ANFP: Circa 42% din institutiile publice nu au solicitat avizul necesar functionarii
Data publicarii: 30-06-2009 | EconomieAgentia Nationala a Functionarilor Publici (ANFP) a identificat existenta a 1.921 de institutii publice care nu au solicitat aviz necesar functionarii, din cele 4.579 de institutii existente in Romania, din care 100 nu au solicitat vreodata aviz, a spus luni presedintele institutiei, Andras Szakal.
"A fost verificata baza de date existenta in agentie si s-a constatat ca, din totalul de 4.579 de institutii publice, un numar de 1.921 nu au solicitat avizul ANFP necesar functionarii, conform legii (stat functii, organigrama). Dintre acestea, exista aproximativ 100 de institutii care nu au solicitat vreodata aviz de la ANFP, cum ar fi trebuit, conform art. 107 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, (r2), cu modificarile si completarile ulterioare, conform caruia functiile publice se stabilesc pentru fiecare autoritate si institutie publica (de conducatorul acesteia prin HCL sau HCJ), cu avizul ANFP", a declarat Szakal.
Oficialul ANFP a adaugat ca "saptamana viitoare vor fi demarate actiuni de control", primul judet vizat fiind Brasovul, urmand apoi Prahova si Ialomita. Vor fi verificate primarii, institutii deconcentrate, iar ulterior, institutii ale prefectului si Consilii Judetene, intrucat cele mai mari probleme sesizate au fost la nivelul primariilor.
Totodata, in cadrul conferintei de presa cu tema "Noile propuneri de modificare a Statutului functionarilor publici si introducerea in premiera a Zilei functionarilor publici", au fost discutate principalele aspecte propuse prin proiectul de modificare si completare a Legii nr. 188/ 1999 privind Statutul functionarilor publici, (r2), cu modificarile si completarile ulterioare.
"Propunerile se inscriu in initiativele recente ale tuturor sistemelor administrative de descentralizare si au fost discutate si negociate in prealabil cu structurile asociative si cu sindicatele reprezentative, in cadrul unor intalniri organizate de catre ANFP. De asemenea, in acord cu programul de guvernare 2009-2012, prin aceste modificari, Agentia Nationala a Functionarilor Publici sustine procesul de descentralizare efectiva si prin transferul de competente ale ANFP catre institutiile si autoritatile publice locale prin aceasta urmarindu-se cresterea capacitatii decizionale la nivel local", se arata intr-un comunicat transmis de ANFP.
ANFP va desemna un responsabil de procedura privind organizarea concursurilor de recrutare pentru functiile publice vacante din autoritatile si institutiile publice din administratia publica locala, ce va putea propune anularea concursului daca se impune acest lucru.
"Conform propunerilor de modificare a Statutului functionarilor publici, conditiile de vechime pentru accesul la functiile de executie se reduc de la 9 ani la 8 ani pentru gradul profesional superior si de la 5 ani la 4 ani pentru gradul profesional principal. De asemenea, pentru promovarea in grad profesional, conditia minima de vechime in gradul profesional din care se avanseaza, este redusa de la 4 ani la 3 ani", a precizat presedintele ANFP.
Totodata, in vederea scaderii nivelului de birocratie, reducerii cheltuielilor si a simplificarii procedurilor administrative referitoare la organizarea concursurilor de ocupare a functiilor publice, ANFP a urmarit si scaderea numarului de avize pe care le emite agentia, se mai arata in comunicat.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private