Criza creste numarul falimentelor din media la aproape 50%
Data publicarii: 10-08-2009 | MediaUn studiu publicat de cotidianul The Guardian arata ca aproximativ 300 de companii din piata de publicitate si difuzare media au dat faliment din luna iunie a anului 2008 pana in perioada similara din acest an. Analiza realizata de compania de servicii profesionale, de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers (PwC) releva faptul ca in cele doua industrii s-au produs 292 de insolvente pe parcursul acestor 12 luni. De asemenea, studiul PwC arata ca 211 companii de advertising au intrat in procesul de insolventa in acest interval, cifra ce reprezinta cu 50% mai mult decat se inregistrau la finele lui iunie 2008.
Totodata, nici sectorul companiilor de difuzare media nu a fost ocolit de efectele recesiunii economice, inregistrandu-se 81 de cazuri de insolventa, in perioada iunie 2008 - iunie 2009, indicand un avans cu mai mult de 40 de procente fata de intervalul precedent.
Reducerea bugetelor de publicitate a afectat mai ales companiile mici
David Lancefield, partener in cadrul PricewaterhouseCoopers, a afirmat ca lupta tot mai acerba a diviziilor de marketing de a reduce bugetele de publicitate a determinat falimentarea firmelor mici, care nu au putut face fata din punct de vedere financiar climatului economic nefavorabil.
"In prima instanta, consideram ca firmele mici se indreapta spre insolventa", a spus Lancefield. Mai mult, el a adaugat ca "scaderea bugetelor de publicitate afecteaza toate companiile, dar cel mai mult au de suferit, in prezent, companiile mici, independente, care nu au "buzunare adanci" sau posibilitatea de a se refinanta. Cei care au un numar mic de clienti sau care nu castiga noi proiecte devin victimele recesiunii".
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri