Afacerile din jocurile online vor fi interzise

Data publicarii: 13-07-2009 | Diverse

Internetul a devenit un loc veritabil in care pasionatii lumii virtuale isi pot dezvolta spiritul antreprenor. Astfel, in cadrul jocurilor online de tipul Second Life, Eve Online sau World of Warcraft, utilizatorii folosesc bani reali pentru a cumpara obiecte virtuale precum haine, bijuterii, armuri sau arme speciale, folosite pentru a-si dezvolta cat mai bine personajul online.

Aceste schimburi nu sunt insa singurele, intrucat exista foarte multi utilizatori care prefera sa cumpere artefacte virtuale, fara sa urmeze tot parcursul jocului pentru a le castiga. Astfel au aparut "gold-farmerii". Spre exemplu, in jocul "World of Warcraft", jucatorii pot completa anumite misiuni pentru a castiga aur, moneda de referinta pentru jocul respectiv, insa exista si alti utilizatori care prefera sa cumpere aceste resurse pe piata neagra.

"Daca nu vrei sa-ti sacrifici timpul pentru a castiga resurse, poti gasi foarte multi oameni care prefera sa faca asta in locul tau, in schimbul banilor reali", a explicat, pentu Reuters, Blair Herter, expert in jocuri video.

Ca reactie la aceste schimburi, guvernul chinez a interzis, luna trecuta, vanzarea oricaror bunuri virtuale pentru bani reali, explicand ca se teme ca etalonul monetar virtual sa concureze cu yuanul, moneda nationala din China.

De asemenea, tot mai multi dezvoltatori de jocuri online interzic astfel de practici, intrucat incearca sa protejeze un profit de milioane de dolari. Un studiu al Universitatii din Manchester arata ca venitul mediu al unui "gold-farmer" este de aproximativ 145 de dolari pe luna, insa din cauza faptului ca acestia sunt foarte multi, castigurile lunare totale pot ajunge cu usurinta la un miliard de dolari.

"Companiile producatoare de jocuri online vor incepe sa sanctioneze practicile de acest fel, intrucat numarul utilizatorilor poate scadea, afectand astfel veniturile", a precizat Blair Herter.

Redactia BankNews.ro