Top 10 vanzari globale in industria auto in anul 2009
Data publicarii: 13-08-2009 | AutoMult mai repede decat se asteptau analistii pietei auto globale, clasamentul marilor producatori de autovehicule a devenit extrem de instabil si este pe cale sa isi schimbe complet aspectul. Dupa primele sase luni ale anului si inainte ca efectele crizei sa fie inlaturate, Volkswagen se apropie vertiginos de locul 1, in timp ce nume grele, precum Ford, au fost depasite de coreenii de la Hyundai-Kia.
Nu cu mult timp in urma, analizele privind evolutia ierarhiei vanzarilor de autovehicule (total autoturisme de pasageri, comerciale si autocamioane) vorbeau deja despre o posibila rasturnare de situatii, compania care era in mijlocul calculelor fiind Volkswagen AG. Anul acesta, Martin Winterkorn anuntase ca target pentru urmatorii ani plasarea pe primul loc mondial, insa criza economica si modul in care unii s-au adaptat noilor conditii de piata au accelerat acest proces.
Daca in anii anteriori diferenta dintre VW si GM sau Toyota era de peste doua milioane de vehicule la nivelul unui an, respectiv de aproximativ 1,5 milioane pe semestru, iata ca cifrele din 2009, publicate de Automotive News, scot la iveala o reducere a diferentei. Astfel, grupul german a vandut cu doar 400.000 de autovehicule mai putin decat cele doua, iar tendinta este una extrem de favorabila nemtilor. In plus, Toyota a anuntat recent o renuntare la tinta de 15% din piata, pe care si-o propusese initial, in timp ce GM, care deocamdata contorizeaza si marcile falimentare sau aflate in vanzare, va avea cu certitudine o valoare cu mult mai mica la finele anului. In situatia in care GM va renunta si la operatiunile marcii Opel, negocierile de vanzare fiind in plina desfasurare, GM ar putea fi depasita si de grupul coreean Hyundai-Kia. Acesta din urma are o tendinta similara VW, cu scaderi mult mai mici decat media pietei, astfel incat va beneficia de o crestere a cotei de piata in acest an. Nu in ultimul rand, Volkswagen va adauga in portofoliul sau si brandul Porsche, care ar putea ridica volumul vanzarilor grupului cu aproape 100.000 de unitati.
Diferente majore in criza
Din cifrele publicate putem deduce lesne ca motivul principal al acestor schimbari de pozitii in clasament este rezistenta in fata crizei pentru fiecare dintre companii in parte. Evolutia relativa pe care au avut-o acestea arata ca scaderile (toata lumea a mers pe minus in 2009) au fost destul de mari pentru unii, in timp ce altii au beneficiat din plin de criza. Toyota pare a fi pierdut masiv clienti, de vreme ce a inregistrat cea de-a doua mare pierdere din Top 10, respectiv 26%, doar Ford fiind mai afectata de criza (-30%). GM a pierdut, la randul sau, aproape 22% dintre clienti, alte doua companii japoneze, Nissan si Honda, inregistrand minusuri de peste 20%. La polul opus se afla Volkswagen AG, care a scazut, surprinzator, cu doar 5% fata de primul semestru al anului trecut, performante notabile facand Suzuki (-10%) si Hyundai-Kia. Trebuie amintit insa si faptul ca Alianta Renault - Nissan isi raporteaza separat vanzarile, in caz contrar rezultatele cumulate propulsand aceste doua firme pe locul patru. Dintre toate companiile din Top 10, doar francezii de la Renault si PSA Peugeot Citroën nu vand autovehicule pe piata SUA, cea mai afectata de criza economica si cu cele mai mari scaderi de volume vandute.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii