Afacerile din jocurile online vor fi interzise
Data publicarii: 13-07-2009 | DiverseInternetul a devenit un loc veritabil in care pasionatii lumii virtuale isi pot dezvolta spiritul antreprenor. Astfel, in cadrul jocurilor online de tipul Second Life, Eve Online sau World of Warcraft, utilizatorii folosesc bani reali pentru a cumpara obiecte virtuale precum haine, bijuterii, armuri sau arme speciale, folosite pentru a-si dezvolta cat mai bine personajul online.
Aceste schimburi nu sunt insa singurele, intrucat exista foarte multi utilizatori care prefera sa cumpere artefacte virtuale, fara sa urmeze tot parcursul jocului pentru a le castiga. Astfel au aparut "gold-farmerii". Spre exemplu, in jocul "World of Warcraft", jucatorii pot completa anumite misiuni pentru a castiga aur, moneda de referinta pentru jocul respectiv, insa exista si alti utilizatori care prefera sa cumpere aceste resurse pe piata neagra.
"Daca nu vrei sa-ti sacrifici timpul pentru a castiga resurse, poti gasi foarte multi oameni care prefera sa faca asta in locul tau, in schimbul banilor reali", a explicat, pentu Reuters, Blair Herter, expert in jocuri video.
Ca reactie la aceste schimburi, guvernul chinez a interzis, luna trecuta, vanzarea oricaror bunuri virtuale pentru bani reali, explicand ca se teme ca etalonul monetar virtual sa concureze cu yuanul, moneda nationala din China.
De asemenea, tot mai multi dezvoltatori de jocuri online interzic astfel de practici, intrucat incearca sa protejeze un profit de milioane de dolari. Un studiu al Universitatii din Manchester arata ca venitul mediu al unui "gold-farmer" este de aproximativ 145 de dolari pe luna, insa din cauza faptului ca acestia sunt foarte multi, castigurile lunare totale pot ajunge cu usurinta la un miliard de dolari.
"Companiile producatoare de jocuri online vor incepe sa sanctioneze practicile de acest fel, intrucat numarul utilizatorilor poate scadea, afectand astfel veniturile", a precizat Blair Herter.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză