Romanii cheltuiesc mai multi bani
Data publicarii: 02-07-2009 | Finante-BanciIn ciuda crizei, romanii cheltuiesc mai mult fata de anul trecut. Piata romaneasca de bunuri de larg consum a avut, in primul trimestru, un avans de 18%, nivel similar celui inregistrat in primele trei luni din 2008, arata un studiu GfK.
Trendul este sustinut de cresterea preturilor cu 10% si a consumului cu 7%. Astfel, desi romanii au platit cu 8% mai mult pentru produsele alimentare esentiale, de exemplu, consumul unor produse, precum lactatele, pastele fainoase sau cafeaua, nu s-a redus.
In schimb, produsele non-alimentare de baza, cum sunt detergentii de rufe sau vase, precum si cele de ingrijire personala sau deodorantul, pasta de dinti si samponul, au fost cumparate mai rar. Cantitatea achizitionata a crescut insa cu 6,5%. "Acest lucru se explica si prin orientarea consumatorilor catre ambalaje de dimensiuni mai mari, mai economice", spun autorii studiului GfK.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut