Publicis va cumpara agentia de publicitate Razorfish pentru 530 milioane dolari
Data publicarii: 10-08-2009 | InternationalGrupul Publicis a semnat un acord cu Microsoft Inc. privind achizitia, in schimbul sumei de 530 milioane dolari, a agentiei de publicitate online Razorfish, operatiune ce va spori prezenta Publicis pe segmentul digital, relateaza Reuters.
Publicis va plati 232,6 milioane dolari in actiuni, restul urmand a fi platit in numerar.
Cele doua companii, care au semnat in iunie un acord de cooperare, au mai semnat si un acord de alianta strategica in cadrul sectorului de publicitate online.
Publicis, grup cu sediul la Paris, a reusit sa semneze acest acord in detrimentul grupului britanic WPP Plc si celui nipon Dentsu Inc. in runda finala a negocierilor la care au participat initial opt companii.
Dupa aceasta tranzactie, Publicis va genera 25% din vanzarile sale in sectorul digital, in crestere fata de nivelul de 21% inregistrat la jumatatea anului in curs.
Publicis este al treilea grup publicitar din lume, detinand agentii de publicitate precum Leo Burnett, Saatchi & Saatchi, iar din sectorul digital compania controleaza firma Digitas.
Razorfish a fost fondat in 1995 si a devenit parte a grupului Microsoft in 2007, prin achizitia, in schimbul sumei de sase miliarde dolari, a companiei aQuantive.
Microsoft este principalul client al Razorfish, iar acordul semnat cu Publicis prevede ca gigantul informational va ramane principala sursa de venituri pentru companie.
Publicis are o valoare de piata de 4,88 miliarde euro (6,9 miliarde dolari) in timp ce liderul de piata in domeniu, WPP, are o capitalizare de 5,86 miliarde lire sterline (9,82 miliarde dolari).
Publicis Group SA a anuntat o scadere a profitului net din primul semestru la 167 milioane euro, din cauza mediului economic dificil si al falimentului General Motors (GM), unul dintre clientii grupulului.
Grupul Publicis, care opereaza in Romania prin agentiile Saatchi&Saatchi si Leo Burnett, ocupa locul I in Europa in industria de publicitate, fiind al treilea mare grup de comunicare din lume. Publicis are agentii in 229 de orase din 109 tari.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025