Marile magazine din Bucuresti incep lupta cu criza. Prin mall-uri bate vantul
Data publicarii: 16-07-2009 | ActualitateCriza a ajuns si in marile magazine din Bucuresti. Prin mall-uri bate vantul, iar rafturile hipermarket-urilor sunt mai goale ca niciodata. Numarul cumparatorilor scade de la o luna la alta, la fel si vanzarile.
La ora 11, holurile dintr-un mall din Capitala erau goale, ca si magazinele. Cu toate reducerile si promotiile, clientii se tin deoparte. In magazine cate o vanzatoare isi face de lucru printre produse. Vremurile in care nu putea face fata cumparatorilor au cam trecut.
"La inceputul saptamanii e asa. Iti faci mai bine cumparaturile in liniste. Abia in weekend isi fac aparitia clientii. Atunci e full. Se inchide magazinul la ora 10, dar noi plecam la 11", spune o vanzatoare.
Acelasi mall, ora 17:00, a doua zi. Holurile sunt ceva mai animate, magazinele insa, tot goale. Cate o domnisoara mai intra din cand in cand, probeaza o bluza si pleaca. Nu doar magazinele de haine si incaltaminte duc dorul clientilor. Pana de curand rafturile hipermarket-urilor erau ticsite. Acum, in conditiile in care se anunta vremuri grele, produsele de pe rafturi s-au imputinat.
Pentru a nu avea pierderi prea mari, patronii nu mai cumpara multa marfa. In loc de 30 de sticle de sampon de exemplu, cumpara zece. Pe altii disperarea ii duce la marginea legii. Scot la promotie produse aproape de expirare sau chiar expirate. Patiti, multi se uita mult mai atent inainte sa cumpere.
Statisticile arata ca vanzarile la produsele nealimentare au scazut in luna mai, fata de aprilie cu 12 procente. Iar fata de aceeasi luna a anului trecut cu 14 la suta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut