Semne bune pentru internet
Data publicarii: 08-07-2009 | MediaIn 2013, incasarile din publicitatea mondiala online vor atinge valoarea de 25 de miliarde de dolari.Reclamele pe internet vor continua sa creasca in Europa, in Orientul Mijlociu si in Africa, in ciuda recesiunii care a cuprins aceste regiuni.
Un studiu realizat de compania de audit PricewaterhouseCoopers (PwC) precizeaza ca bugetele totale investite in mediul online vor ajunge in 2013 la suma de 25,2 miliarde de dolari, in crestere cu aproape 30%.
Aceasta evolutie vizeaza piete precum Europa, Orientul Mijlociu si continentul african. In acelasi timp, insa, vor exista si pierderi. De exemplu, publicitatea prin intermediul bannerelor va ajunge in 2013 la suma de 4,8 miliarde de dolari, in scadere de la 5,1 miliarde de dolari, valoare inregistrata anul trecut.
Piata advertisingului online din Statele Unite ale Americii va cunoaste si ea o pierdere de 400 de milioane de dolari in ceea ce priveste advertisingul prin bannere, ajungand la 4,4 miliarde de dolari. Si atunci ce va impinge inainte locomotiva publicitatii online?
BANNERUL E DEPASIT
In primul rand, motoarele de cautare, ce vor cunoaste o urcare constanta si sigura. "Le spun mereu clientilor mei: motoarele de cautare sunt o noua sansa pentru branduri si pentru afaceri", precizeaza Neil Eatson, seful companiei britanice de dezvoltare online, AKQA.
"Cautarea" tinde sa devina un instrument numai bun pentru multinationale care incep sa puna la bataie bugete de publicitate considerabile. In al doilea rand, sponsorizarea, publicitatea prin intermediul gadgeturilor si al microsite-urilor musca incet-incet din suprematia publicitatii online traditionale: bannerele.
"Aceste instrumente creaza o mai mare interactiune intre brand si utilizator", crede Steven Hess, CEO in compania Omnicom. Si atunci, mai este loc pentru bannere? Specialistii in marketing sunt sceptici.
Insa, analistii PwC cred ca, odata ce va trece criza, oamenii de marketing si publicitate vor trebui sa invete cum sa foloseasca afisele online in-tr-un mod mai creativ pentru a obtine profit. Pentru ca nevoile si obiceiurile de consum ale internautilor se vor modifica in timp.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil