Telefoane inteligente: vanzarile cresc datorita aplicatiilor
Data publicarii: 15-07-2009 | IT&CVanzarile de telefoane mobile inteligente (smartphone-uri) continua sa fie foarte bune pentru ca utilizatorii cauta diverse functii si aplicatii pe care le folosesc zi de zi, chiar si conexiunea la internet, care a devenit un lucru obisnuit si obligatoriu pentru tineri, spun specialistii din domeniu.
Chiar pe trimestrul al doilea al lui 2009 vanzarile au fost in crestere, dupa ce pe primul trimestru numarul de smartphone-uri vandute in lume a crescut cu aproximativ 10 procente, potrivit principalelor firme de analiza in domeniu. Telefoanele inteligente cresc chiar si pe fondul unei diminuari a vanzarilor de aparate per total. Culmea este ca se vand mai bine terminalele mai scumpe, care ofera utilizatorului diverse functii si aplicatii, pe care nu le poate avea pe un terminal ieftin. Tocmai de aceea utilizatorii accepta sa aleaga o oferta cu subventie de la operator, unde platesc in general mai mult pe termen mediu pentru a avea reducere de pret la telefonul in sine.
Concurenta pentru BlackBerry
Dupa ce primul trimestru din 2009 a fost dominat de canadienii de la Research in Motion (RIM), care au castigat teren in fata liderului, Nokia, in al doilea trimestru iPhone Palm a inceput sa se extinda datorita atentiei media. Telefonul Apple a fost ieftinit pentru a face loc noului iPhone 3GS, iar Palm a lansat un telefon interesant, modelul Pre.
Vanzarile de terminale inteligente cresc anul acesta cel mai accelerat pe piata europeana, spun specialistii in domeniu. "Ne asteptam la o crestere a vanzarilor de telefoane mobile inteligente de 16% in 2009 pe piata europeana", a declarat un analist al IDC. In a doua parte a anului, noile terminale vor lua fata competitiei. Totusi, nu trebuie uitata lansarea Nokia N97, noul BlackBerry Tour si produsele foarte competitive Samsung si LG, dar si Asus, Toshiba, Acer sau HP. Palm, desi ar putea avea succes in unele piete europene, are de asemenea dificultati pentru ca nu mai este un brand atat de puternic precum Apple, spune Gartner.
O evolutie pozitiva este faptul ca telefoanele despre care media relateaza constant aduc o presiune imensa si asupra celorlalti producatori, care trebuie sa respecte standardele si sa tina pasul cu ceea ce cauta publicul, au apreciat analistii.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză