Telefoane inteligente: vanzarile cresc datorita aplicatiilor

Data publicarii: 15-07-2009 | IT&C

Vanzarile de telefoane mobile inteligente (smartphone-uri) continua sa fie foarte bune pentru ca utilizatorii cauta diverse functii si aplicatii pe care le folosesc zi de zi, chiar si conexiunea la internet, care a devenit un lucru obisnuit si obligatoriu pentru tineri, spun specialistii din domeniu.

Chiar pe trimestrul al doi­lea al lui 2009 vanzarile au fost in crestere, dupa ce pe primul trimestru numarul de smartphone-uri vandute in lume a crescut cu aproximativ 10 procente, potrivit principalelor firme de analiza in domeniu. Telefoanele inteligente cresc chiar si pe fondul unei diminuari a vanzarilor de aparate per total. Culmea este ca se vand mai bine terminalele mai scumpe, care ofera utilizatorului diverse functii si aplicatii, pe care nu le poate avea pe un terminal ieftin. Tocmai de aceea utilizatorii accepta sa aleaga o oferta cu subventie de la operator, unde platesc in general mai mult pe termen mediu pentru a avea redu­cere de pret la telefonul in sine.

Concurenta pentru BlackBerry

Dupa ce primul trimestru din 2009 a fost dominat de canadienii de la Research in Motion (RIM), care au castigat teren in fata liderului, Nokia, in al doilea trimestru iPhone Palm a inceput sa se extinda datorita atentiei media. Telefonul Apple a fost  ieftinit pentru a face loc noului iPhone 3GS, iar Palm a lansat un telefon interesant, modelul Pre.

Vanzarile de terminale inteli­gen­te cresc anul acesta cel mai accelerat pe piata europeana, spun specialistii in domeniu. "Ne asteptam la o cres­tere a vanzarilor de telefoane mobile inteligente de 16% in 2009 pe piata europeana", a declarat un analist al IDC. In a doua parte a anului, noile terminale vor lua fata competitiei. Totusi, nu trebuie uitata lansarea Nokia N97, noul BlackBerry Tour si produsele foarte competitive Samsung si LG, dar si Asus, Toshiba, Acer sau HP. Palm, desi ar putea avea succes in unele piete europene, are de asemenea dificultati pentru ca nu mai este un brand atat de puternic precum Apple, spune Gartner.

O evolutie pozitiva este faptul ca telefoanele despre care media relateaza constant aduc o presiune imensa si asupra celorlalti produ­ca­tori, care trebuie sa respecte standar­dele si sa tina pasul cu ceea ce cauta publicul, au apreciat ana­listii.

Integral in Financiarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: