Lipsa calificarii angajatilor, marea problema a mediului de business

Data publicarii: 24-07-2009 | HR/Cariere

Salariile reduse din Romania nu sunt neaparat un avantaj, in conditiile in care acest punct in plus pentru tara noastra nu poate acoperi problema deficitul de calificare a angajatilor, arata un studiu al Horvath & Partners, companie de consultanta in management, la care au participat manageri din companiile austriece prezente in Romania.

Potrivit acestuia, cresterile medii salariale din ultimii ani au fost mai ridicate decat gradul de crestere a productivitatii muncii. "Investitia in programele de formare este tema principala care poate sa duca la atingerea unei convergente in acest sens", considera managerii companiilor austriece, participanti la studiu. Acestia au catalogat coruptia drept cea mai grava problema a mediului de afaceri din Romania, urmata de taxele ridicate si de nivelul de calificare redus al personalului.

Comparativ cu celelalte tari din Europa de Est, majoritatea managerilor (46%) din companiile austriece percep Romania ca fiind la acelasi nivel cu Serbia, din punctul de vedere al calificarii personalului, Ucraina si Bulgaria stand mai prost la acest capitol. Astfel, 29% dintre participantii la studiu evalueaza nivelul calificarii in Serbia ca fiind mai ridicat decat cel din Romania, in timp ce doar 25% considera ca Romania are personal mai bine calificat decat Serbia.

Romania ocupa locul 11 dintre cele 13 state din regiune la gradul de specializare a fortei de munca, devansand doar Croatia si Serbia, state care sunt pe ultimele doua pozitii in clasamentul realizat de Heidrick&Struggles, una dintre cele mai mari companii de executive search din lume.

Managerii austrieci percep stilul de management romanesc ca fiind principala diferenta in ceea ce priveste cultura de business. "Stilul de management romanesc este de departe patriarhal, in stransa legatura cu o lipsa de responsabilitate si un comportament reactiv al angajatilor", se arata in studiu. Modul de lucru inexact si lipsa de punctualitate au fost, de asemenea, criticate de catre austrieci, care au evaluat motivatia angajatilor si legatura contractuala dintre angajat si angajator ca avand o calitate moderata.

Integral in Business Standard

Ultimele stiri pe BankNews.ro: