GfK: Doar o treime dintre romani cumpara produse nou aparute pe piata
Data publicarii: 29-07-2009 | ActualitateDoar 29% dintre romanii peste 15 ani declara ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata, restul preferand sa achizitioneze marcile care le-au devenit familiare, se arata intr-un studiu realizat de institutul de cercetare GfK.
"In jur de o treime (29%) dintre romanii peste 15 ani care se implica in cumparaturile mari ale gospodariei in care locuiesc spun ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata. Aceasta disponibilitate se accentueaza odata cu cresterea venitului si cu scaderea varstei. Adolescentii intre 15 si 19 ani sunt cei mai predispusi sa incerce produse noi, 55% dintre ei declarand ca aleg astfel de produse in defavoarea celor pe care le cunosc deja", se arat in studiul realizat de GfK.
De aceasta atitudine a tinerilor sunt favorizate produsele lactate, mezelurile, bauturile racoritoare, produsele pentru improspatarea respiratiei si diferite tipuri de dulciuri si gustari sarate.
In comparatie cu alte tari din regiune, romanii se numara printre cei mai reticenti in a incerca ceva nou. Locuitorii din Bosnia si Herzegovina sunt cei mai apropiati ca atitudine de romani, 66% dintre acestia afirmand ca mai degraba cumpara si consuma produsele cu care sunt familiarizati decat pe cele noi. Cei mai deschisi la nou sunt austriecii, unde 57% cumparatori sunt inclinati sa incerce tot ce este nou pe piata si doar 43% se incadreaza in categoria celor mai putin receptivi.
In cele mai multe din tarile in care s-a desfasurat acest studiu GfK - Bulgaria, Cehia, Macedonia si Kazakhstan - respondentii sunt aproape egal impartiti intre cei care sunt dispusi sa incerce noutatile si cei care sunt mai conservatori si se limiteaza la marcile bine cunoscute.
Studiul a fost realizat in luna martie pe un esantion de 605 persoane din zona urbana si rurala. GfKOmnibus este realizat lunar si este reprezentativ pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste.
GfK Romania este cel mai mare institut de cercetare de piata din Romania, cu o cifra de afaceri de 9,1 milioane euro in 2008.
Grupul GfK a fost infiintat in 1934 si are in prezent 130 reprezentante, birouri si participari active in peste 90 de tari si aproximativ 10.000 de angajati. Activitatile Grupului GfK sunt impartite in trei segmente: Cercetare Ad Hoc (Custom Research), Cercetare continua pentru bunuri electronice si electrocasnice (Retail and Technology) si Media.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri