Afacerile din jocurile online vor fi interzise
Data publicarii: 13-07-2009 | DiverseInternetul a devenit un loc veritabil in care pasionatii lumii virtuale isi pot dezvolta spiritul antreprenor. Astfel, in cadrul jocurilor online de tipul Second Life, Eve Online sau World of Warcraft, utilizatorii folosesc bani reali pentru a cumpara obiecte virtuale precum haine, bijuterii, armuri sau arme speciale, folosite pentru a-si dezvolta cat mai bine personajul online.
Aceste schimburi nu sunt insa singurele, intrucat exista foarte multi utilizatori care prefera sa cumpere artefacte virtuale, fara sa urmeze tot parcursul jocului pentru a le castiga. Astfel au aparut "gold-farmerii". Spre exemplu, in jocul "World of Warcraft", jucatorii pot completa anumite misiuni pentru a castiga aur, moneda de referinta pentru jocul respectiv, insa exista si alti utilizatori care prefera sa cumpere aceste resurse pe piata neagra.
"Daca nu vrei sa-ti sacrifici timpul pentru a castiga resurse, poti gasi foarte multi oameni care prefera sa faca asta in locul tau, in schimbul banilor reali", a explicat, pentu Reuters, Blair Herter, expert in jocuri video.
Ca reactie la aceste schimburi, guvernul chinez a interzis, luna trecuta, vanzarea oricaror bunuri virtuale pentru bani reali, explicand ca se teme ca etalonul monetar virtual sa concureze cu yuanul, moneda nationala din China.
De asemenea, tot mai multi dezvoltatori de jocuri online interzic astfel de practici, intrucat incearca sa protejeze un profit de milioane de dolari. Un studiu al Universitatii din Manchester arata ca venitul mediu al unui "gold-farmer" este de aproximativ 145 de dolari pe luna, insa din cauza faptului ca acestia sunt foarte multi, castigurile lunare totale pot ajunge cu usurinta la un miliard de dolari.
"Companiile producatoare de jocuri online vor incepe sa sanctioneze practicile de acest fel, intrucat numarul utilizatorilor poate scadea, afectand astfel veniturile", a precizat Blair Herter.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil