Telefoane inteligente: vanzarile cresc datorita aplicatiilor
Data publicarii: 15-07-2009 | IT&CVanzarile de telefoane mobile inteligente (smartphone-uri) continua sa fie foarte bune pentru ca utilizatorii cauta diverse functii si aplicatii pe care le folosesc zi de zi, chiar si conexiunea la internet, care a devenit un lucru obisnuit si obligatoriu pentru tineri, spun specialistii din domeniu.
Chiar pe trimestrul al doilea al lui 2009 vanzarile au fost in crestere, dupa ce pe primul trimestru numarul de smartphone-uri vandute in lume a crescut cu aproximativ 10 procente, potrivit principalelor firme de analiza in domeniu. Telefoanele inteligente cresc chiar si pe fondul unei diminuari a vanzarilor de aparate per total. Culmea este ca se vand mai bine terminalele mai scumpe, care ofera utilizatorului diverse functii si aplicatii, pe care nu le poate avea pe un terminal ieftin. Tocmai de aceea utilizatorii accepta sa aleaga o oferta cu subventie de la operator, unde platesc in general mai mult pe termen mediu pentru a avea reducere de pret la telefonul in sine.
Concurenta pentru BlackBerry
Dupa ce primul trimestru din 2009 a fost dominat de canadienii de la Research in Motion (RIM), care au castigat teren in fata liderului, Nokia, in al doilea trimestru iPhone Palm a inceput sa se extinda datorita atentiei media. Telefonul Apple a fost ieftinit pentru a face loc noului iPhone 3GS, iar Palm a lansat un telefon interesant, modelul Pre.
Vanzarile de terminale inteligente cresc anul acesta cel mai accelerat pe piata europeana, spun specialistii in domeniu. "Ne asteptam la o crestere a vanzarilor de telefoane mobile inteligente de 16% in 2009 pe piata europeana", a declarat un analist al IDC. In a doua parte a anului, noile terminale vor lua fata competitiei. Totusi, nu trebuie uitata lansarea Nokia N97, noul BlackBerry Tour si produsele foarte competitive Samsung si LG, dar si Asus, Toshiba, Acer sau HP. Palm, desi ar putea avea succes in unele piete europene, are de asemenea dificultati pentru ca nu mai este un brand atat de puternic precum Apple, spune Gartner.
O evolutie pozitiva este faptul ca telefoanele despre care media relateaza constant aduc o presiune imensa si asupra celorlalti producatori, care trebuie sa respecte standardele si sa tina pasul cu ceea ce cauta publicul, au apreciat analistii.
Integral in Financiarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut