fost la nivelul primariilor.

Totodata, in cadrul conferintei de presa cu tema "Noile propuneri de modificare a Statutului functionarilor publici si introducerea in premiera a Zilei functionarilor publici", au fost discutate principalele aspecte propuse prin proiectul de modificare si completare a Legii nr. 188/ 1999 privind Statutul functionarilor publici, (r2), cu modificarile si completarile ulterioare.

"Propunerile se inscriu in initiativele recente ale tuturor sistemelor administrative de descentralizare si au fost discutate si negociate in prealabil cu structurile asociative si cu sindicatele reprezentative, in cadrul unor intalniri organizate de catre ANFP. De asemenea, in acord cu programul de guvernare 2009-2012, prin aceste modificari, Agentia Nationala a Functionarilor Publici sustine procesul de descentralizare efectiva si prin transferul de competente ale ANFP catre institutiile si autoritatile publice locale prin aceasta urmarindu-se cresterea capacitatii decizionale la nivel local", se arata intr-un comunicat transmis de ANFP.

ANFP va desemna un responsabil de procedura privind organizarea concursurilor de recrutare pentru functiile publice vacante din autoritatile si institutiile publice din administratia publica locala, ce va putea propune anularea concursului daca se impune acest lucru.

"Conform propunerilor de modificare a Statutului functionarilor publici, conditiile de vechime pentru accesul la functiile de executie se reduc de la 9 ani la 8 ani pentru gradul profesional superior si de la 5 ani la 4 ani pentru gradul profesional principal. De asemenea, pentru promovarea in grad profesional, conditia minima de vechime in gradul profesional din care se avanseaza, este redusa de la 4 ani la 3 ani", a precizat presedintele ANFP.

Totodata, in vederea scaderii nivelului de birocratie, reducerii cheltuielilor si a simplificarii procedurilor administrative referitoare la organizarea concursurilor de ocupare a functiilor publice, ANFP a urmarit si scaderea numarului de avize pe care le emite agentia, se mai arata in comunicat.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: