iPhone si BlackBerry au scos Nokia din buzunarele managerilor
Data publicarii: 13-08-2009 | IT&CMult mediatizatele terminale iPhone si ultimele modele de BlackBerry au acaparat preferintele oamenilor de afaceri, atat datorita unor functionalitati cum este e-mail-ul mobil, dar si factorului de imagine pe care il confera posesorilor, in timp ce in urma cu doi ani de zile, Nokia era telefonul din buzunarul majoritatii managerilor din piata romaneasca, conform unui sondaj realizat de Business Standard si Money.ro.
Astfel, un exemplu clar ce ilustreaza aceasta schimbare este directorul general al ING Romania, Misu Negritoiu.
"Am un BlackBerry Curve pe care il folosesc pentru a imi accesa mailul intern, de business, si un iPhone pe care imi citesc mailurile private, accesez mesageria si alte aplicatii cum ar fi hartile, ghidurile locatiilor sau cotatiile bursiere. Inainte am avut un Nokia, dar am renuntat la el. Am preferat un acces facil la e-mail", a declarat Negritoiu.
De altfel, trecerea facuta in ultimii ani de la clasicele Nokia si Sony Ericsson catre noile aplicatii de e-mail aduse de BlackBerry si tehnologia touchscreen implementata de iPhone se reflecta in raspunsurile celor peste 20 de manageri de top chestionati in privinta modelului de smartphone folosit.
Psihologii spun ca smartphone-urile - o combinatie de PC si portofel la pachet - ii asigura utilizatorului siguranta ca are toate solutiile la indemana.
"In afaceri, sentimentul ca esti mai bun este esential. A putea rezolva o problema repede este o rezultanta a functionarii interactive a tuturor resurselor: organizare, conectivitate, acces rapid la informatii oferite de un smartphone. De asemenea. pe plan mental, cu ajutorul telefonului, o persoana se pune in evidenta si se deosebeste de ceilalti, lucru ce ii confera incredere si un sentiment de convingere ca este mai bun decat altii", a declarat Corina Bordeianu (vezi si blog), psiholog si specialist in comportamentul consumatorilor la Starcom.
BlackBerry Bold, telefon din ultima linie de modele introduse pe piata locala de Research In Motion (RIM), este preferat de Mihai Marcu, seful de la MedLife, Rasvan Radu, director executiv al UniCredit Tiriac, Laura Samson, director general la Mio Technology Romania, si Andreea Allardin, director general al Best Distribution.
"Luni mi-am luat ultimul iPhone pentru functiile de "telefon", iar pentru e-mailuri am un BlackBerry Bold. Nu as renunta la niciunul dintre ele", spune Allardin.
Printre utilizatorii produselor BlackBerry se mai numara si Calin Fusu (vezi si blog) antreprenor online si Radu Ionescu de la Docentris. Acestia prefera telefonul pentru tastatura QWERTY si capacitatile de sincronizare cu Outlook.
De cealalta parte a baricadei stau managerii care vorbesc la iPhone, terminal produs de Apple. Astfel, printre cei ce au adoptat telefonul ce a deschis noul val de terminale cu ecran tactil se numara Dragos Simion si Dragos Cinca de la Flamingo, Vlad Stan (vezi si blog) de la SeedMoney si Radu Apostolescu de la eMAG.
"Pana la iPhone am folosit exclusiv Nokia. La iPhone am gasit insa o folosire cu adevarat intuitiva si naturala. Nu cred ca m-ar mai convinge cineva sa-mi iau un telefon cu taste. Vreau de la un smartphone un ecran cat mai mare multitouch, o conexiune net si un browser web similar cu cel de pe PC. Adica sa suplineasca calculatorul cat mai bine cand sunt pe drum", spune Apostolescu.
Printre cei care au ramas fani ai Nokia, dupa ce au testat si noile modele ale competitorilor, este si George Butunoiu, (vezi si blog) proprietarul firmei de consultanta in resurse umane, George Butunoiu Ltd.
"Am avut un HTC si mi-am blestemat zilele cu el, iPhone este pentru liceeni, iar BlackBerry nu-mi place cum arata", spune el.
Razvan Ziemba, director executiv Asesoft Distribution, Ovidiu Tender, care detine grupul de firme Tender si Radu Ghetea, presedintele CEC se numara printre posesorii de telefoane Nokia, care au ramas fideli marcii pentru usurinta navigarii in meniu, tastatura QWERTY, a modelului Communicator si aplicatiile de e-mail.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii