Romanii cheltuiesc mai multi bani
Data publicarii: 02-07-2009 | Finante-BanciIn ciuda crizei, romanii cheltuiesc mai mult fata de anul trecut. Piata romaneasca de bunuri de larg consum a avut, in primul trimestru, un avans de 18%, nivel similar celui inregistrat in primele trei luni din 2008, arata un studiu GfK.
Trendul este sustinut de cresterea preturilor cu 10% si a consumului cu 7%. Astfel, desi romanii au platit cu 8% mai mult pentru produsele alimentare esentiale, de exemplu, consumul unor produse, precum lactatele, pastele fainoase sau cafeaua, nu s-a redus.
In schimb, produsele non-alimentare de baza, cum sunt detergentii de rufe sau vase, precum si cele de ingrijire personala sau deodorantul, pasta de dinti si samponul, au fost cumparate mai rar. Cantitatea achizitionata a crescut insa cu 6,5%. "Acest lucru se explica si prin orientarea consumatorilor catre ambalaje de dimensiuni mai mari, mai economice", spun autorii studiului GfK.
Integral in Evenimentul Zilei
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză