Crash-test cu Dacia Sandero la Mioveni
Data publicarii: 15-07-2009 | AutoVizita de ieri de la uzina Dacia avea sa rezerve echipei ProMotor o surpriza - un crash test cu Dacia Sandero. Obiectivul testului: validarea viitoarei motorizari EURO 5, motor care va fi disponibil spre vanzare din 2010.
Etapele premergatoare unui astfel de test necesita multa munca si atentie in pregatirea tuturor echipamentelor necesare observarii tuturor deformarilor echipamentelor testate. In acest caz studierea miscarii componentelor viitorului motor euro 5 care va echipa modelul Sandero. Testul de azi, un impact frontal cu o bariera fixa deformabila la o viteza de 65 km/h, necesita o pregatire de aproximativ 120 de ore, timpul necesar pentru ca totul sa fie in regula pentru un moment de mai putin de o secunda.
Gratie unui numar de 7 camere de filmat, de mare viteza, si o sumedeniei de senzori, informatia prelevata in fractiunea de secunda a impactului este "colectata" si trimisa spre analiza in Franta la Technocentre, unde o alta echuipa de inginerii studiaza datele. In laboratorul de impact a RTR de la Mioveni, se fac toate testele necesare validarii unui model / componente, dar si pentru pregatirea marelui test, cel al lui EuroNCAP.
Numarul mare de ore de pregatIri a simularii unui accident, munca asidua de analiza a datelor prelevate, au un singur scos: siguranta pasageriilor habitaclului. Dar, dupa cum a declarat seful de laborator, Livia Nicolae, daca echipamentele de siguranta pasiva nu sunt utilizate si exploatate conform fabricantului, munca unei armate de oameni este in zadar. Conform ultimelor statistici, in Romania centura de siguranta este purtata in mediu urban in proportie de 35 %, iar in mediu extraurban in proportie de 50%. Nepurtarea centurii de siguranta face ineficient airbag-ul, deoarece aceste doua echipamente au fost proiectate si gandite sa functioneze impreuna.
Integral in ProMotor
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil