Semne bune pentru internet
Data publicarii: 08-07-2009 | MediaIn 2013, incasarile din publicitatea mondiala online vor atinge valoarea de 25 de miliarde de dolari.Reclamele pe internet vor continua sa creasca in Europa, in Orientul Mijlociu si in Africa, in ciuda recesiunii care a cuprins aceste regiuni.
Un studiu realizat de compania de audit PricewaterhouseCoopers (PwC) precizeaza ca bugetele totale investite in mediul online vor ajunge in 2013 la suma de 25,2 miliarde de dolari, in crestere cu aproape 30%.
Aceasta evolutie vizeaza piete precum Europa, Orientul Mijlociu si continentul african. In acelasi timp, insa, vor exista si pierderi. De exemplu, publicitatea prin intermediul bannerelor va ajunge in 2013 la suma de 4,8 miliarde de dolari, in scadere de la 5,1 miliarde de dolari, valoare inregistrata anul trecut.
Piata advertisingului online din Statele Unite ale Americii va cunoaste si ea o pierdere de 400 de milioane de dolari in ceea ce priveste advertisingul prin bannere, ajungand la 4,4 miliarde de dolari. Si atunci ce va impinge inainte locomotiva publicitatii online?
BANNERUL E DEPASIT
In primul rand, motoarele de cautare, ce vor cunoaste o urcare constanta si sigura. "Le spun mereu clientilor mei: motoarele de cautare sunt o noua sansa pentru branduri si pentru afaceri", precizeaza Neil Eatson, seful companiei britanice de dezvoltare online, AKQA.
"Cautarea" tinde sa devina un instrument numai bun pentru multinationale care incep sa puna la bataie bugete de publicitate considerabile. In al doilea rand, sponsorizarea, publicitatea prin intermediul gadgeturilor si al microsite-urilor musca incet-incet din suprematia publicitatii online traditionale: bannerele.
"Aceste instrumente creaza o mai mare interactiune intre brand si utilizator", crede Steven Hess, CEO in compania Omnicom. Si atunci, mai este loc pentru bannere? Specialistii in marketing sunt sceptici.
Insa, analistii PwC cred ca, odata ce va trece criza, oamenii de marketing si publicitate vor trebui sa invete cum sa foloseasca afisele online in-tr-un mod mai creativ pentru a obtine profit. Pentru ca nevoile si obiceiurile de consum ale internautilor se vor modifica in timp.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri