Semne bune pentru internet
Data publicarii: 08-07-2009 | MediaIn 2013, incasarile din publicitatea mondiala online vor atinge valoarea de 25 de miliarde de dolari.Reclamele pe internet vor continua sa creasca in Europa, in Orientul Mijlociu si in Africa, in ciuda recesiunii care a cuprins aceste regiuni.
Un studiu realizat de compania de audit PricewaterhouseCoopers (PwC) precizeaza ca bugetele totale investite in mediul online vor ajunge in 2013 la suma de 25,2 miliarde de dolari, in crestere cu aproape 30%.
Aceasta evolutie vizeaza piete precum Europa, Orientul Mijlociu si continentul african. In acelasi timp, insa, vor exista si pierderi. De exemplu, publicitatea prin intermediul bannerelor va ajunge in 2013 la suma de 4,8 miliarde de dolari, in scadere de la 5,1 miliarde de dolari, valoare inregistrata anul trecut.
Piata advertisingului online din Statele Unite ale Americii va cunoaste si ea o pierdere de 400 de milioane de dolari in ceea ce priveste advertisingul prin bannere, ajungand la 4,4 miliarde de dolari. Si atunci ce va impinge inainte locomotiva publicitatii online?
BANNERUL E DEPASIT
In primul rand, motoarele de cautare, ce vor cunoaste o urcare constanta si sigura. "Le spun mereu clientilor mei: motoarele de cautare sunt o noua sansa pentru branduri si pentru afaceri", precizeaza Neil Eatson, seful companiei britanice de dezvoltare online, AKQA.
"Cautarea" tinde sa devina un instrument numai bun pentru multinationale care incep sa puna la bataie bugete de publicitate considerabile. In al doilea rand, sponsorizarea, publicitatea prin intermediul gadgeturilor si al microsite-urilor musca incet-incet din suprematia publicitatii online traditionale: bannerele.
"Aceste instrumente creaza o mai mare interactiune intre brand si utilizator", crede Steven Hess, CEO in compania Omnicom. Si atunci, mai este loc pentru bannere? Specialistii in marketing sunt sceptici.
Insa, analistii PwC cred ca, odata ce va trece criza, oamenii de marketing si publicitate vor trebui sa invete cum sa foloseasca afisele online in-tr-un mod mai creativ pentru a obtine profit. Pentru ca nevoile si obiceiurile de consum ale internautilor se vor modifica in timp.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara