Noi reguli pentru advertiserii online
Data publicarii: 06-07-2009 | MediaCele mai mari asociatii de advertising online propun o legislatie proprie, care cuprinde atat educarea consumatorului, detalii despre tipul de informatie oferit, precum si protectia speciala pentu copii, ca raspuns la legile actuale, care ii nemultumesc pe acestia.
Astfel, Asociatia Agentiilor Americane de Advertising, Asociatia Natioanala a Advertiserilor, Asociatia pentru Marketing Direct si Biroul pentru Advertising Interactiv au anuntat ca vor sa functioneze, in viitor, in baza acestui regulament propriu. Acestia au explicat ca firmele specializate in publicitate online vor putea alege intre o reprezentare grafica ori o fraza proprie care sa fie folosita de toate site-urile, pentru a informa utilizatorii ce fel de informatii personale sunt retinute si introduse in baze de date.
De asemenea, utilizatorii vor putea, conform noului regulament, sa spuna "Nu colecta nicio informatie despre mine pentru scopuri comerciale", afirma Stuart Ingis, partener al firmei de avocatura Venable LLP, citat de Reuters.
Totodata, sunt impuse cu acesta ocazie si acordurile cu privire la colectarea informatiilor despre conturile proprii, asigurari sociale, retete farmaceutice ori rapoarte medicale. "Aceste principii vor incepe sa fie puse in practica incepand cu anul 2010", a precizat Ingis.
De altfel, asociatiile vor crea si un site pentru educarea consumatorilor cu privire la valorile monetare in raport cu internetul, intrucat majoritatea nu stie de ce serviciile gratuite cer ca informatiile personale sa fie colectate. Acestia vor fi informati ca inscrierea lor la diverse servicii gratuite poate avea efect comercial.
Vicepresedintele departamentului care reglementeaza politica Yahoo!, Anne Toth, a explicat ca Yahoo! sustine initiativa asociatiilor, intrucat "creste nivelul de transparenta pe internet".
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză