Marile magazine din Bucuresti incep lupta cu criza. Prin mall-uri bate vantul
Data publicarii: 16-07-2009 | ActualitateCriza a ajuns si in marile magazine din Bucuresti. Prin mall-uri bate vantul, iar rafturile hipermarket-urilor sunt mai goale ca niciodata. Numarul cumparatorilor scade de la o luna la alta, la fel si vanzarile.
La ora 11, holurile dintr-un mall din Capitala erau goale, ca si magazinele. Cu toate reducerile si promotiile, clientii se tin deoparte. In magazine cate o vanzatoare isi face de lucru printre produse. Vremurile in care nu putea face fata cumparatorilor au cam trecut.
"La inceputul saptamanii e asa. Iti faci mai bine cumparaturile in liniste. Abia in weekend isi fac aparitia clientii. Atunci e full. Se inchide magazinul la ora 10, dar noi plecam la 11", spune o vanzatoare.
Acelasi mall, ora 17:00, a doua zi. Holurile sunt ceva mai animate, magazinele insa, tot goale. Cate o domnisoara mai intra din cand in cand, probeaza o bluza si pleaca. Nu doar magazinele de haine si incaltaminte duc dorul clientilor. Pana de curand rafturile hipermarket-urilor erau ticsite. Acum, in conditiile in care se anunta vremuri grele, produsele de pe rafturi s-au imputinat.
Pentru a nu avea pierderi prea mari, patronii nu mai cumpara multa marfa. In loc de 30 de sticle de sampon de exemplu, cumpara zece. Pe altii disperarea ii duce la marginea legii. Scot la promotie produse aproape de expirare sau chiar expirate. Patiti, multi se uita mult mai atent inainte sa cumpere.
Statisticile arata ca vanzarile la produsele nealimentare au scazut in luna mai, fata de aprilie cu 12 procente. Iar fata de aceeasi luna a anului trecut cu 14 la suta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online