Afacerile din jocurile online vor fi interzise
Data publicarii: 13-07-2009 | DiverseInternetul a devenit un loc veritabil in care pasionatii lumii virtuale isi pot dezvolta spiritul antreprenor. Astfel, in cadrul jocurilor online de tipul Second Life, Eve Online sau World of Warcraft, utilizatorii folosesc bani reali pentru a cumpara obiecte virtuale precum haine, bijuterii, armuri sau arme speciale, folosite pentru a-si dezvolta cat mai bine personajul online.
Aceste schimburi nu sunt insa singurele, intrucat exista foarte multi utilizatori care prefera sa cumpere artefacte virtuale, fara sa urmeze tot parcursul jocului pentru a le castiga. Astfel au aparut "gold-farmerii". Spre exemplu, in jocul "World of Warcraft", jucatorii pot completa anumite misiuni pentru a castiga aur, moneda de referinta pentru jocul respectiv, insa exista si alti utilizatori care prefera sa cumpere aceste resurse pe piata neagra.
"Daca nu vrei sa-ti sacrifici timpul pentru a castiga resurse, poti gasi foarte multi oameni care prefera sa faca asta in locul tau, in schimbul banilor reali", a explicat, pentu Reuters, Blair Herter, expert in jocuri video.
Ca reactie la aceste schimburi, guvernul chinez a interzis, luna trecuta, vanzarea oricaror bunuri virtuale pentru bani reali, explicand ca se teme ca etalonul monetar virtual sa concureze cu yuanul, moneda nationala din China.
De asemenea, tot mai multi dezvoltatori de jocuri online interzic astfel de practici, intrucat incearca sa protejeze un profit de milioane de dolari. Un studiu al Universitatii din Manchester arata ca venitul mediu al unui "gold-farmer" este de aproximativ 145 de dolari pe luna, insa din cauza faptului ca acestia sunt foarte multi, castigurile lunare totale pot ajunge cu usurinta la un miliard de dolari.
"Companiile producatoare de jocuri online vor incepe sa sanctioneze practicile de acest fel, intrucat numarul utilizatorilor poate scadea, afectand astfel veniturile", a precizat Blair Herter.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall