Noi reguli pentru advertiserii online
Data publicarii: 06-07-2009 | MediaCele mai mari asociatii de advertising online propun o legislatie proprie, care cuprinde atat educarea consumatorului, detalii despre tipul de informatie oferit, precum si protectia speciala pentu copii, ca raspuns la legile actuale, care ii nemultumesc pe acestia.
Astfel, Asociatia Agentiilor Americane de Advertising, Asociatia Natioanala a Advertiserilor, Asociatia pentru Marketing Direct si Biroul pentru Advertising Interactiv au anuntat ca vor sa functioneze, in viitor, in baza acestui regulament propriu. Acestia au explicat ca firmele specializate in publicitate online vor putea alege intre o reprezentare grafica ori o fraza proprie care sa fie folosita de toate site-urile, pentru a informa utilizatorii ce fel de informatii personale sunt retinute si introduse in baze de date.
De asemenea, utilizatorii vor putea, conform noului regulament, sa spuna "Nu colecta nicio informatie despre mine pentru scopuri comerciale", afirma Stuart Ingis, partener al firmei de avocatura Venable LLP, citat de Reuters.
Totodata, sunt impuse cu acesta ocazie si acordurile cu privire la colectarea informatiilor despre conturile proprii, asigurari sociale, retete farmaceutice ori rapoarte medicale. "Aceste principii vor incepe sa fie puse in practica incepand cu anul 2010", a precizat Ingis.
De altfel, asociatiile vor crea si un site pentru educarea consumatorilor cu privire la valorile monetare in raport cu internetul, intrucat majoritatea nu stie de ce serviciile gratuite cer ca informatiile personale sa fie colectate. Acestia vor fi informati ca inscrierea lor la diverse servicii gratuite poate avea efect comercial.
Vicepresedintele departamentului care reglementeaza politica Yahoo!, Anne Toth, a explicat ca Yahoo! sustine initiativa asociatiilor, intrucat "creste nivelul de transparenta pe internet".
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil