Criza creste numarul falimentelor din media la aproape 50%
Data publicarii: 10-08-2009 | MediaUn studiu publicat de cotidianul The Guardian arata ca aproximativ 300 de companii din piata de publicitate si difuzare media au dat faliment din luna iunie a anului 2008 pana in perioada similara din acest an. Analiza realizata de compania de servicii profesionale, de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers (PwC) releva faptul ca in cele doua industrii s-au produs 292 de insolvente pe parcursul acestor 12 luni. De asemenea, studiul PwC arata ca 211 companii de advertising au intrat in procesul de insolventa in acest interval, cifra ce reprezinta cu 50% mai mult decat se inregistrau la finele lui iunie 2008.
Totodata, nici sectorul companiilor de difuzare media nu a fost ocolit de efectele recesiunii economice, inregistrandu-se 81 de cazuri de insolventa, in perioada iunie 2008 - iunie 2009, indicand un avans cu mai mult de 40 de procente fata de intervalul precedent.
Reducerea bugetelor de publicitate a afectat mai ales companiile mici
David Lancefield, partener in cadrul PricewaterhouseCoopers, a afirmat ca lupta tot mai acerba a diviziilor de marketing de a reduce bugetele de publicitate a determinat falimentarea firmelor mici, care nu au putut face fata din punct de vedere financiar climatului economic nefavorabil.
"In prima instanta, consideram ca firmele mici se indreapta spre insolventa", a spus Lancefield. Mai mult, el a adaugat ca "scaderea bugetelor de publicitate afecteaza toate companiile, dar cel mai mult au de suferit, in prezent, companiile mici, independente, care nu au "buzunare adanci" sau posibilitatea de a se refinanta. Cei care au un numar mic de clienti sau care nu castiga noi proiecte devin victimele recesiunii".
Integral in Curierul National
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025