Semne bune pentru internet
Data publicarii: 08-07-2009 | MediaIn 2013, incasarile din publicitatea mondiala online vor atinge valoarea de 25 de miliarde de dolari.Reclamele pe internet vor continua sa creasca in Europa, in Orientul Mijlociu si in Africa, in ciuda recesiunii care a cuprins aceste regiuni.
Un studiu realizat de compania de audit PricewaterhouseCoopers (PwC) precizeaza ca bugetele totale investite in mediul online vor ajunge in 2013 la suma de 25,2 miliarde de dolari, in crestere cu aproape 30%.
Aceasta evolutie vizeaza piete precum Europa, Orientul Mijlociu si continentul african. In acelasi timp, insa, vor exista si pierderi. De exemplu, publicitatea prin intermediul bannerelor va ajunge in 2013 la suma de 4,8 miliarde de dolari, in scadere de la 5,1 miliarde de dolari, valoare inregistrata anul trecut.
Piata advertisingului online din Statele Unite ale Americii va cunoaste si ea o pierdere de 400 de milioane de dolari in ceea ce priveste advertisingul prin bannere, ajungand la 4,4 miliarde de dolari. Si atunci ce va impinge inainte locomotiva publicitatii online?
BANNERUL E DEPASIT
In primul rand, motoarele de cautare, ce vor cunoaste o urcare constanta si sigura. "Le spun mereu clientilor mei: motoarele de cautare sunt o noua sansa pentru branduri si pentru afaceri", precizeaza Neil Eatson, seful companiei britanice de dezvoltare online, AKQA.
"Cautarea" tinde sa devina un instrument numai bun pentru multinationale care incep sa puna la bataie bugete de publicitate considerabile. In al doilea rand, sponsorizarea, publicitatea prin intermediul gadgeturilor si al microsite-urilor musca incet-incet din suprematia publicitatii online traditionale: bannerele.
"Aceste instrumente creaza o mai mare interactiune intre brand si utilizator", crede Steven Hess, CEO in compania Omnicom. Si atunci, mai este loc pentru bannere? Specialistii in marketing sunt sceptici.
Insa, analistii PwC cred ca, odata ce va trece criza, oamenii de marketing si publicitate vor trebui sa invete cum sa foloseasca afisele online in-tr-un mod mai creativ pentru a obtine profit. Pentru ca nevoile si obiceiurile de consum ale internautilor se vor modifica in timp.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză