Top 10 vanzari globale in industria auto in anul 2009
Data publicarii: 13-08-2009 | AutoMult mai repede decat se asteptau analistii pietei auto globale, clasamentul marilor producatori de autovehicule a devenit extrem de instabil si este pe cale sa isi schimbe complet aspectul. Dupa primele sase luni ale anului si inainte ca efectele crizei sa fie inlaturate, Volkswagen se apropie vertiginos de locul 1, in timp ce nume grele, precum Ford, au fost depasite de coreenii de la Hyundai-Kia.
Nu cu mult timp in urma, analizele privind evolutia ierarhiei vanzarilor de autovehicule (total autoturisme de pasageri, comerciale si autocamioane) vorbeau deja despre o posibila rasturnare de situatii, compania care era in mijlocul calculelor fiind Volkswagen AG. Anul acesta, Martin Winterkorn anuntase ca target pentru urmatorii ani plasarea pe primul loc mondial, insa criza economica si modul in care unii s-au adaptat noilor conditii de piata au accelerat acest proces.
Daca in anii anteriori diferenta dintre VW si GM sau Toyota era de peste doua milioane de vehicule la nivelul unui an, respectiv de aproximativ 1,5 milioane pe semestru, iata ca cifrele din 2009, publicate de Automotive News, scot la iveala o reducere a diferentei. Astfel, grupul german a vandut cu doar 400.000 de autovehicule mai putin decat cele doua, iar tendinta este una extrem de favorabila nemtilor. In plus, Toyota a anuntat recent o renuntare la tinta de 15% din piata, pe care si-o propusese initial, in timp ce GM, care deocamdata contorizeaza si marcile falimentare sau aflate in vanzare, va avea cu certitudine o valoare cu mult mai mica la finele anului. In situatia in care GM va renunta si la operatiunile marcii Opel, negocierile de vanzare fiind in plina desfasurare, GM ar putea fi depasita si de grupul coreean Hyundai-Kia. Acesta din urma are o tendinta similara VW, cu scaderi mult mai mici decat media pietei, astfel incat va beneficia de o crestere a cotei de piata in acest an. Nu in ultimul rand, Volkswagen va adauga in portofoliul sau si brandul Porsche, care ar putea ridica volumul vanzarilor grupului cu aproape 100.000 de unitati.
Diferente majore in criza
Din cifrele publicate putem deduce lesne ca motivul principal al acestor schimbari de pozitii in clasament este rezistenta in fata crizei pentru fiecare dintre companii in parte. Evolutia relativa pe care au avut-o acestea arata ca scaderile (toata lumea a mers pe minus in 2009) au fost destul de mari pentru unii, in timp ce altii au beneficiat din plin de criza. Toyota pare a fi pierdut masiv clienti, de vreme ce a inregistrat cea de-a doua mare pierdere din Top 10, respectiv 26%, doar Ford fiind mai afectata de criza (-30%). GM a pierdut, la randul sau, aproape 22% dintre clienti, alte doua companii japoneze, Nissan si Honda, inregistrand minusuri de peste 20%. La polul opus se afla Volkswagen AG, care a scazut, surprinzator, cu doar 5% fata de primul semestru al anului trecut, performante notabile facand Suzuki (-10%) si Hyundai-Kia. Trebuie amintit insa si faptul ca Alianta Renault - Nissan isi raporteaza separat vanzarile, in caz contrar rezultatele cumulate propulsand aceste doua firme pe locul patru. Dintre toate companiile din Top 10, doar francezii de la Renault si PSA Peugeot Citroën nu vand autovehicule pe piata SUA, cea mai afectata de criza economica si cu cele mai mari scaderi de volume vandute.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private