Telefoane inteligente: vanzarile cresc datorita aplicatiilor
Data publicarii: 15-07-2009 | IT&CVanzarile de telefoane mobile inteligente (smartphone-uri) continua sa fie foarte bune pentru ca utilizatorii cauta diverse functii si aplicatii pe care le folosesc zi de zi, chiar si conexiunea la internet, care a devenit un lucru obisnuit si obligatoriu pentru tineri, spun specialistii din domeniu.
Chiar pe trimestrul al doilea al lui 2009 vanzarile au fost in crestere, dupa ce pe primul trimestru numarul de smartphone-uri vandute in lume a crescut cu aproximativ 10 procente, potrivit principalelor firme de analiza in domeniu. Telefoanele inteligente cresc chiar si pe fondul unei diminuari a vanzarilor de aparate per total. Culmea este ca se vand mai bine terminalele mai scumpe, care ofera utilizatorului diverse functii si aplicatii, pe care nu le poate avea pe un terminal ieftin. Tocmai de aceea utilizatorii accepta sa aleaga o oferta cu subventie de la operator, unde platesc in general mai mult pe termen mediu pentru a avea reducere de pret la telefonul in sine.
Concurenta pentru BlackBerry
Dupa ce primul trimestru din 2009 a fost dominat de canadienii de la Research in Motion (RIM), care au castigat teren in fata liderului, Nokia, in al doilea trimestru iPhone Palm a inceput sa se extinda datorita atentiei media. Telefonul Apple a fost ieftinit pentru a face loc noului iPhone 3GS, iar Palm a lansat un telefon interesant, modelul Pre.
Vanzarile de terminale inteligente cresc anul acesta cel mai accelerat pe piata europeana, spun specialistii in domeniu. "Ne asteptam la o crestere a vanzarilor de telefoane mobile inteligente de 16% in 2009 pe piata europeana", a declarat un analist al IDC. In a doua parte a anului, noile terminale vor lua fata competitiei. Totusi, nu trebuie uitata lansarea Nokia N97, noul BlackBerry Tour si produsele foarte competitive Samsung si LG, dar si Asus, Toshiba, Acer sau HP. Palm, desi ar putea avea succes in unele piete europene, are de asemenea dificultati pentru ca nu mai este un brand atat de puternic precum Apple, spune Gartner.
O evolutie pozitiva este faptul ca telefoanele despre care media relateaza constant aduc o presiune imensa si asupra celorlalti producatori, care trebuie sa respecte standardele si sa tina pasul cu ceea ce cauta publicul, au apreciat analistii.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil