Declinul pietei de publicitate ar putea ajunge la 5,5% in 2009
Data publicarii: 02-07-2009 | MediaAgentia de consultanta media GroupM si-a revizuit previziunile cu privire la piata mondiala de publicitate, asteptandu-se acum la o scadere de 5,5% pentru 2009, fata de 0,2%, cifra care se preconiza la inceputul anului, iar pentru 2010 se asteapta o scadere de 1,4 %, informeaza Les Echos.
Conform celului mai recent raport publicat al GroupM, filiala a grupului WPP, care a fost realizat in 70 de tari, investitiile publicitare la nivel mondial vor fi in jur de 417 miliarde de dolari, valoare neta (296 miliarde de euro) in timp ce pentru anul 2010, specialistii de la GroupM se asteapta la o "usoara ameliorare, cu o scadere care se va limita in jurul cifrei de 1,4%".
WPP este unul dintre cele mai mari grupuri de servicii din lume, axandu-se pe activitati de publicitate, relatii publice si lobby prin intermediul a numeroase subsidiare
Pentru piata mondiala de publicitate, anul 2009 va fi un "an negru", cum il numesc specialistii din industrie, recentele previziuni ale agentiei ZenithOptimedia, filiala a Publicis, indicand o scadere de pana la 7% pentru 2009 iar pentru 2010 se asteapta la o crestere de 1,5 %.
Piata din Statele Unite face exceptie fiind, conform informatiilor furnizate de GroupM, in scadere cu 4,3% in 2009 si apoi cu o scadere de 6,5% in 2010.
Canada, Franta, Germania, Italia, Japonia, Regatul Unit al Marii Britanii si Statele Unite vor cunoaste, dupa spusele specialistilor, efectul unei usoare redresari, cu cheltuielile publicitate asteptate sa fie in scaderi medii de 6,4% pentru 2009 apoi de 5,5% in 2010.
Dupa informatiile furnizate de GroupM, in 2009, 15 tari vor continua sa prezinte o crestere a pietei de publicitate iar in 2010 vor fi 33 de tari care se vor inscrie in acest trend ascendent.
Rusia, si China vor avea parte de o redresare, reiese din raportul GroupM, datorita mai ales "impulsurilor economice din China" si "cererii de publicitate din Rusia".
Internetul va avea propriile sale avantaje aduse de criza economica: investitiile in publicitate se vor ridica la 15 % in 2010, fata de 10 % cat erau in 2007.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025