Marile magazine din Bucuresti incep lupta cu criza. Prin mall-uri bate vantul
Data publicarii: 16-07-2009 | ActualitateCriza a ajuns si in marile magazine din Bucuresti. Prin mall-uri bate vantul, iar rafturile hipermarket-urilor sunt mai goale ca niciodata. Numarul cumparatorilor scade de la o luna la alta, la fel si vanzarile.
La ora 11, holurile dintr-un mall din Capitala erau goale, ca si magazinele. Cu toate reducerile si promotiile, clientii se tin deoparte. In magazine cate o vanzatoare isi face de lucru printre produse. Vremurile in care nu putea face fata cumparatorilor au cam trecut.
"La inceputul saptamanii e asa. Iti faci mai bine cumparaturile in liniste. Abia in weekend isi fac aparitia clientii. Atunci e full. Se inchide magazinul la ora 10, dar noi plecam la 11", spune o vanzatoare.
Acelasi mall, ora 17:00, a doua zi. Holurile sunt ceva mai animate, magazinele insa, tot goale. Cate o domnisoara mai intra din cand in cand, probeaza o bluza si pleaca. Nu doar magazinele de haine si incaltaminte duc dorul clientilor. Pana de curand rafturile hipermarket-urilor erau ticsite. Acum, in conditiile in care se anunta vremuri grele, produsele de pe rafturi s-au imputinat.
Pentru a nu avea pierderi prea mari, patronii nu mai cumpara multa marfa. In loc de 30 de sticle de sampon de exemplu, cumpara zece. Pe altii disperarea ii duce la marginea legii. Scot la promotie produse aproape de expirare sau chiar expirate. Patiti, multi se uita mult mai atent inainte sa cumpere.
Statisticile arata ca vanzarile la produsele nealimentare au scazut in luna mai, fata de aprilie cu 12 procente. Iar fata de aceeasi luna a anului trecut cu 14 la suta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an