GfK: Doar o treime dintre romani cumpara produse nou aparute pe piata
Data publicarii: 29-07-2009 | ActualitateDoar 29% dintre romanii peste 15 ani declara ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata, restul preferand sa achizitioneze marcile care le-au devenit familiare, se arata intr-un studiu realizat de institutul de cercetare GfK.
"In jur de o treime (29%) dintre romanii peste 15 ani care se implica in cumparaturile mari ale gospodariei in care locuiesc spun ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata. Aceasta disponibilitate se accentueaza odata cu cresterea venitului si cu scaderea varstei. Adolescentii intre 15 si 19 ani sunt cei mai predispusi sa incerce produse noi, 55% dintre ei declarand ca aleg astfel de produse in defavoarea celor pe care le cunosc deja", se arat in studiul realizat de GfK.
De aceasta atitudine a tinerilor sunt favorizate produsele lactate, mezelurile, bauturile racoritoare, produsele pentru improspatarea respiratiei si diferite tipuri de dulciuri si gustari sarate.
In comparatie cu alte tari din regiune, romanii se numara printre cei mai reticenti in a incerca ceva nou. Locuitorii din Bosnia si Herzegovina sunt cei mai apropiati ca atitudine de romani, 66% dintre acestia afirmand ca mai degraba cumpara si consuma produsele cu care sunt familiarizati decat pe cele noi. Cei mai deschisi la nou sunt austriecii, unde 57% cumparatori sunt inclinati sa incerce tot ce este nou pe piata si doar 43% se incadreaza in categoria celor mai putin receptivi.
In cele mai multe din tarile in care s-a desfasurat acest studiu GfK - Bulgaria, Cehia, Macedonia si Kazakhstan - respondentii sunt aproape egal impartiti intre cei care sunt dispusi sa incerce noutatile si cei care sunt mai conservatori si se limiteaza la marcile bine cunoscute.
Studiul a fost realizat in luna martie pe un esantion de 605 persoane din zona urbana si rurala. GfKOmnibus este realizat lunar si este reprezentativ pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste.
GfK Romania este cel mai mare institut de cercetare de piata din Romania, cu o cifra de afaceri de 9,1 milioane euro in 2008.
Grupul GfK a fost infiintat in 1934 si are in prezent 130 reprezentante, birouri si participari active in peste 90 de tari si aproximativ 10.000 de angajati. Activitatile Grupului GfK sunt impartite in trei segmente: Cercetare Ad Hoc (Custom Research), Cercetare continua pentru bunuri electronice si electrocasnice (Retail and Technology) si Media.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil