Noi reguli pentru advertiserii online

Data publicarii: 06-07-2009 | Media

Cele mai mari asociatii de advertising online propun o legislatie proprie, care cuprinde atat educarea consumatorului, detalii despre tipul de informatie oferit, precum si protectia speciala pentu copii, ca raspuns la legile actuale, care ii nemultumesc pe acestia.

Astfel, Asociatia Agentiilor Americane de Advertising, Asociatia Natioanala a Advertiserilor, Asociatia pentru Marketing Direct si Biroul pentru Advertising Interactiv au anuntat ca vor sa functioneze, in viitor, in baza acestui regulament propriu. Acestia au explicat ca firmele specializate in publicitate online vor putea alege intre o reprezentare grafica ori o fraza proprie care sa fie folosita de toate site-urile, pentru a informa utilizatorii ce fel de informatii personale sunt retinute si introduse in baze de date.

De asemenea, utilizatorii vor putea, conform noului regulament, sa spuna "Nu colecta nicio informatie despre mine pentru scopuri comerciale", afirma Stuart Ingis, partener al firmei de avocatura Venable LLP, citat de Reuters.

Totodata, sunt impuse cu acesta ocazie si acordurile cu privire la colectarea informatiilor despre conturile proprii, asigurari sociale, retete farmaceutice ori rapoarte medicale. "Aceste principii vor incepe sa fie puse in practica incepand cu anul 2010", a precizat Ingis.

De altfel, asociatiile vor crea si un site pentru educarea consumatorilor cu privire la valorile monetare in raport cu internetul, intrucat majoritatea nu stie de ce serviciile gratuite cer ca informatiile personale sa fie colectate. Acestia vor fi informati ca inscrierea lor la diverse servicii gratuite poate avea efect comercial.

Vicepresedintele departamentului care reglementeaza politica Yahoo!, Anne Toth, a explicat ca Yahoo! sustine initiativa asociatiilor, intrucat "creste nivelul de transparenta pe internet".

Redactia BankNews.ro

Ultimele stiri pe BankNews.ro: